Kaip tokioje konkurencingoje rinkoje kompiuterinių žaidimų kūrėjas gali išsiskirti iš minios ir pasirašyti sandorį su investuotojais? Kompanijos „Perfect World“ viceprezidentas Johnas Youngas dalijasi savo patirtimi, kaip bendrauti su potencialiais investuotojais.
Žinoma, pirmiausia Jums reikia puikaus žaidimo ir puikios komandos. Bet tikriausiai Jūs jau turite tai, tiesa? „Perfect World“ pradėjo debatus šia tema prieš dešimt metų ir tai yra pagrindiniai dalykai, kuriuos investuotojai norėtų, kad žaidimų kūrėjai ir vystytojai žinotų.
1. „LinkedIn“ yra tik susigundymui
Investuotojai gauna daugybę laiškų per „LinkedIn“ sistemą, kuriuose žaidimų kūrėjai parašo ilgus esė apie savo produktą ir dažniausiai tų esė turinys yra labai pasikartojantis ir nieko nepasakantis. „Naudokite „LinkedIn“ tik sugundymui, vienu sakiniu parašykite, ką turite ir paprašykite investuotojų atsiųsti savo darbinį elektroninio pašto adresą. Taip prasideda komunikacija.
2. Susiraskite draugų ir įtakingų žmonių
Kitas būdas suvilioti investuotojus yra atvykti pas juos su žmonėmis, kuriuos jie pažįsta ir pasitiki. Investuotojams lengviau patikėti naujo produkto sėkme, jei apie jį gali pasikalbėti su žmogumi, su kuriuo jau yra bendradarbiavę ankščiau. Jei įtakingų žmonių nepažįstate, pasvarstykite apie galimybę nusisamdyti agentą.
3. Laiko planavimas yra viskas
Deja, bet didžiausius investuotojus elektroniniais laiškais atakuoja gerokai per daug žmonių, nei fiziškai būtų įmanoma visiems jiems atsakyti. Pasistenkite pasirinkti puikų paros, darbo, sezono laiką siųsti savo pasiūlymui. Dar geriau – skambinkite. Nerašykite investuotojams jų atostogų metu.
4. Paprastos frazės paprastiems žmonėms
Ilgos, techniniais naujadarais prisotintos kalbos su investuotojais kelia žiovulį. Žmonės, pasiryžę investuoti į Jūsų projektą, nėra linkę žinoti visų Jūsų produkto sukūrimo detalių. Pasistenkite išsireikšti paprastais, kiekvienam žmogui suprantamais žodžiais, eiti prie esmės ir negaišti laiko smulkmenoms. Technologijos – Jūsų, o ne į verslo sėkmę linkusių investuotojų gilinimosi sritis.
5. Būkite pasiruošę
Tarkime, kad Jūsų pokalbis su investuotoju praėjo sėkmingai. „Žmogus su pinigais“ patikėjo Jūsų idėja ir nori gauti daugiau informacijos: produkcijos tvarkaraščius, statistikas, dizaino dokumentus, grafinius šablonus, žaidimo architektūros apžvalgas ir t.t.
Ar Jūs jau esate pasiruošę visa tai jam nusiųsti tuojau pat? Jei ne, geriau būkite. Jam paprašius, persiųskite iš anksto parengtą detalų veiklos planą.
6. Padėkite investuotojui įtikinti savo kolegas
Net jei Jūs sužavėjote vieną investuotoją, Jūs privalote suteikti jam visą reikalingą informaciją, kuri padėtų jam įtraukti į veiklą savo komandos narius.
Be patrauklių prezentacijų palikite investuotojui raktinius žodžius, Jūsų komercinius lozungus ir netgi anekdotus, susijusius su Jūsų žaidimu, kurie gali įtraukti ir užkabinti. Prisiminkite, kad yra visokių tipų žmonių – technikos, detalių mėgėjų, meniškų sielų, linksmybių mėgėjų ir t.t.
7. Pasitikėjimas ir įsitikinimai
Kartais investuotojams sunku patikėti tolimesne Jūsų verslo sėkme. Jei iš pradžių viskas klostysis gerai, ar po kelių metų, pirminei sėkmei nuslūgus, jiems bus verta toliau investuoti į Jūsų projektą? Investuotojas turi prisiimti riziką ir Jūs turite jam iš anksto įrodyti, kad rizikavimas vertas rezultatų.
8. Nebūkite 100 procentų originalūs
Dauguma investuotojų investuoja į tuos projektus, kokius panašius jie jau buvo finansavę ankščiau. Tik jie renkasi geresnį MMORPG arba geresnį žanrą. Todėl kai žaidimų kūrėjai bando būti per daug originalūs, investuotojai nesiryžta rizikuoti.
9. Kovokite už save
Dauguma projektų vadovų, atėję tartis su investuotojais, atrodo vienodai. Elgiasi vienodai. Kalba vienodai. Klysta vienodai.
Kaip ir visi kiti „LinkedIn“ vartotojai. Todėl jei siekiate, kad Jus prisimintų, nebijokite kovoti už save, ginti savo nuomonę, ginčytis neperlenkiant lazdos ir bent taip išsiskirti iš vienodos minios.
10. Vaidinkite savo rolę
Pokalbiai su investuotojais praeina sėkmingiau, jei kiekvienas Jūsų komandos narys turi pasiskyręs po rolę. Vienas turi būti aiškus lyderis, kitas – idėjos kūrėjas, trečias – technologijų genijus ir t.t. Įspūdis kurį turite sukurti – tai vaizdas, kad Jūs esate stipri komanda turinti visa, ko reikia projekto sėkmei.
Parengta pagal gamasutra.com
Informacija iš Užupis Creative Cluster, ucc.lt