Modernizavus geležinkelius Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste viliamasi uostamiestyje sumažinti taršą.
Ketvirtadienį perkirpta juostelė ir oficialiai pristatyti nauji geležinkelio plėtros įrengimai. Pirmajame, užuosčio vystymo etape įrengti nauji objektai geležinkelių kelio „Nemunas“ kelyne, ištiesintas 201 kelias, rekonstruotas „Perkėlos“ kelynas. Šie darbai atsiėjo apie 17 mln. litų. Didžiąją dalį – apie 13 mln. litų sudaro iš Europos Sąjungos gautos lėšos.
„Pastaruoju metu labai stipriai auga krova. Geležinkeliais į uostą patenka apie septyniasdešimt procentų krovinių ir šis skaičius vis didėja. Vis mažiau krovinių atgabenama automobiliais“, – pažymėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas.
Įgyvendintų darbų pristatymo ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius teigė, kad būtina kuo greičiau modernizuoti uosto geležinkelių infrastruktūrą bei jungtis su magistraliniais keliais, išvystyti jungtis su pietine ir šiaurine dalimis. „Išvysčius geležinkelius mažės spūstys keliuose, bus sprendžiamos ekologinės problemos“, – sakė ministras.
Skaičiuojama, kad kelių infrastruktūros modernizavimas Klaipėdoje atsieis apie 460 milijonų litų.
Pirmojo projekto etapo metu „Nemuno“ kelyne buvo įrengtos penkios geležinkelio atšakos, kurių bendras ilgis 3,3 kilometro. Kaip praneša jūrų uosto direkcija, įgyvendinant šį projektą uosto direkcijai pavyko susitarti su savininkais dėl pastatų, kurie trukdė kelyno plėtrai, išpirkimo kainos. Buvo nugriauti keli pastatai, įrengti nauji inžineriniai tinklai.
Naujasis kelynas pagerino privažiuojamųjų geležinkelių būklę uosto pietinėje dalyje, supaprastino ir gerokai praplėtė krovinių priėmimą į „Klaipėdos Smeltę“, „Birių krovinių terminalą“, „Šaldytuvų terminalą“.