Portalo e.varžytynės duomenimis, lėktuvas „Bombardier CRJ-200LR“ nuo spalio 31-osios aukcione parduodamas už 3,2 mln. eurų pradinę kainą, pirkėjų laukiama iki lapkričio pabaigos.
Vilniaus oro uosto teritorijoje saugomo lėktuvo pardavimą organizuoja iš „Let's Jet“ skolą išieškantis antstolis Darius Stakeliūnas.
Anksčiau teismų skolą grąžinti įpareigota bendrovė šiuo metu Vilniaus apygardos teisme siekia pripažinti, kad jos ir „Hak Air“ 2013-ųjų birželį sudarytas papildomas susitarimas dėl orlaivio „CRJ-200LR“ pirkimo už 8,5 mln. JAV dolerių yra negaliojantis, o pirkėja neturi reikalavimo teisės į 4 mln. JAV dolerių, sumokėtus Lietuvos įmonei kaip avansą.
Kol ši byla nagrinėjama, „Let's Jet“ prašė stabdyti skolos išieškojimą taip, anot jos, užtikrinant galimo palankaus sprendimo vykdymą, tačiau Vilniaus apygardos teismas rugsėjo 22 dieną atsisakė taikyti tokias laikinosios apsaugos priemones, o spalio 27-ąją tokią nutartį nepakeistą paliko Lietuvos apeliacinis teismas, nutaręs, kad skolos išieškojimo stabdymui nėra pagrindo.
„Aplinkybė, kad, teismui patenkinus ieškinį, teismo sprendimas turėtų būti pripažintas ir vykdomas Nigerijoje, nesudaro pakankamo pagrindo taikyti apeliantės („Let's Jet“ – BNS) prašomą laikinąją apsaugos priemonę – įsiteisėjusio teismo sprendimo pagrindu atliekamo išieškojimo vykdymo procese sustabdymo“, – teigiama spalio 27-osios nutartyje.
2021-ųjų gegužę Vilniaus apygardos teismas nutarė, kad „Let's Jet“ turi grąžinti „Hak Air“ 5,2 mln. JAV dolerių (šios dienos kursu – apie 4,89 mln. eurų): 4 mln. JAV dolerių, kuriuos Nigerijos bendrovė sumokėjo kaip avansą, ir 1,2 mln. JAV dolerių palūkanų. Apeliacinis teismas 2023-iųjų balandį šią nutartį paliko nepakeistą.
Šiemet birželį Apeliacinis teismas atmetė Lietuvos įmonės prašymą atnaujinti procesą pasitelkus naujus įrodymus – „Hak Air“ 2012-2018 metų finansines ataskaitas, neva įrodančias, kad Nigerijos bendrovė neketino pirkti lėktuvo, o sumokėdama avansą tik bandė nesąžiningai konkuruoti.
Įmonės 2013 metų balandį pasirašė ketinimų protokolą, kuriuo „Hak Air“ už 8,5 mln. JAV dolerių iš „Let's Jet“ ketino pirkti lėktuvą CRJ-200LR. Nigerijos įmonė sumokėjo 4 mln. JAV dolerių avansą, o likusią sumą įsipareigojo padengti iki 2014-ųjų birželio.
Tačiau pirkėja 2013-ųjų rugpjūtį išreiškė pageidavimą, kad orlaivyje būtų sumontuota 80 tūkst. JAV dolerių vertės aukšto dažnio radijo įranga, būtina skrendant tiesiausiu keliu iš Nigerijos į Europą – per Sacharos dykumą, o „Let's Jet“ sutiko tai padaryti tik tuo atveju, jeigu „Hak Air“ sutiks sumokėti visą kainą už lėktuvą arba pateiks banko garantiją.
Lietuvos įmonė, motyvavusi įtarimais, jog „Hak Air“ gali nesumokėti likusios sumos, ketinimų protokolą vienašališkai nutraukė ir nepristatė lėktuvo pirkėjai, bet teismas, įvertinęs „Let's Jet“ veiksmų visumą, pripažino, kad ji elgėsi nesąžiningai.
Teismams pripažinus, jog „Let's Jet“ yra atsakinga už nepasirašytą pagrindinę sutartį ir privalo Nigerijos įmonei grąžinti avansą su palūkanomis, priteistas sumas išieško antstolis.
Registrų centro duomenimis, vienintelė „Let's Jet“ akcininkė yra Estijoje registruota bendrovė „HoggTech“.
Šiemet liepos 10-ąją Vilniaus apygardos teismas tenkino Nigerijos įmonės ieškinį ir nutarė, kad 4,7 mln. eurų žalą „Hak Air“ dėl neįvykusio orlaivio pardavimo sandorio privalo solidariai atlyginti „Let‘s Jet“ kontroliavusi Gedimino Žiemelio valdomos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ antrinė orlaivių nuomos įmonė „AviaAM Leasing Service Centre“ ir jos vadovas Tadas Goberis.