Vilnietė Aldona (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi) laiške naujienų portalui tv3.lt papasakojo, kad jau lankėsi ne vienoje tokioje kavinėje, tačiau „Can can pizza“, bent jau kol kas, buvo vienintelė, kurioje, atsiskaitant už maistą, yra automatiškai uždėti arbatpinigiai (10 proc.).
„Kai pirmą kartą šioje kavinėje tik sumokėjusi pamačiau, kad nuskaičiavo didesnę sumą, pamaniau, kad kažką galbūt netyčia nuspaudžiau. Tačiau kitą kartą apsilankiusi jau patikrinau ir štai – pasirinkus mokėti arbatpinigiai vėl buvo automatiškai uždėti.
Nežinau, kaip kitiems, bet man tai – šlykštus elgesys, kai klientai yra gaudomi „pastebės ar nepastebės“, ar sumokės ne savo noru tuos arbatpinigius, ar ne. Dėl tokio klientų maustymo išvis nesinori arbatpinigių palikti“, – rašė Aldona.
Apgaulės neįžvelgia – sumą galima pakeisti
Restoranų tinklą „Can can pizza“ valdančios bendrovės „Delano“ Rinkodaros skyriaus vadovė Emilija Zorubaitė Lukačiova naujienų portalui tv3.lt teigė, kad apgaulės šioje situacijoje neįžvelgia.
Ji nurodė, kad viena iš „Greet“ platformos siūlomų funkcijų leidžia svečiams, teikiant užsakymą ar mokant staliuko sąskaitą, tuo pačiu mokėjimu palikti ir arbatpinigių.
„Tačiau numatytą, siūlomą sumą klientas gali lengvai pakeisti į bet kokią kitą procentinę išraišką arba arbatpinigių nepalikti“, – paminėjo atstovė.
Vis tik ji akcentavo, kad, atsižvelgiant į visų restoranų – ne tik „Can can pizza“ prekės ženklo – praktiką ir taikomą arbatpinigių kultūrą pasaulyje, dauguma rekomenduoja svečiams palikti 10 proc. arbatpinigių. Tą rekomenduoja ir minėta platforma.
Anot E. Zorubaitės Lukačiovos, atsižvelgiant į tai, kad didžioji dalis svečių per „Greet“ palieka vienokią ar kitokią sumą arbatpinigių, jų automatinis pažymėjimas didesnei svečių daliai esą yra patogus ir nereikalauja jokių papildomų veiksmų.
„Greet orders“ sprendimas (leidžiantis susidėti produktus ir sumokėti) naudojamas ir visuose „Charlie pizza“, „La crepe“ bei „Katpėdėlė“ prekės ženklų restoranuose.
„Greet pay“ sprendimą (leidžiantį tik apmokėti visą sąskaitą ar jos dalį) naudoja visi „Skonis“, „Sugamour“, „Manami“, „Guacamole“ ir „Grill Terrace“ prekės ženklų restoranai.
Visuose iš jų per platformą galima peržiūrėti meniu ir palikti arbatpinigių.
Minėtus restoranus valdančios grupės „Amber food“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė taip pat nurodė, kad svečiams rekomenduojama palikti 10 proc. arbatpinigių.
Tačiau, kiek jų palikti ir ar iš viso palikti, visuomet yra svečio apsisprendimas: „Arbatpinigiai mokėjimo lange yra išskirti atskirai, tad svečias yra informuojamas, už ką ir kiek ketina sumokėti.“
Ar galima atgauti nuskaičiuotus arbatpinigius?
„Can can pizza“ atstovė aiškino, kad arbatpinigiams esą yra dedikuotas atskiras žingsnis pirkimo procese, kurio metu svečias ekrane mato informaciją tik apie paliekamus arbatpinigius ir gali pasirinkti jų dydį.
„Keičiant procentinę išraišką, svečiai realiu laiku mato, kokia arbatpinigių suma papildomai prisideda prie sąskaitos. Perėjus į galutinį pirkimo ekraną, arbatpingiai dar kartą yra išskiriami atskiroje eilutėje šalia sąskaitos sumos.
Tad iš viso svečias prieš atlikdamas mokėjimą net 3 kartus turi galimybę matyti, kiek arbatpinigių palieka. Arbatpinigiai keliauja tiesiai į aptarnavusio padavėjo sąskaitą, o jų paskirstymu rūpinasi „Greet“, – kalbėjo E. Zorubaitė Lukačiova.
Paklausta, ar klientui pastebėjus nuskaičiuotą didesnę sumą, kurios jis mokėti nenorėjo, tie pinigai jam būtų grąžinti, atstovė patikino, kad taip.
