„Nuo standartinių 40-45 dienų konteinerinio laivo tranzito laiko, pastaraisiais mėnesiais jis prailgo iki 80 ar ne 90 dienų. Turėjome vieną laivą, kurio pažadėtas tranzito laikas buvo iki trijų mėnesiu. Dar prieš kovidinius laikus kai laivai kartais vėluodavo vieną, dvi savaites ir bendras tranzito laikas prailgdavo iki dviejų mėnesių – tai jau būdavo labai jautru, tekdavo aiškintis, raudonuot“, – BNS sakė T. Jankauskas
Pasak jo, šiuo metu bendrovė savo klientams yra priversta išaiškinti esamą situaciją rinkoje ir logistikos grandinėse.
„Kartais geriau jau ir prarasti tą užsakymą. Aš geriau ištransliuosiu esamą situaciją tokią, kokią ji yra, o jau toliau klientas tegul sprendžia ar jis nori rizikuoti plukdyti savo prekes, ar ne“, – tvirtino T. Jankauskas.
Jo teigimu, kai kurie klientai, žinodami apie galimus vėlavimus ir neužtikrintą pristatymo laiką, dvejoja su užsakymais arba renkasi alternatyvias krovinių gabenimo priemones.
Lietuvos nacionalines ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas sako, kad didėjantis neužtikrintumas laivų judėjimo grafikuose gali pabranginti prekes.
„Dėl to labiausiai nukentės prekybos ir gamybos įmonės. Visi verslai, ne tik logistikos įmonės, savo nuostolius dėl šios situacijos kažkaip tai dengs. Įmonės įsigyja prekes, prekės nori būt parduodamos, tačiau negali, nes yra užstrigusios nenumatytam laikui kelyje. Taip įšaldomas užsakančiosios įmonės kapitalas“, – BNS aiškino E. Daukantas
Laivybos analitikė „Sea Intelligence“ rugsėjo 27 dieną išleido naujausią „Global Liner Performance Report“ ataskaitą, kurioje pateikta konteinerinės laivybos tvarkaraščių patikimumo analizė.
Nors duomenys didžiąją metų dalį svyravo nuo 35 proc. iki 40 proc., šių metų rugpjūčio mėnesio laivybos tvarkaraščių patikimumas nukrito iki 33,6 procento. Anot „Sea Intelligence“, tai yra žemiausias rodiklis pastarąjį dešimtmetį.