Atvykus į parduotuvę tikimasi, kad ten bus patogu ir paprasta apsipirkti visiems. Vis dėlto kai kur daliai pirkėjų pusė prekių gali būti išvis neprieinamos. Su tokia situacija susidurdavo vienos prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvės klientai.
Dar 2023 m. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba (LGKT) gavo informacijos apie tai, kad į Naujininkų parduotuvės „Maxima“ antrą aukštą galima patekti tik laiptais.
Dėl to buvo pradėtas tyrimas, kurio metu ekspertai patvirtino, kad tai yra neįveikiama kliūtis pirkėjams (-oms) su judėjimo negalia.
Prekes esą galėjo surinkti darbuotojai
LGKT svetainėje rašoma, kad „Maxima“ atstovai tuomet aiškino, jog parduotuvėje veikia liftas.
Tačiau tarnyba nustatė, kad jis yra neprieinamas, t. y. įrengtas pagalbinėse patalpose, be to, skirtas kroviniams.
Prekybininkai taip pat nurodė, kad negalintiems fiziškai patekti į antrą aukštą asmenims parduotuvės darbuotojai gali už juos surinkti prekes.
Visgi paaiškėjo, kad informacija apie tokią paslaugą viešai nebuvo skelbiama, be to, kaip pažymėjo tarnyba, tai nėra lygiavertis apsipirkimo būdas.
Lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė konstatavo, kad parduotuvėje nebuvo užtikrintas paslaugų prieinamumas ir rekomendavo sudaryti orias sąlygas asmenims su judėjimo negalia apsipirkti.
„Maxima“ klientai sulaukė pokyčių
Lygių galimybių kontrolierei nustačius diskriminaciją ir rekomendavus gerinti paslaugų prieinamumą žmonėms su judėjimo negalia, Vilniuje, Šaltkalvių gatvėje esančioje „Maximoje“ įvyko pokyčiai.
„Neseniai mums buvo pranešta, kad reikalingi pokyčiai parduotuvėje buvo atlikti, užtikrinus galimybę asmenims su judėjimo negalia apsipirkti antrame parduotuvės aukšte.
Kaip skelbiama prekybininkų atstovų rašte, kurį gavome, liftu be apribojimų gali naudotis visi žmonės“, – kalbėjo B. Sabatauskaitė.
Anot jos, akivaizdu, kad toks ir turėtų būti visų paslaugų teikėjų tikslas – paslaugas padaryti universaliai prieinamas visiems, pavyzdžiui, šeimoms su mažais vaikais, asmenims su negalia, traumas patyrusiems žmonėms.
Kontrolierė vylėsi, kad šis pokytis Naujininkų „Maximoje“ paskatins tiek šią įmonę, tiek kitus paslaugų teikėjus, įsikūrusius pažeidžiamoms visuomenės grupėms nepritaikytuose pastatuose, imtis veiksmų.
Žmonių su negalia teises pažeidžia dažnai
„Nors pagal teisės aktus esame jau seniai įsipareigoję užtikrinti lygias galimybes visiems, realybėje žmonių su negalia teisės yra dažnai pažeidžiamos.
Viena iš to priežasčių – nepritaikyta infrastruktūra, įvairūs fiziniai barjerai viešosiose erdvėse – nuo parduotuvių ir restoranų iki mokyklų ir viešojo transporto“, – pastebėjo B. Sabatauskaitė.
Praėjusiais metais tarnyba daugiausiai skundų ištyrė būtent dėl galimos diskriminacijos negalios pagrindu – jų buvo 60.
Taip pat gauta 350 įvairių gyventojų kreipimųsi. Dažniausiai buvo skundžiamasi dėl galimų pažeidimų prekių ir paslaugų srityje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!