Visgi pats administratorius sako, kad gyventoja įmonės darbą „ėmė kvestionuoti dėl neaiškių priežasčių“.
Nesąžiningas įmonės elgesys
Naujienų portalo tv3.lt skaitytoja Liepa (vardas pakeistas – aut. past.) teigia, kad jos namo gyventojai susidūrė su labai nesąžiningu namo administratoriaus darbu, o dabar dar negali ir jo pakeisti.
„Dėl siaubingo „Mano būstas“ darbo, kosminio dydžio sąskaitų, kurių jie nepagrindžia, nusprendėme, kad norėtume pasikeisti juos. Surinkome 55 balsus iš 60, kad gyventojai norėtų pasikeisti.
Pusantro mėnesio laukėme leidimo iš miesto savivaldybės, per tą laiką „Mano būstas“ nusprendė keisti liftą, kurio keitimui tris kartus nebuvo surinkti parašai, o čia staiga, neįvykus balsavimui, jis visgi keičiamas. Na, bet gerai, keičia tai keičia.
Prieš keletą savaičių gavome į pašto dėžutes balsavimo biuletenius iš savivaldybės, o jau pirmadienį gyventojai sulaukė „Mano būsto“ darbuotojų, kurie pradėjo iš gyventojų rinkti biuletenius, nors gyventojai dar nebuvo surengę pasitarimo“, – pasakoja Liepa.
Jos teigimu, „Mano būstas“ pirmiausia surinko senyvo amžiaus žmonių biuletenius, kurie buvo neteisingai užpildyti, nors biuletenius gyventojai turi patys išsiųsti balsavimo organizatoriui – savivaldybei.
„Gyventojams, kurie nesutiko pasirašinėti, „Mano būstas“ skambina ir ragina, kad jie turi laiko tik iki savaitės galo penktadienio, nors biuletenyje pažymėta data iki mėnesio pabaigos.
Taip pat gąsdina, kad dings namo kaupiamosios lėšos ir už liftą reikės sumokėti visą sumą per 1 mėnesį, jei mes atsisakysime jų paslaugų.
Jie naudojasi asmeniniais duomenimis, skambina ir siunčia elektroninius laiškus, su paaiškinimais, kaip gyventojams balsuoti. Klausia, kur žmonės dirba ir sako, kad atvažiuos į darbą pasiimti biuletenio. Kokiu teisiniu pagrindu jie šitaip elgiasi?“ – stebėjosi Liepa.
Pasipiktinusi tik viena gyventoja
Visgi Paulius Ugianskis, „Mano būsto“ atstovas spaudai, detalių ir nepagrįstų remontų nekomentavo. Atsakė tik tai, kad gyventojų skundų dėl situacijos nėra, o balsavimu pasipiktinusi tik viena gyventoja.
„Šiame name vyko balsavimas dėl administratoriaus pasirinkimo. (...) Kalbant apie balsavimo biuletenius, tai klientai juos siunčia el. paštu, meta į administratoriaus pašto dėžutę arba paprašo mūsų juos surinkti, kas šiuo atveju ir įvyko.
Dėl kol kas neaiškių priežasčių viena namo gyventoja ėmė kvestionuoti daugumos kaimynų pasirinkimą ir turi kitokią nuomonę“, – sako P. Ugianskis.
Įmonės atstovas prideda, kad vis dėlto įmonei „vienodai svarbūs visi klientai, todėl neabejojame, kad atsakysime ir į jai iškilusius klausimus bei padarysime viską, kad mūsų teikiamų paslaugų kokybė nekeltų nė menkiausių abejonių“.
Siūlo keisti teisinę tvarką
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad kiek seniau dėl namo administratorių galimai netinkamo darbo savivaldybei besiskundę kito daugiabučio gyventojai sulaukė reakcijos ir iš miesto mero.
„Turime administratorių, kurie labai mėgsta išpūsti sąskaitas ir padaryti darbus, kurie nereikalingi. Turime bėdą. Reikia teisės aktų nacionalinių, kad galėtume kontroliuoti tuos administratorius.
Dabar žmonės gali pasiskųsti, o mes tik atsakyti, kad suprantame. Tokia realybė“, – TV3 televizijai sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Vilniaus miesto vicemeras Valdas Benkunskas pridėjo, kad savivaldybė jau ne kartą kreipėsi į Aplinkos ministeriją ir Seimą, prašydami pakeisti teisės aktus ir duoti savivaldybėms normalias kontroliavimo galias.
„Bausmė būtų tokia – jei administratorius 3 kartus grubiai pažeidžia administravimo nuostatas, netinkamai elgiasi su klientais. Reikia braukti iš administratorių sąrašo, tai reiškia biznio pabaigą“, – sako Vilniaus vicemeras.
Visgi Aplinkos ministras Simonas Gentvilas savivaldybės iniciatyvai atiminėti administravimo licencijas mieste už bent tris grubius pažeidimus sako nepritariantis nepritaria. Anot jo, ji per griežta ir gali ja gali piktnaudžiauti patys administratoriai siekdami išstumti vienas kitą iš rinkos. Ministras siūlo su administratorių lupikavimu kovoti viešumu ir žada kitąmet sukurti specialų portalą internete, kur gyventojai matytų paslaugų sąmatas.
„Sukurti informacinę sistemą, į kurią būtų įkeliami visi name daryti darbai, viešieji pirkimai, ataskaitos, kad savivaldybė matytų ir gyventojas pamatytų. O ne ieškotų pas bendrijos pirmininką ar administratorių kažkuriame stalčiuje padėtų dokumentų“, – sako S. Gentvilas.
Valdininkai primena, kad gyventojai turi galimybę pasikeisti neįtinkantį administratorių arba įsisteigti patys bendriją. Tačiau tam reikalingas daugiau kaip pusės daugiabučio butų savininkų sutarimas, o surinkti tiek parašų, patys daugiabučių gyventojai sako, būna sudėtinga.
Vilniuje net pusei namų administratorius parinko savivaldybė, mat gyventojai patys nesugeba nubalsuoti, ko nori.