Degalinės „Circle K“ darbuotojų uždaroje grupėje užvirė diskusija – ar dabartinės priemonės, kurių imtasi, gali padėti? Dalis darbuotojų išreiškė nepasitenkinimą ir teigė, kad tokios priemonės kaip stiklo pertvaros, nepadeda ir nesuteikia saugumo jausmo dirbant.
„Mūsų visų saugumas lygus nuliui, tariu tai atvirai, nesvarbu, išsaugosiu darbo vietą ar ne... Šiandien į degalinę atvažiavo trys furistai tiesiai iš Italijos, įėjo į degalinę, plikom rankom nusipirko kavos, bandelių ir išėjo... Tuoj pat prilėkęs policijos ekipažas juos krato, matuoja temperatūras ir tik tada jie užsideda kaukes. Kur mūsų visų apsauga nuo viso šito?“ – feisbuko grupėje kelia klausimą viena iš darbuotojų.
Kita moteris, kuri kreipėsi į redakciją, tvirtina, kad darbuotojai jaučiasi nusivylę ir įsibaiminę dirbti tokiomis sąlygomis. Anot jos, prekiaujama ne pirmo būtinumo prekėmis ir siekiama tiesiog pasipelnyti, nesaugant darbuotojų ir jų šeimų sveikatos.
„Pertvarkymai yra tik butaforiniai, nesprendžiantys pagrindinės problemos. Dešrainis ir kava ar žmonių sveikata? Darbuotojai tildomi, gąsdinami, draudžiama galimybė tolimesnei diskusijai“, – teigia moteris.
Degalinės periodiškai dezinfekuojamos
„Circle K Lietuva” rinkodaros ir komunikacijos vadovė Lina Katinė teigia, kad šalyje didėjantis infekuotųjų koronavirusu skaičius ir įprastą gyvenimą pakeitęs visuotinis karantinas nerimo sukėlė visiems, todėl degalinėse imtasi griežtų saugos priemonių.
„Suprasdami savo kaip darbdavio atsakomybę už pirmo būtinumo prekes – degalus ir maistą – parduodančius darbuotojus, ėmėmės ypatingai griežtų saugos priemonių, pirmiausiai pradėdami nuo mūsų pasienio degalinių, kur žmonių srautai yra patys didžiausi.
Iki minimumo apribojame darbuotojų ir klientų kontaktą: tam įrengiamos permatomos organinio stiklo sienelės kasose, o saugų atstumą laukiant prie kasos nuo šiol žymi speciali juosta. Pirmadienį tokios sienelės ir kitos darbo organizavimo priemonės bus įdiegtos visose be išimties mūsų tinklo pilno aptarnavimo degalinėse“, – teigia L. Katinė.
Ji taip pat pabrėžė, kad Vyriausybės paskelbto karantino laikotarpiu nebus priimami 100 eurų ir didesnio nominalo kupiūros, klientų prašoma atsiskaityti mokėjimo kortelėmis.
Teigiama, kad degalinės yra periodiškai dezinfekuojamos, o kompleksinei dezinfekcijai jos per dieną keletą kartų bus uždaromos 10–15 minučių.
„Visi mūsų darbuotojai informuoti, kad pajutę bent menkiausius negalavimo požymius liktų namuose ir neitų į darbą.
Manome, kad mūsų diegiamos saugumo priemonės yra pakankamos, atsižvelgiant į situacijos šalyje rimtumą. Kartu esame pasiryžę lanksčiai reaguoti į pokyčius ir imtis papildomų saugumo bei higienos užtikrinimo priemonių“, – sako L. Katinė.
Degalinėms ir parduotuvėms – tie patys reikalavimai
Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) Sveikatos stiprinimo skyriaus vyriausioji specialistė Galina Zagrebnevienė teigia, kad degalinių darbuotojai gali ir turi vadovautis prekybos centrams skirtais nurodymais.
„Kadangi degalinėse klientų srautai yra mažesni nei prekybos centruose, užtikrinti nurodymų įgyvendinimą turėtų būti lengviau“, – sako G. Zagrebnevienė.
Sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos kovo 16 d. sprendimu, prekybos vietos yra įpareigotos organizuoti lankytojų srautus, atsižvelgiant į prekybos vietos plotą, siekiant išvengti grūsčių, sudarant galimybę tinkamai rankų higienai.
Prekybos vietose prie įėjimo turėtų būti paskelbta informacija, kuri atkreiptų dėmesį į lankytojų asmens higienos laikymąsi, lankytojai eilėse prie kasų ar savitarnos kasų turi laikytis saugaus nemažesnio kaip 1 m atstumo.
Pagal šį sprendimą, prekybos vietos darbuotojams turi būti užtikrinta galimybė reguliariai, ne rečiau kaip kas 2 val., o esant poreikiui ir dažniau, kruopščiai plauti rankas su šiltu tekančiu vandeniu ir skystu muilu, ar dezinfekuoti jas specialiomis rankų dezinfekcinėmis priemonėmis. Prekybos vietose būtina užtikrinti tinkamą aplinkos valymą ir dezinfekciją.
Bankai priims tik iš anksto susitarus
Dėl koronaviruso įvestas karantinas pakeitė ir šalies bankų veiklą.
„Dėl šalyje paskelbto karantino ir siekdami maksimaliai sumažinti COVID-19 viruso plitimo galimybę banko padaliniuose aptarnausime tik iš anksto užsiregistravusius klientus ir juose teiksime tik šias būtiniausias paslaugas: mokėjimo kortelių atsiėmimas, interneto banko identifikavimo priemonių išdavimas, kitos operacijos, kurių negalima atlikti nuotoliniu būdu.
Banko padaliniai dirbs darbo dienomis nuo 10 iki 16 val. Atsižvelgiant į padėtį, kuri nuolat keičiasi, padaliniu darbo laikas ateityje gali keistis. Apie tai informuosime papildomai“, – pranešė „Swedbank“.
Panašių priemonių ėmėsi ir SEB bankas:
„Banko klientų aptarnavimo skyriai laikinai bus uždaryti visiems klientams, tačiau kai kurie skyriai priims klientus, iš anksto užsiregistravusius dėl būtinų paslaugų, kurių nėra galimybės suteikti nuotoliniu būdu. Išankstinė registracija klientams bus būtina norint patekti į banko skyrių – to bankas imasi, kad fizinis žmonių kontaktas būtų apribotas.“
Daugiau apie Vyriausybės veiksmus kovoje su koronavirusu žiūrėkite čia: