• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Greita mašina turėtų būti pabėgimo priemonė. Tačiau Italijoje tai tapo geriausiu būdu būti pagautam. „Ferrari“, „Lamborghini“ ir „Maserati“ ėmėsi griežtų priemonių prieš mokesčių vengėjus, o policija pradėjo stabdyti sportinių ir prabangių automobilių vairuotojus tam, kad įsitikintų, jog jų deklaruotos pajamos (bei sumokėti mokesčiai) atitinka išlaidas.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai tapo invazija, – sako Alessandro Zaffaranis, Romos gyventojas, kuris vairuodamas savo žmonos mašiną per pusvalandį buvo sustabdytas du kartus. – Jie gali sustabdyti tave bet kada ir prašyti ne vairuotojo, bet asmens dokumentų.“

REKLAMA

Pasak A. Zaffaranio, kuris vadovauja „Chevrolet“ filialui Romoje, toks kišimasis prisidėjo prie industrijos žlugdymo. Šis ir taip kenčia nuo naujų mokesčių galingiems automobiliams, silpnos ekonomikos ir vienų aukščiausių pasaulyje degalų kainų. Dabar automobilių pirkti nenori tiek mokesčių vengėjai, tiek sąžiningi italai, kurie baidosi papildomo dėmesio.

REKLAMA
REKLAMA

Policijai ir mokesčių prievaizdams pradėjus tikrinimus, panaudotų prabangių automobilių vertė praktiškai per naktį nukrito 15 proc. Dalis automobilių dabar yra eksportuojama į užsienį, kur egzistuoja palankesnės sąlygos jų turėtojams.

 

„Tai trumparegiška, – sakė „Porsche Italia“ generalinis direktorius Lorisas Casadei'us. – Vietoj to, kad Italijoje vartojimas būtų skatinamas, jis yra stabdomas. Priešingai nei mums reikia.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar vyriausybei tai apsimoka? Pasak ekonomisto Giuseppes Ragusos, iššūkis, su kuriuo susiduria Italija, yra ne kaip surinkti kuo daugiau pinigų, bet kaip sąžiningai paskirstyti, kas turi mokėti šiuos mokesčius. Italijos šešėlinė ekonomika yra didelė ir valstybė kasmet negauna maždaug 160 mlrd. JAV dolerių vertės mokesčių. Todėl mokesčių našta gula ant tų, kurie negali išvengti mokesčių, dažniausiai, ant didelių įmonių ir jų darbuotojų.

REKLAMA

„Kaip profesorius, gaunantis fiksuotą atlyginimą, aš negaliu išvengti mokesčių, net jei ir to norėčiau, – sako G. Ragusa.

Tokios situacijos rezultatas – didėjanti mokesčių našta daugumai darbininkų ir augantis neteisybės jausmas, kuris dar smarkiau skatina vengti mokesčių.

Žinoma, griežti veiksmai dėl prabangių automobilių yra simboliniai. O automobilių stabdymas tik šou, kuris vyksta ir slidinėjimo kurortuose, ir kontroliuojant prabangių jachtų savininkus. Kelis mokesčių vengėjus pavyko pagauti. Tačiau po gatves važinėjant dešimtims tūkstančių prabangių automobilių, policininkai tik pačiupinėjo paviršių. Efektyvesnis būdas susekti mokesčių vengimą būtų sekti žmonių pirkimus ir metų pabaigoje lyginti juos su jų pajamomis.

REKLAMA

Tačiau įdomiausia, ar pavyks policininkams įtvirtinti praktiką, kuri tapo nacionaliniu Italijos sportu. Italijos premjeras Mario Montis šią policijos veiklą įvardijo kaip kovą su žmonėmis, vagiančiais iš kitų piliečių.

„Tai pakeitė visuomenės nuomonę, – sako mokesčių policijos viršininkas Domenico Miervinis. – Vengėjai pradeda tikrai bijoti. Daug piliečių pamažu atsisako turto demonstravimo, nes tikriausiai yra iki šiol mažai arba iš vis nieko nedeklaravę.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujų priemonių sėkmė daugiausiai priklausys nuo to, kaip galų gale reaguos Italijos prabangių automobilių pirkėjai. Ar vengėjai ir toliau nemokės mokesčių pirkdami automobilius iš netoliese esančių Maroko ir San Marino, kur jų pirkiniai bus mažiau pastebimi? Ar jie paseks šiaurės Italijoje esančio „Porschee“ filialo prezidentės Beatrices Saottini pavyzdžiu? Praeitą mėnesį ji pradėjo siūlyti savo klientams lipduką ant automobilių. Šiame pavaizduotas taikinys, kurio viduryje Italijos vėliavos spalvomis parašyta „Aistra“, o po juo: „Aš moku mokesčius“.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų