Tačiau būna ir išimčių. Štai vilniečiai Žygimantas ir Justina kalėdinėmis dovanomis ėmė rūpintis dar lapkričio pabaigoje.
„Ramiai iš anksto apgalvojome kam ką dovanosime ir didžiąją dalį dovanų užsakėme internetu. Šis būdas mums priimtiniausias. Išvengiame kamščių gatvėse, kurie šventinių laikotarpiu tęsiasi iki pat vėlyvo vakaro.
Taip pat nereikia parduotuvėse stumdytis su kitais pirkėjais. Internetu apsipirkti daug greičiau. Kol parduotuvėje išrinksime dovaną vienam žmogui, internetu jau būsime išrinkę dovanas visai šeimai“, – aiškina vilniečiai.
Žygimantas su Justina šiemet artimiesiems dovanos namų apyvokos daiktus, drabužius ir knygas.
„Kalėdinėms dovanoms neišlaidaujame. Vienam žmogui skiriame iki 30 eurų. Taip pat stebime kainas ir nuolaidas. Neperkame aklai pirmoje pasitaikiusioje parduotuvėje“, – dovanų pirkimo įpročius atskleidžia vilniečiai.
Tuo metu vilnietė Rūta apie kalėdines dovanas dar negalvoja. Jas nupirkti žada paskutinę savaitę.
„Ko gero kasmet pažadu sau, kad kalėdinėmis dovanomis rūpinsiuosi iš anksto. Tačiau išeina, kaip visada“, – juokiasi mergina.
Rūta teigia, kad prieš Kalėdas turi labai daug darbų ir reikalų.
„Iš anksto apie dovanas nepagalvoju, o paskui nebelieka laiko. Dažniausiai perku parduotuvėse, nes baisu, kad užsakiusi internetu nespėsiu gauti dovanų laiku”, – tikina mergina.
Rūta teigia, kad dovanoms stengiasi neišlaidauti, tačiau paskutinę minutę apie kainas nebėra kada galvoti.
Dauguma dovanas perka paskutinę savaitę
Prekybos ir laisvalaikio centro „Panorama“ rinkodaros vadovė Vilma Banienė sako, kad prieš savaitę prasidėjus kalėdinei mugei pirkėjų srautas kasdien vis auga. Palyginti su įprastais mėnesiais, pastebima, kad pirkėjų srautas išauga iki 30 procentų.
Specialistė pastebi, kad tik nedidelė dalis žmonių dovanomis rūpinasi iš anksto. Daugiausia pirkėjų prekybos centre apsilanko paskutinę savaitę. Nors būna, kad ir paskutinėmis dienomis atbėga žmonės pirkti dovanų.
„Dovana ir laikas, kurį žmogus skiria jai išrinkti, priklauso nuo dovanos gavėjo. Jeigu tai yra šeimos narys ar labai artimas žmogus, jam dovana renkama apgalvotai ir ilgai.
Dovaną renkantis žmogus gali net kelissyk užsukti į parduotuvę, kol pagaliau išrenka geriausią dovaną. Mažiau pažįstamam žmogui dovanos rinkimas trunka trumpiau. Tokiu atveju dažnai perkami maisto, kosmetikos rinkiniai arba dovanų kortelės”, – pirkėjų įpročius atskleidžia V. Banienė.
Nors internetinės prekybos populiarumas vis auga, specialistė teigia, kad pirkėjų srautai jau keletą metų nesikeičia.
„Manau, kad žmonėms patogu vienoje vietoje rasti daug parduotuvių bei paslaugų. Taip pat labai svarbūs yra žmogiškieji dalykai, tokie kaip kvapas ir lytėjimas. Klientams svarbu prekes pamatyti ir paliesti, jeigu tai kosmetika ar kalėdinės žvakės ir pauostyti”, – aiškina V. Banienė.
Internetu perka iš anksto
Žmonės nusprendę dovanas įsigyti internetu, jų paieška ima rūpintis dar lapkričio mėnesį.
Internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė teigia, kad elektroninė prekyba populiarėja ir kasmet vis daugiau dovanų nuperkama internetu.
„Jei anksčiau didžiausias kalėdinio apsipirkimo bumas prasidėdavo likus porai savaičių iki švenčių, tai pastaraisiais metais žmonės dovanas pradeda planuoti lapkritį ir apsiperka per Juodojo penktadienio nuolaidų laikotarpį.
To įrodymas yra internetinės parduotuvės fiksuotas lankytojų skaičius per didįjį nuolaidų penktadienį. Tądien piko valandomis elektroninėje parduotuvėje buvo užfiksuotas kone tris kartus didesnis srautas nei pernykštės akcijos metu. Mūsų valdomose parduotuvėse Baltijos šalyse pirkėjų apsilankymų skaičius perkopė 4 mln.”, – pastebi specialistė.
Pasak jos, praėjusiais metais Baltijos šalių rinkoje populiariausios buvo praktiškos prekės – kvepalai ir kosmetika, smulki buitinė technika, žaislai ir prekės vaikams.
Tradiciškai į populiariausių prekių dešimtuką prieš šventes patenka ir Kalėdų eglutė, įvairios girliandos, žvakės, namų kvapai. Šiemet klientų pasirinkimas panašus, tačiau ryškėja ir kelios naujos tendencijos.
„Šias Kalėdas kaip ir visus metus elektroninėje prekyboje galima vadinti išmaniųjų namų metais. Pirmąją vietą pagal pardavimų statistiką užima dulkių siurbliai, ypač paklausūs yra siurbliai robotai.
Panašu, kad išmanioji buitinė technika vis labiau pelno pirkėjų pasitikėjimą ir jie nebijo skirti tokiai dovanai net ir pusę tūkstančio eurų. Taip pat kaip kalėdinės dovanos perkamos išmaniosios apyrankės ir laikrodžiai“, – teigia R. Strazdauskaitė.