„Užkardyti, kad brangūs automobiliai, kurie yra labiau skirti savininko džiaugsmui, o ne įmonei pajamoms uždirbti, kad būtų apribotas poreikis pirkti per įmonę tokius automobilius, nes dabar ir atskaitą naudoja, ir gali iš pelno atsiskaityti tai, kad automobilį perki“, – portalui „15min“ trečiadienį teigė G. Skaistė.
Pasak jos, tokiu pakeitimu norima pasiekti ir kito tikslo – kad įmonės pirktų ekonominės klasės mažiau taršius automobilius.
„Tikimės, kad tai prisidės prie dviejų tikslų: viena, užkardint, kad brangūs automobiliai, kurie yra skirti savininkų džiaugsmui labiau būtų perkami savininko vardu, o ne įmonės, o įmonė visgi pirktų ekonominės klasės automobilius, kurių vertė yra pagrindžiama ir tuo pačiu prie juridinių asmenų parko pertvarkos, kad visgi įmonės matytų prasmę pirkti automobilius, kurie yra mažiau taršūs ir prisideda prie žalesnės ir sveikesnės aplinkos“, – kalbėjo G. Skaistė.
Antradienį Finansų ministerijos pristatytas mokesčių pataisų paketas numato, kad nuo 2024 metų būtų nustatytos konkrečios iš pajamų galimos atskaityti automobilių įsigijimo ir naudojimo išlaidos bei sąlygos atsižvelgiant į jų taršumo lygį.
„Dabar siūloma, kad jeigu automobilis netaršus visiškai, turi nulinius išmetimus, tai tuomet galima būtų atskaityti į sąnaudas 75 tūkst. eurų, automobilį, kuris turi turi išmetimų, bet santykinai nedidelių, – tarkim, 50 tūkst. ir taip toliau, kuo taršesnis automobilis, tuo mažesnė atskaita galima“, – „15min“ sakė G. Skaistė.
Ministrė taip pat sakė, kad tam tikri pakeitimai jau yra padaryti.
„Jau šiuo metu tam tikri pakeitimai yra padaryti ir įmonės turi deklaruoti, kuomet suteikia darbuotojams naudą per automobilių vartojimą tai tam tikras ir deklaravimo būdas jau yra pasikeitęs“, – sakė G. Skaistė.
Finansų viceministrė Rūta Bilkštytė dar 2021 metų pavasarį žadėjo, kad bus peržiūrėtos taisyklės, reglamentuojančios įmonių turto, įskaitant automobilius, bei lėšų naudojimą asmeniniams poreikiams.
Tuometinis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto vadovas Mykolas Majauskas teigė, kad gyventojai ir įmonės 2020 metais įsigijo daugiau negu 1,6 tūkst. automobilių, kainavusių virš 50 tūkst. eurų, o per keturis 2021-ųjų mėnesius – 770. Anot jo, 2019-2020 metais įmonės pirko po 77-76 proc. tokių automobilių, o 2021 metais – beveik 80 proc.
Jo teigimu, žmogus, pirkdamas seną dyzelinį „VW Passat“ automobilį, moka 200 eurų registracijos mokestį, tuo metu įsigijęs „Bentley“ ar „Ferrari“, moka mažesnį arba nemoka visai.
Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) viršininko pavaduotojas Artūras Klerauskas tuomet teigė, kad prabangių automobilių turėtojai neslepia, kad jie naudojami ir darbo, ir privatiems reikalams, nes tai nedraudžiama.