• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įsigalioja nauja greičio matuoklių tvarka

Nuo penktadienio Lietuvoje įsigalioja nauja stacionarių greičio matuoklių įrengimo ir eksploatavimo keliuose tvarka, kuri numato matavimo įrangos perkėlimą, vidutinio greičio ruožų trumpinimą, penktadienį pranešė Susisiekimo ministerija.

Nuo penktadienio Lietuvoje įsigalioja nauja stacionarių greičio matuoklių įrengimo ir eksploatavimo keliuose tvarka, kuri numato matavimo įrangos perkėlimą, vidutinio greičio ruožų trumpinimą, penktadienį pranešė Susisiekimo ministerija.

REKLAMA

Jos pranešime ministras Eugenijus Sabutis pabrėžė, kad priėmus naują tvarką greičio matuoklių tinklas nebus plečiamas.

„Mūsų tikslas – realūs pokyčiai keliuose, siekiame ne kiekybės, o kokybės – kad kiekvienas įrenginys dirbtų ten, kur jo labiausiai reikia. Svarbu pabrėžti ir tai, jog nebus plečiamas greičio matuoklių tinklas – jų keliuose nebedaugės“, – cituojamas E. Sabutis.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal metodiką, įsigaliojančią nuo rugpjūčio 1 dienos, greičio matuoklių vietos bus pergrupuojamos pagal įskaitinių eismo įvykių, žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičių, transporto srautą ir nustatytus greičio apribojimus.

REKLAMA

Pasak ministerijos, momentinio greičio matuokliai pirmiausia veiks avaringose vietose, per gyvenvietes einančių kelių ruožuose prie mokyklų, žaidimo aikštelių, prekybos centrų bei vietose, kur per dvejus metus 250 metrų kelio ruože įvyko ne mažiau kaip du įskaitiniai eismo įvykiai.

Vidutinio greičio matuokliai veiks kelių ruožuose, kuriuose per pastaruosius ketverius metus įvyko bent keturi įskaitiniai eismo įvykiai, iš jų bent du – dėl greičio viršijimo ar saugaus greičio nepasirinkimo.

REKLAMA
REKLAMA

Jeigu būtų nustatoma, kad eismo įvykiai tam tikrame kelio ruože koncentruojasi tik vienoje jo dalyje, o likusioje nefiksuota, šis ruožas būtų trumpinamas, pradžią arba pabaigą nustatant ties artimiausia sankryža. Taip pat numatomas skirtingo pobūdžio ir eismo intensyvumo zonas kertančių ruožų skaidymas.

E. Sabučio teigimu, metodika suteiks daugiau tvarkos ir aiškumo.

„Dabar galėsime kur kas tikslingiau naudoti valstybės turtą – perkelti greičio matuoklius ten, kur jų labiausiai reikia. Kad jie veiktų kuo efektyviau ir padėtų sumažinti eismo įvykių skaičių – analizuosime ir vertinsime šios technikos poveikį eismo saugumui avaringiausiuose ir pavojingiausiuose ruožuose“, – sako susisiekimo ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš tų vietų, kur situacija keliuose pagerėjo, matuokliai bus perkelti į kitus, didesnę riziką keliančius kelio ruožus“, – pažymi E. Sabutis.

Ministerijos teigimu, valstybinių kelių valdytoja „Via Lietuva“ atliks duomenų analizę ir kitąmet pateiks konkrečias vietas, kuriose reikėtų pokyčių. Kaip pabrėžiama pranešime, kelių sąrašai, kuriuose veikia greičio matuokliai, bus skelbiami viešai.

REKLAMA

Šią tvarką ministras nustatė po to, kai Seimas gegužę ją apibrėžė įstatyme. Iki tol už visą procesą – matuoklių parinkimą, skaičių, išdėstymą, įrengimą, priežiūrą, kontrolę ir kita – buvo atsakinga „Via Lietuva“.

E. Sabutis dar metų pradžioje teigė, kad greičio matuoklių plėtra Lietuvoje nėra būtina, ir svarstė, ar tokia sistema apskritai reikalinga. Ministro manymu, matuokliai turėtų veikti kaip prevencijos ir saugumo, ne baudimo priemonė.

Kaip rašė BNS, šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra įrengti 78 momentiniai greičio matuokliai ir 135 vidutinio greičio matavimo sistemos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų