Jūs versle, be abejo, nenorite stovėti vietoje. Tačiau norint padidinti pardavimus ar rinkos dalį, jums neišvengiamai teks smogti konkurentui. Todėl pasistenkite išnaudoti akimirkas, kai jūsų konkurentai sprendžia vidines problemas, susikoncetruoja ties kitais produktais, kitomis rinkomis ar tiesiog užmiega ant laurų ir nustoja keistis.
Portalas inc.com pateikia septynis patarimus, kaip pergudrauti konkurentą ir padidinti savo rinkos dalį (jam to net nepastebint).
Analizuokite ir iš naujo apibrėžkite rinką
Galbūt manote, jog žinote, kas esate ir kurioje rinkoje konkuruojate, tačiau kas keletą metų konkurencinė arena keičia pavidalą. Ar galutiniai vartotojai nepasikeitė? Ar neiškilo naujų, perspektyvesnių rinkų? Iš naujo apibrėžkite savo rinką ir ženkite į ją pirmieji, kai tuo tarpu konkurentai gyvena „senajame pasaulyje“.
Susikoncentruokite ties keliais konkrečiais konkurentais
Ar turite išteklių stoti į kovą su visais konkurentais tuo pačiu metu? Tikriausiai, kad ne. Susikoncentruokite ties vienu ar dviem, kurie šiuo metu yra labiausiai pažeidžiami. Galbūt konkurentą paliko svarbūs darbuotojai, ar įvyko struktūriniai pokyčiai. Pasirinkite konkurentą ir neduokite jam ramybės metus ar du.
Susikoncentruokite ties keliomis konkrečiomis rinkomis
Kaip susikoncentruojat ties konkrečiais konkurentais, tą patį padarykite su rinkomis – kalbant apie vartotojus tam tikroje geografinėje zonoje ar tam tikrą klientų segmentą. Pasirinkite tas rinkas, kurios yra mažiausiai subrendusios arba greičiausiai augančios. Pradžioje panaudokite „bombardavimo“ technikas.
Stebėkite konkurentų veiklą
Ar jie karpo išlaidas rinkodarai? Ar jie prarado koncentraciją tam tikroje rinkoje ar tam tikroje produktų grupėje? Ar jie pristato naujus produktus? Ar jų pristatymai vėluoja? Ar jų produktų kainos nukrito? Reaguokite greitai, identifikuokite silpnąją grandį ir pasinaudokite, kad pritrauktumėte naujų klientų.
Analizuokite, iš kur ateina nauji klientai
Ar tikrinate, iš kur pas jus ateina nauji klientai? Jeigu tai tam tikros geografinės grupės ar specifinės rinkos dalyviai, tikriausiai tam yra priežastys. Galbūt šie klientai nepatenkinti vieno iš jūsų konkurento paslaugomis? Naujų užklausų tikrinimas gali duoti daugiau naudos nei kruopšti rinkos analizė. Panaudokite jas siekiant išsiveržti į priekį ir pergudrauti konkurentą.
Stebėkite pokyčius, netiesiogiai darančius įtaką konkurencijai
Galbūt bankrutuoja tiekėjas ar tarpininkas? Akivaizdu, kad kažkam teks užimti atsiradusią spragą, iš kurio jūs ir jūsų konkurentai pirko paslaugas. Šie pokyčiai daro netiesioginę įtaką konkurencijai – keičiasi „žaidimo“ taisyklės. Užbėkite konkurentams už akių ir pirmieji imkite diktuoti naująsias taisykles.
Išleiskite daugiau, kai laikai yra sunkūs
Į ekonomikos sunkmetį daugelių bendrovių vadovai sureaguoja instinktyviai – apkarpo tam tikrų sričių biudžetą ir atsisako kelių perspektyvių iniciatyvų. Pasižymėkite patraukliausius „karštuosius taškus“ ir invesuokite! Galbūt šiandien iš to neturėsite naudos, tačiau praėjus sunkmečiui būsite tam tikros rinkos lyderis.
Parengė Aleksandras POMETKO