„Mano manymu, pati Ukraina turėtų norėti tą daryti, išeiti ta iniciatyva turėtų iš Ukrainos pirmiausiai. Aš bent jau viešojoje erdvėje negirdėjau, kad, sakykime, Ukrainos vyriausybė kreiptųsi į Baltarusijos vyriausybę, kuri suteiktų galimybę transportuoti grūdus per Baltarusijos teritoriją į Klaipėdos uostą“, – trečiadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė Vaidotas Šileika.
Anot jo, tokie variantai galėtų būti svarstomi, bet Lietuva šiuo atveju nėra padėties šeimininkė.
„Jeigu ji pareikštų tokį norą, tokie variantai galėtų būti svarstomi. Tas klausimas labai neaiškus, jo likimas – ne Lietuvos pusėje“, – kalbėjo LJKKA vadovas.
Jo manymu, Baltarusija nori eksportuoti trąšas per Klaipėdą, nes turi didelių problemų gabenant jas kitais keliais – per Rusiją ar Kiniją.
„Baltarusija, manau, suinteresuota, kad tas koridorius būtų atidarytas, ką mes girdime – kad būtų sudaryta galimybė eksportuoti trąšas“, – kalbėjo V. Šileika.
„Kiek mums žinoma, Baltarusija susiduria su didelėmis problemomis eksportuojant trąšas. Jiems išėjimas yra tik per Rusijos uostus, kas yra pakankamai sudėtinga, arba kita alternatyva – geležinkeliu vežti į Kiniją, bet tai brangu ir sudėtinga, trunka ilga“, – teigė jis.
Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis antradienį sakė, kad Ukrainos grūdų tranzitas per Baltarusijos teritoriją būtų įmanomas tik komerciniais sandoriais, tačiau jokių politinių derybų šiuo klausimu nebus.
Baltarusija praėjusią savaitę Jungtinėms Tautoms pareiškė, kad leistų be išankstinių sąlygų per savo teritoriją tranzitu į Klaipėdos uostą vežti Ukrainos grūdus, bet tuo pačiu priminė prašymą leisti šaliai eksportuoti trąšas, kurioms taikomos tarptautinės sankcijos.
Prezidentas Gitanas Nausėda praėjusį šeštadienį Baltarusijos pasiūlymą pavadino spąstais.
Užsienio reikalų ministerija tuomet teigė, kad ukrainietiškų grūdų eksportui iki šiol jokių teisinių ar politinių kliūčių nebuvo, tačiau pabrėžė, kad nėra galimybių diskutuoti dėl sankcijų lengvinimo Baltarusijai.