„Iki Naujųjų metų su Saugaus transporto administracija (Lietuvos transporto saugos administracija – BNS), o gal per sausį sugebėsime pakeisti vidinius įsakymus, kad netvarkingos transporto priemonės būtų įpareigotos pakartotinai atlikti techninę apžiūrą“, – Seime antradienį teigė S. Gentvilas, pristatęs nuveiktus darbus ir informavo apie planus.
Aplinkos viceministrė Raminta Radavičienė BNS informavo, kad taršos matavimai vyks įvairiuose keliuose. Išmetimai būtų matuojami ir aparatais, ir vizualiai.
„Kai viršys bus stabdomas techninės apžiūros galiojimas – transporto priemonė bus nukreipiama į privalomą pakartotinę techninę apžiūrą“, – teigė viceministrė.
Pasak jos, tokius sprendimus galės priimti policija, Lietuvos transporto saugos administracija, svarstoma galimybė pasitelkti aplinkosaugininkus.
„Kartu dabar kalbame, kad lygiai taip pat Aplinkos apsaugos departamentas savarankiškai tikrintų, įgytų įgaliojimus irgi vykdyti kontrolę kelyje su specialiai įranga“, – tvirtino viceministrė.
R. Radavičienės teigimu, taip pat ketinama atnaujinti e.policijos platformą, kurioje galima pranešti apie pastebėtus gausiai dūmus skleidžiančius automobilius.
„Siekiame supaprastinimo, kad platformoje būtų galima keliais žingsniais informuoti“, – kalbėjo R. Radavičienė.
Ji pabrėžė, kad visi teisės aktai, kurie numatys taršių transporto priemonių eismo apribojimus, bus pakeisti per 2023 metų pirmą ketvirtį.
R. Radavičienės teigimu, taršaus transporto statistika Lietuvoje „nėra labai graži“.
„Kas šeštas automobilis, kurio amžius viršija 14 metų, techninės apžiūros iš pirmo karto nepraeina būtent dėl oro kokybės parametrų neišlaikymo – dėl išmetimų didumo“, – BNS pareiškė viceministrė.
Be kita ko, ji pabrėžė, kad ministerijai automobilių remonto dirbtuvės vis dažniau siunčia signalus, kad transporto priemonių savininkai dėl investicijų atsisako susitvarkyti sistemas, kurios neutralizuoja teršalus ir pašo tokią įrangą iš viso išmontuoti.
„Legendos sklando apie tai, kad per technines apžiūras vietoje dyzelino prisipilama žibalo ir be problemų praeinama techninę apžiūrą neparodant teršimo, o išvažiavus ir prisipylus į baką degalų automobilis jau spjaudo juodais dūmais“, – kalbėjo R. Radavičienė.
Lietuvos transporto saugos administracija BNS nurodė, kad šiuo metu kartu su Aplinkos ministerijos bei techninių apžiūrų įmonių asociacija „Transeksta“ tariamasi dėl pakeitimų.
Pasak įstaigos Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjos Eglės Kučinskaitės, derinama tvarka, diskutuojama dėl aiškių kriterijų.
„Dar vyksta bendri susitikimai ir ieškoma sprendimų, konkrečių šiai dienai dar nėra (...) O terminai – tikrai užtruks priimti sprendimus, ne šie metai“, – teigė BNS E. Kučinskaitė.
S. Gentvilas šį rugpjūtį paskelbė, kad galutinai atsisako planų įvesti automobilių taršos mokestį.
Seimas šiemet sausį atmetė įstatymą, kuriuo siūlyta atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį.
Dabar lengvųjų automobilių techninė patikra atliekama kas dvejus metus.