Anot jos, būna įvairių situacijų: kartais svečiai per klaidą užsisako ne tą produktą arba po užsakymo pateikimo apsigalvoja.
„Kiekvieną situaciją sprendžiame individualiai. Svečias su klausimais gali kreiptis tiek į mūsų darbuotojus, tiek į „Greet“ pagalbos liniją, kur problemos sprendžiamos esamuoju laiku. Pagrįsti grąžinimai yra atliekami nedelsiant, net jei svečias jau ir išėjo iš restorano“, – patikino ji.
Tokią praktiką taiko ne visi – „tai yra nesąžininga“
Panašiai veikiančią, bet kitą – bendrovės „Tabelo“ platformą – naudoja ir restoranų tinklas „Talutti“.
Jo vadovė Asta Kukarėnė pabrėžė, kad tinklas yra prieš tokį arbatpinigių įvedimą.
Anot pašnekovės, galbūt taip ir pavyksta pakelti arbatpinigių kiekį, tačiau, jos nuomone, tai yra nesąžininga kliento atžvilgiu, nes yra išnaudojamas jo neapdairumas.
„Būtent dėl to, kad išvengtume tokių klientų pasipiktinimų, mes ir neparenkame arbatpinigių už klientą. Klientai turi paspausti patys, kiek arbatpinigių dalį procentais nuo sąskaitos nori palikti arba įvesti norimą sumą.
Jei arbatpinigių procentas nėra pasirinktas paties kliento arba pats klientas neįveda norimos arbatpinigių sumos, jokie arbatpinigiai nėra pridedami“, – patikino A. Kukarėnė.
Pokyčių neplanuoja?
Pasak atstovės, šiuo metu „Greet“ platforma yra naudojama 6–iuose iš 21 „Can can pizza“ restorano. O netrukus prie jų prisijungs dar 4 restoranai.
E. Zorubaitė Lukačiova paminėjo, kad likusiuose restoranuose yra taikomas tik arbatpinigių sprendimas.
Ji nurodė, kad keisti esamų nustatymų neplanuojama, mat kiekvieną dieną per platformą yra apdorojami šimtai užsakymų, o iki šios dienos bendrovė nebuvo gavusi nė vieno nusiskundimo dėl arbatpinigių palikimo proceso.
„Nuolat bendraujame su savo svečiais, gauname puikių atsiliepimų. Šis atvejis – pirmas, kuris, svečiui pasikreipus, galėjo būti nedelsiant išspręstas ir arbatpinigiai, kurių nenorėta palikti, – grąžinti.
Jei ateityje pasitaikytų daugiau nusiskundimų, žinoma, svarstysime pakeitimus. Tačiau šiuo metu, kol matome, kad absoliučiai daugumai svečių sistema tinka ir patinka, pokyčių neplanuojame“, – patikino pašnekovė.
Arbatpinigiai darbuotojus pasiekia atskaičius mokesčius
„Amber food“ atstovė paminėjo, kad nuo pernai, kai buvo įvesta ši naujovė, arbatpinigių dalis, skaičiuojant nuo sąskaitos, pakilo vidutiniškai nuo 5–6 proc. iki 7–8 proc.
Pasak jos, ženkliai padaugėjo svečių, kurie palieka arbatpinigių net ir užsakydami dienos pietus, ko anksčiau būdavo rečiau.
L. Nikonovaitės spėjimu, greičiausiai prie to prisidėjo supaprastintas arbatpinigių palikimo procesas.
„Taip pat, savarankiškai arbatpinigius paliekantys svečiai yra linkę juos apvalinti. Pvz., pavalgius už 12 eurų, palieka 1 eurą arbatpinigių, o per „Greet“, palikus 10 proc. arbatpinigių, yra atskaičiuojama tiksli suma, kuri yra 1,2 euro.
Šis centų skirtumas ilgesnėje perspektyvoje sudaro ženklų pokytį padavėjų surenkamam arbatpinigių kiekiui“, – atkreipė dėmesį atstovė.
Ji patikino, kad „Greet“ visus padavėjų arbatpinigius administruoja, todėl padavėjai juos gali išsimokėti, kada nori.
L. Nikonovaitės aiškinimu, platforma bendradarbiauja su Valstybine mokesčių inspekcija, tad tam, kad personalui nereikėtų rūpintis mokesčiais, jie yra automatiškai atskaičiuojami ir sumokami VMI:
„Mums, kaip darbdaviui, niekuo rūpintis nereikia: tiek arbatpinigių išmokėjimu, tiek ir mokesčių sumokėjimu rūpinasi „Greet“.
„Talutti“ vadovė antrino, kad įvedus arbatpinigių sistemą jų padaugėjo. Ir patikino, kad visi arbatpinigiai, gaunami per platformą, nukeliauja tiesiai personalui.