Vilniaus šilumos tinklų klientų komandos vadovas Laurynas Jakubauskas sakė, kad praėjusį šildymo sezoną skolininkų skaičius už šildymo paslaugas išliko beveik nepakitęs.
„Už šildymo paslaugas skolingų gyventojų skaičius išlieka apie 10 proc. visų klientų, tačiau palyginti tą patį 2022 m. ir 2023 m. laikotarpį, skola sumažėjo apie 21 proc. Vidutinė vieno kliento skola už praėjusį šildymo sezoną siekia apie 80 eurų“, – sakė bendrovės atstovas.
Gyventojai skolingi milijonus eurų
„Kauno energija“ miesto šiluma aprūpina 123 tūkst. vartotojų Kaune, Kauno rajone ir Jurbarke. Už šilumos ir karšto vandens tiekimą bendrovei įsiskolinimų turi kiek daugiau nei 12 tūkst. klientų. Bendra jų įsiskolinimo suma siekia apie 5,5 mln. eurų. Taigi kiekvienam skolininkui išeina vidutiniškai po 417 eurų skolos.
„Verta pažymėti, kad skolininkų skaičius ir skolų dydis, nepaisant energetikos krizės ir dėl jos į rekordines aukštumas šokusių energetikos išteklių kainų, kito labai nežymiai, palyginti su ankstesniais metais.
Tam įtakos turėjo vartotojams palanki miesto šilumos kaina – „Kauno energija“ šilumą klientams tiekia mažiausia arba viena mažiausių kainų Lietuvoje. Nuo balandžio mėnesio, t.y. pastarąjį pusmetį, ji buvo mažiausia šalyje“, – komentavo bendrovė.
Anot jos, tikslūs duomenys apie įsiskolinimus bus žinomi prasidėjus naujam šildymo sezonui, nes dalį šildymo sezono metu atsiradusių įsiskolinimų vartotojai padengia iki naujo šildymo sezono pradžios.
„Pavyzdžiui, vasarai baigiantis, palyginti su 2023 metų pradžia, įsiskolinimų buvo sumažėję beveik 1 mln. eurų“, – skaičiavo „Kauno energija“.
Tuo metu „Panevėžio energija“ vardijo, kad gamina ir tiekia šilumą Panevėžio, Kėdainių, Pasvalio, Kupiškio, Rokiškio, Zarasų miestų ir rajonų gyventojams ir kitiems vartotojams.
„Šių metų rugsėjo 1 d. bendrovės vartotojų-gyventojų skola sudarė 2,826 mln. eurų.
Bendrovės tiekiamą šilumą ir karštą vandenį naudoja 61652 butų vartotojai (Panevėžyje – 37121). Nuo praėjusio šildymo sezono dar neatsiskaitė 6470 butų gyventojai arba 10,5 proc. (Panevėžyje – 3388 arba 9,1 proc.).
„Paprastai, baigiantis šildymo sezonui gyventojų skola padidėja, o per vasarą – sumažėja. Ilgalaikių skolininkų yra visuomet – ar tai būtų šildymo sezonas, ar ne. Visiems skolininkams sąskaitose siunčiame įspėjimus arba priminimus“, – komentavo bendrovė.
Prašė nekaupti skolų
Vilniaus šilumos tinklų atstovas L. Jakubauskas tikino, kad finansinių iššūkių patiriantiems klientams suteikiama galimybę skolą išmokėti dalimis.
„Taip pat praėjusį šildymo sezoną gyventojai galėjo kreiptis ir atidėti dalį mokėjimų, o susikaupusią sumą apmokėti šiltuoju laikotarpiu. Artėjant šildymo sezonui mažesnes pajamas gaunantiems gyventojams rekomenduojame įvertinti galimybę kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybę dėl kompensacijos už būsto šildymo išlaidas“, – komentavo L. Jakubauskas.
Jis prašė gyventojų nekaupti skolų ir nepradelsti mokėjimų, kitu atveju su einamosiomis sąskaitomis yra siunčiami priminimai apie susidariusią skolą.
„Visgi klientai, nesilaikantys įsipareigojimų, gali sulaukti ikiteisminio arba teisminio skolos išieškojimo, tačiau net ir šiuo atveju paslaugos teikimas nebus nutrauktas.
Kilus finansiniams sunkumams apmokant sąskaitas už šildymo paslaugas, kviečiame kreiptis į mūsų Klientų aptarnavimo centrą, kartu rasime abiem pusėms priimtinus sprendimus, tokiu būdu gyventojai išvengs papildomų išlaidų“, – patarė L. Jakubauskas.
Šildymą atjungia išskirtiniais atvejais
Anot „Panevėžio energijos“, neapmokėjus sąskaitos už vieną mėnesį siunčiamas priminimas, o daugiau kaip vieną mėnesį – įspėjimas.
„Su didžiąja dalimi skolingų gyventojų stengiamės bendrauti, aiškintis skolų grąžinimo galimybes, sudarome skolų grąžinimo grafikus, pasirašome vekselius. Ir tik tuomet, kai nesusitariama – teikiame medžiagą teismams. Priteisus skolą vartotojui prisideda ir teismo išlaidos ir nemaži mokesčiai antstoliams už skolų išieškojimą.
Todėl gyventojus raginame spręsti kuo greitesnį atsiskaitymo už šilumą klausimą, kad nereikėtų mokėti papildomai. Atsiradus sunkumams atsiskaitant su šilumos tiekėju už šilumą, gyventojai turėtų išsiaiškinti, ar turi teisę į kompensaciją už šilumą ir karštą vandenį, bei kreiptis dėl kompensacijos į savivaldybę“, – komentavo bendrovė.
„Kauno energija“ irgi tikino, kad glaudžiai bendradarbiauja su vartotojais, negalinčiais vykdyti savo įsipareigojimų.
„Kontaktuojame su klientais ir stengiamės išsiaiškinti nemokumo priežastis, sutariame skolos išmokėjimo terminus tiek individualiems namų ūkiams, tiek juridiniams asmenims. Jei matome, kad gyventojui rūpesčių dėl sąskaitos apmokėjimo kyla jau ne pirmą kartą, informuojame apie galimybę gauti kompensaciją už šildymą ir karštą vandenį, kviečiame apie tai pasidomėti plačiau.
Asmenys, turintys mažas pajamas, pasitikrinti ar pretenduoja gauti kompensaciją už šildymą ir karštą vandenį, patogiai tai padaryti gali pasinaudoję internetine skaičiuokle arba kreipęsi į savo miesto ar rajono savivaldybę“, – patarė bendrovė.
Pasak jos, vadovaujantis teisės aktais, galimybę nutraukti šilumos tiekimą šilumos tiekėjas turi, tačiau tai – išimtiniai atvejai.