• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lenkijai uždarius paskutinį kontrolės punktą Baltarusijos pasienyje, vis labiau ilgėja eilės bei laukimo laikas Lietuvos ir Baltarusijos pasienio kontrolės postuose, per kuriuos į Lietuvą atvyksta Europos Sąjungos (ES) ir trečiųjų šalių vežėjai, rašoma „Linava“ pranešime spaudai.

Lenkijai uždarius paskutinį kontrolės punktą Baltarusijos pasienyje, vis labiau ilgėja eilės bei laukimo laikas Lietuvos ir Baltarusijos pasienio kontrolės postuose, per kuriuos į Lietuvą atvyksta Europos Sąjungos (ES) ir trečiųjų šalių vežėjai, rašoma „Linava“ pranešime spaudai.

REKLAMA

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ kreipėsi į Finansų ir Susiekimo ministerijas bei Lietuvos muitinę prašydama kuo greičiau spręsti krizinę situaciją – skirti daugiau pagalbos pasienyje dirbantiems muitinės pareigūnams, siųsti mobilias ekspertų komandas, kas leistų didinti pralaidumą.

Naujausiais duomenimis, šiuo metu ilgiausias laukimo laikas – apie 44 val. – yra Medininkų pasienio kontrolės punkte, kur laukia 460 vilkikų. Šalčininkų pasienio kontrolės punkte laukimo laikas – apie 21 val., kur šiuo metu laukia 219 vilkikų, Raigardo pasienio kontrolės punkte laukia 123 vilkikai, o laukimo laikas – 13 val. Trumpiausias laukimo laikas – 3 val. – Lavoriškių pasienio kontrolės punkte, kur laukia 30 krovininių automobilių eilėje.

REKLAMA
REKLAMA

Kol situacija pasienyje blogėja, keleivių ir krovinių vežėjams bei lengvaisiais automobiliais vykstantiems žmonėms rekomenduojama rinktis alternatyvius maršrutus, pavyzdžiui, per Latvijos muitinės postus ar per Lavoriškių pasienio kontrolės punktą, kuris yra mažiau apkrautas. O jei nėra tokios galimybės, pasirūpinti, kad eilėse laukiantys vilkikų vairuotojai turėtų kuo patogesnes sąlygas, perspėti juos apie situaciją pasienyje.

REKLAMA

Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas atkreipia dėmesį į tai, kad ES ir trečiųjų šalių tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai yra priversti vis ilgiau ir vis ilgesnėse eilėse laukti, kol galės atlikti reikiamas procedūras ir bus praleisti per muitinę.

„Už kilometrinėse eilėse įstrigusių vilkikų vairų – tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai iš Europos Sąjungos ir trečiųjų šalių, kurie sunkiasvores transporto priemones vairuoja, norėdami užsidirbti, išlaikyti šeimas, o uždirbtus pinigus siunčia šeimoms. Dabar jie yra priversti, esant žiemai ir šalčiui, laukti vis ilgėjančiose eilėse, kol galės atlikti reikiamas procedūras ir galės būti įleisti į Lietuvos teritoriją su savo gabenamais kroviniais. Pasienyje nėra patogių sąlygų nei miegoti, nei gamtinius reikalus atlikti, nei maudytis, nei valgyti“, – sako Z. Buivydas.

REKLAMA
REKLAMA

Nepaisant to, Lietuvos pasieniuose dirbančių muitinės darbuotojų skaičius išlieka toks pats. Padidėjus eilėms nėra galimybės tinkamai ir laiku vykdyti įsipareigojimų. Dėl to nukenčia ir vežėjai, ir valstybė, nes neveikiant sklandžiai sistemai nebus surenkami mokesčiai į valstybės biudžetą, kiek būtų surenkami jai veikiant sklandžiai.

„Siekiant išsaugoti ir taip sunkiomis sąlygomis veikiančius verslus bei užtikrinti valstybės interesus surenkant į biudžetą kuo daugiau lėšų, prašome imtis priemonių ir naudotis vidiniais rezervais užtikrinant, kad Lietuvos ir Baltarusijos pasienio postuose būtų įdarbinta daugiau muitinės darbuotojų“, – rašoma asociacijos „Linava“ rašte.

Tokia situacija jau buvo Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje, kai praėjusią savaitę Lenkija uždarė Bobrovnikų–Berestovicos kontrolės punktą – ilgėjo eilės ir laukimo laikas jose.

Gi gaila žmogui, šitokie kyšiai, narkotikai, kontrabanda. Juk muitininkai savo algų neskaičiuoja ir net nežino kiek gauna. Jie galia pamainos dalinasi sukauptu grobiu. Tad muitinė ne darbas, o aukso kasykla. Tad nesuprantu kodėl tokį gera muitininką galėjo atleisti iš darbo. Suprantu, kad naujokus atleidžia dėl to, kad nepritapo prie kolektyvo, nesuprato, kad reikia savo gautais kyšiais dalintis draugiškai, kad už viską privalo susimokėti.
Juk mes kalbame viena, o darome kita. Sankcijos ir apribojimai, o ištiesų patys ir trašas vežame, ir leidimus gyventi ir dirbti duodame, ir verslą rusijoje vykdome, ir energetinius resusrsus perkama iš rusijos. Tik skirtumas tas, kad dabar darome per tarpinikus ir daug didesnėmis kainomis. O kas keisčiausia, kad dalies Lietuvos įmonių akcininkai yra tie patys rusai, kaip ir mūsų šalies valdininkai yra rusijos įmonių akcininkai. Tad Lietuva tik kalbomis laikosi sankcijų rusijai, o iš ties tai visais būdais padeda rusijai apeiti sankcijas. Blogiausia tai, kad rusijai vienodai ir ji jei puls Lenkiją, tai puls ir Lietuva ir nesvarbu kaip lietuviai rusams bepateikautų. O kad puls Lenkija, tai manau tik dienų klausimas, nes išties tokie poelgiai ir tokios vykdomos nesamonė prašosi karo.
Vargšelis muitininkas, galėjo dar sepynis metus "padirbėti", kaip tik antrai vilai Sardinijoj būt užtekę. Nabagėlis o nabagėlis....
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų