paskolubrokeriai.lt
Ko galima pasimokyti iš krizės?
Viena pramoginio turinio televizijos laida žodį „krizė“ ėmė dengti net pypsėjimo signalais – lyg kokį nederamai vartojamą žodį. Iš tiesų, krizė jau išlinksniuota, apkalbėta visų ir visaip – tačiau reikėtų iš jos pasimokyti, įgyti patirties, tai ir pabaigos išlaukti bus lengviau. Šįkart sklaidėme Filip Borcov ir Juliaus Pankausko knygą „Kaip išnaudoti krizės privalumus“ ir dalijamės mūsų akimis naudingiausiais patarimais.
Galimybių metas ne visada yra krizė, tačiau krizė visada yra galimybių metas. Susikurkite galimybes patys: išanalizuokite savo stipriąsias puses (kaip tam tikros srities specialisto, verslininko, išmanančio savo verslo specifiką) ir drąsiai plėskitės ar imkitės naujų projektų. Kol kiti stengiasi tik išgyventi, sulauksite mažiau konkurencijos.
Visuomenė žino, ko padaryti neįmanoma. Tačiau ateina neišmanėlis, kuris apie tai nenutuokia, ir padaro tai, kas atrodė neįmanoma. A.Einšteinas
Atlikite, kad ir mini tyrimą – paklauskite žmonių, kuriuos pažįstate, kokių paslaugų, prekių jiems trūksta – prisirinksite idėjų, kurias toliau galėsite „auginti“. Neribokite savo vaizduotės ir ji duos puikių vaisių – verslo idėjų. Pasidairykite ir užsienyje, gal kažkas panašaus jau buvo įgyvendinta – pasimokykite iš gerų pavydžių ir nereikės kartoti visų naujoko klaidų. Ieškokite bendraminčių, dalyvaukite įvairiuose verslumo projektuose.
Išgyvena ne patys stipriausi ir ne patys protingiausi, o tie, kurie sugebėjo prisitaikyti. Č.Darvinas
Sugebėjimas greitai keistis itin svarbus verslininkui. Nebūkite lyg bakterija, kuri 100 % priklausoma nuo aplinkos – kai geri laikai, gerai ir jai. Keičiasi jūsų klientai, aplinka, kurioje dirbate – būkite pokyčių priekyje, nuolat kontaktuokite su savo klientais, aiškinkitės, kaip geriausiai galėtumėte patenkinti jų poreikius, domėkitės savo verslo rinkos naujovėmis ir perspektyvomis. Pavyzdžiui, klientams patinka jūsų prekės, bet mielai jas pirktų internetu – prisitaikykite prie jų, nes jie eis ieškoti alternatyvos.
Tikri vadovai sprendimą priima greitai ir keičia lėtai. Blogi vadovai – viską daro atvirkščiai. H.Fordas
Būtent krizė ir atskleidė, kad sprendimai turi būti priimami ir vykdomi greitai. Apsispręsti reikia pasitarus su komanda ir nuosekliai laikytis plano, nekaitalioti jo ir priimtų sprendimų – blaškymasis tik apsunkins padėtį. Greitis, lankstumas – nedidelių įmonių privalumas, pasinaudokite tuo – veikite, kol didžiulės bendrovės dar tik planuos ar peržiūrinės savo milžiniškas buhalterijos knygas.
Elkitės atvirkščiai, nei visa rinka.
Visų pirma – turėsite mažiausią konkurenciją. „Microsoft“ „Windows“ reklamą paleido anksčiau negu pasirodė pats produktas. Parduokite savo išankstinę idėją potencialiems klientams – taip susižersite didesnį pelną, negu darydami tą patį, kaip ir visi. Rinka visada išgyvena pakilimus ir nuosmukius – kai kiti pasirinko kelią „kuo pigiau“, jūs išlikite kelyje „kokybė“ – klientai greitai grįš pas jus.
Visos ribos – vaizduotės ribos. A. Einšteinas
Skaičiuojama, jog 80 % įmonės augimo galimybių priklauso nuo vadovo ir strategijos, o likusius 20 % lemia išoriniai veiksniai. W. Disnėjus, N. Bonapartas, B. Geitsas – tai tik keletas žmonių, kurie įrodė, jog pasitelkus vaizduotę ir atkakliai įgyvendinat tai, ką ji sufleruoja, net nedidelį kapitalą galima paversti milijonais.
Pesimizmas – tai nuotaika. Optimizmas – valia.
Kam nuolat klausyti žmonių, kurie skundžiasi prasta valdžia, ekonomine situacija ir t.t. Būkite tarp bendraminčių, diskutuokite su jais, ieškokite naujų žinių – įvairūs verslo inkubatoriai jūsų mieste, rajone (pavyzdžiui, Naujoje Vilnioje veikia „Vilnijos verslo inkubatorius“) gali būti puikiu impulsu pradėti savo verslą. Galbūt čia sutiksite savo verslo partnerį ar užmegsite kitų ryšių, kurie padės plėtoti verslą, pavyzdžiui, programuotojas ir prekybininkas puikiausiai kartu galėtų kurti elektroninę parduotuvę. Pasidomėkite įmonių, kurios jau naudojasi inkubatoriumi, patirtimi.
Kurkite ir įgyvendinkite strategijas. Dabar – visada tinkamiausias metas.
Veikite ir nelaukite, kol jūsų puoselėjamas idėjas įgyvendins kiti. Sukurkite savo verslo idėjai dvi strategijas – trumpalaikę ir ilgalaikę. Nesiblaškykite ir dirbkite, kol pasiekite savo užsibrėžtų tikslų. Nebūkite tas plaukikas iš anekdoto, kuris grįžta nuo vidurio upės, nes galvoja, jog jam bus per sunku pasiekti kitą krantą. Tačiau tiek pat kelio laukia ir atgal – vadinasi tikslą jis galėjo pasiekti, bet pritrūko ne jėgų, bet ryžto.
Kiekviena diena, pragyventa be šypsenos, – prarasta diena. Č.Rivelis
Iš kiekvienos nesėkmės reikia pasimokyti ir ją pamiršti. Būtent nesėkmę, o ne pamoką. Jeigu neatsirastų žmonių, kurie visą laiką eina į priekį nebijodami rizikuoti, netgi nerti į nežinią – Amerika iki šiol būtų mums neatrasta šalimi. Iškelkite sau iššūkį – pagalvokite, kurioje srityje mažiausiai nusimanote, įsigilinkite ir pabandykite sugeneruoti keletą verslo idėjų. Viskas padaroma tiesiog dirbant. Jeigu jūsų profesija, specialybė šiuo metu nepopuliari – nukritusios įvairių kursų, mokymų kainos tiesiog puiki galimybė įgyti naujų žinių ir sustiprinti savo pozicijas darbo ir verslo rinkoje. Tai padaryti – niekada ne per vėlu, nes įvairios technologijos, naujovės, stumia į priekį ir verčia pasitempti, neatsilikti.
Atraskite save.
Galbūt daugelį darbų dirbote iš inercijos, tiesiog todėl, kad reikia? Sustokit, pagalvokit ir susivokit – ką norite daryti, ko norite mokytis, ko siekiate? Krizė – pats metas perkratyti ir savo mintis, nusikratyti problemų ir imtis naujos veiklos. Jeigu dabartinė jūsų veikla netenkina – imkitės priešingų veiksmų nei dabartiniai. Svarbiausia pradėti ir patikėti savo jėgomis. Visa kita – aplinkybės, kurios prieš atkaklumą vis vien neatsilaiko.
Visiems sėkmės džentelmenams linkime neriboti savo vaizduotės, o dar tik ieškantiems savo sėkmės primename, kad svarbiausia – pradėti veikti. Net ir geriausi patarimai negelbės, jeigu nepradėsite jų įgyvendinti.
Viena pramoginio turinio televizijos laida žodį „krizė“ ėmė dengti net pypsėjimo signalais – lyg kokį nederamai vartojamą žodį. Iš tiesų, krizė jau išlinksniuota, apkalbėta visų ir visaip – tačiau reikėtų iš jos pasimokyti, įgyti patirties, tai ir pabaigos išlaukti bus lengviau. Šįkart sklaidėme Filip Borcov ir Juliaus Pankausko knygą „Kaip išnaudoti krizės privalumus“ ir dalijamės mūsų akimis naudingiausiais patarimais.
Galimybių metas ne visada yra krizė, tačiau krizė visada yra galimybių metas. Susikurkite galimybes patys: išanalizuokite savo stipriąsias puses (kaip tam tikros srities specialisto, verslininko, išmanančio savo verslo specifiką) ir drąsiai plėskitės ar imkitės naujų projektų. Kol kiti stengiasi tik išgyventi, sulauksite mažiau konkurencijos.
Visuomenė žino, ko padaryti neįmanoma. Tačiau ateina neišmanėlis, kuris apie tai nenutuokia, ir padaro tai, kas atrodė neįmanoma. A.Einšteinas
Atlikite, kad ir mini tyrimą – paklauskite žmonių, kuriuos pažįstate, kokių paslaugų, prekių jiems trūksta – prisirinksite idėjų, kurias toliau galėsite „auginti“. Neribokite savo vaizduotės ir ji duos puikių vaisių – verslo idėjų. Pasidairykite ir užsienyje, gal kažkas panašaus jau buvo įgyvendinta – pasimokykite iš gerų pavydžių ir nereikės kartoti visų naujoko klaidų. Ieškokite bendraminčių, dalyvaukite įvairiuose verslumo projektuose.
Išgyvena ne patys stipriausi ir ne patys protingiausi, o tie, kurie sugebėjo prisitaikyti. Č.Darvinas
Sugebėjimas greitai keistis itin svarbus verslininkui. Nebūkite lyg bakterija, kuri 100 % priklausoma nuo aplinkos – kai geri laikai, gerai ir jai. Keičiasi jūsų klientai, aplinka, kurioje dirbate – būkite pokyčių priekyje, nuolat kontaktuokite su savo klientais, aiškinkitės, kaip geriausiai galėtumėte patenkinti jų poreikius, domėkitės savo verslo rinkos naujovėmis ir perspektyvomis. Pavyzdžiui, klientams patinka jūsų prekės, bet mielai jas pirktų internetu – prisitaikykite prie jų, nes jie eis ieškoti alternatyvos.
Tikri vadovai sprendimą priima greitai ir keičia lėtai. Blogi vadovai – viską daro atvirkščiai. H.Fordas
Būtent krizė ir atskleidė, kad sprendimai turi būti priimami ir vykdomi greitai. Apsispręsti reikia pasitarus su komanda ir nuosekliai laikytis plano, nekaitalioti jo ir priimtų sprendimų – blaškymasis tik apsunkins padėtį. Greitis, lankstumas – nedidelių įmonių privalumas, pasinaudokite tuo – veikite, kol didžiulės bendrovės dar tik planuos ar peržiūrinės savo milžiniškas buhalterijos knygas.
Elkitės atvirkščiai, nei visa rinka.
Visų pirma – turėsite mažiausią konkurenciją. „Microsoft“ „Windows“ reklamą paleido anksčiau negu pasirodė pats produktas. Parduokite savo išankstinę idėją potencialiems klientams – taip susižersite didesnį pelną, negu darydami tą patį, kaip ir visi. Rinka visada išgyvena pakilimus ir nuosmukius – kai kiti pasirinko kelią „kuo pigiau“, jūs išlikite kelyje „kokybė“ – klientai greitai grįš pas jus.
Visos ribos – vaizduotės ribos. A. Einšteinas
Skaičiuojama, jog 80 % įmonės augimo galimybių priklauso nuo vadovo ir strategijos, o likusius 20 % lemia išoriniai veiksniai. W. Disnėjus, N. Bonapartas, B. Geitsas – tai tik keletas žmonių, kurie įrodė, jog pasitelkus vaizduotę ir atkakliai įgyvendinat tai, ką ji sufleruoja, net nedidelį kapitalą galima paversti milijonais.
Pesimizmas – tai nuotaika. Optimizmas – valia.
Kam nuolat klausyti žmonių, kurie skundžiasi prasta valdžia, ekonomine situacija ir t.t. Būkite tarp bendraminčių, diskutuokite su jais, ieškokite naujų žinių – įvairūs verslo inkubatoriai jūsų mieste, rajone (pavyzdžiui, Naujoje Vilnioje veikia „Vilnijos verslo inkubatorius“) gali būti puikiu impulsu pradėti savo verslą. Galbūt čia sutiksite savo verslo partnerį ar užmegsite kitų ryšių, kurie padės plėtoti verslą, pavyzdžiui, programuotojas ir prekybininkas puikiausiai kartu galėtų kurti elektroninę parduotuvę. Pasidomėkite įmonių, kurios jau naudojasi inkubatoriumi, patirtimi.
Kurkite ir įgyvendinkite strategijas. Dabar – visada tinkamiausias metas.
Veikite ir nelaukite, kol jūsų puoselėjamas idėjas įgyvendins kiti. Sukurkite savo verslo idėjai dvi strategijas – trumpalaikę ir ilgalaikę. Nesiblaškykite ir dirbkite, kol pasiekite savo užsibrėžtų tikslų. Nebūkite tas plaukikas iš anekdoto, kuris grįžta nuo vidurio upės, nes galvoja, jog jam bus per sunku pasiekti kitą krantą. Tačiau tiek pat kelio laukia ir atgal – vadinasi tikslą jis galėjo pasiekti, bet pritrūko ne jėgų, bet ryžto.
Kiekviena diena, pragyventa be šypsenos, – prarasta diena. Č.Rivelis
Iš kiekvienos nesėkmės reikia pasimokyti ir ją pamiršti. Būtent nesėkmę, o ne pamoką. Jeigu neatsirastų žmonių, kurie visą laiką eina į priekį nebijodami rizikuoti, netgi nerti į nežinią – Amerika iki šiol būtų mums neatrasta šalimi. Iškelkite sau iššūkį – pagalvokite, kurioje srityje mažiausiai nusimanote, įsigilinkite ir pabandykite sugeneruoti keletą verslo idėjų. Viskas padaroma tiesiog dirbant. Jeigu jūsų profesija, specialybė šiuo metu nepopuliari – nukritusios įvairių kursų, mokymų kainos tiesiog puiki galimybė įgyti naujų žinių ir sustiprinti savo pozicijas darbo ir verslo rinkoje. Tai padaryti – niekada ne per vėlu, nes įvairios technologijos, naujovės, stumia į priekį ir verčia pasitempti, neatsilikti.
Atraskite save.
Galbūt daugelį darbų dirbote iš inercijos, tiesiog todėl, kad reikia? Sustokit, pagalvokit ir susivokit – ką norite daryti, ko norite mokytis, ko siekiate? Krizė – pats metas perkratyti ir savo mintis, nusikratyti problemų ir imtis naujos veiklos. Jeigu dabartinė jūsų veikla netenkina – imkitės priešingų veiksmų nei dabartiniai. Svarbiausia pradėti ir patikėti savo jėgomis. Visa kita – aplinkybės, kurios prieš atkaklumą vis vien neatsilaiko.
Visiems sėkmės džentelmenams linkime neriboti savo vaizduotės, o dar tik ieškantiems savo sėkmės primename, kad svarbiausia – pradėti veikti. Net ir geriausi patarimai negelbės, jeigu nepradėsite jų įgyvendinti.