• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neaiškumas dėl palūkanų normų verčia verslą stabdyti naujas investicijas, sako Lietuvos bankų asociacijos (LBA) vadovė. Eivilės Čipkutės teigimu, kreditavimas atlaisvėtų, jei Europos Centrinis Bankas (ECB) pasiųstų žinią, kada jis nustos didinti bazines palūkanas. 

Neaiškumas dėl palūkanų normų verčia verslą stabdyti naujas investicijas, sako Lietuvos bankų asociacijos (LBA) vadovė. Eivilės Čipkutės teigimu, kreditavimas atlaisvėtų, jei Europos Centrinis Bankas (ECB) pasiųstų žinią, kada jis nustos didinti bazines palūkanas. 

REKLAMA

„Euribor“ šiuo metu ypač kuria tą neapibrėžtumą“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitetui svarstant verslo kreditavimo tendencijas sakė E. Čipkutė. 

„Tuomet, kai ECB pradės komunikuoti apie kažkokį „Euribor“ stabilizavimąsi, nes visi supranta, kad iš karto jis nepradės mažėti, kažkokį laiką bus toks, koks yra, bet (svarbu, kad ECB – BNS) padėtų žinoti, kada jis nustos kilti, nes dėl to dabar įmonės savo daugiau lėšų naudoja“, – tvirtino LBA vadovė. 

Ji pabrėžė, kad dalis verslo, norinčio susimažinti išlaidas paskoloms, stengiasi jas grąžinti anksčiau laiko. 

Lietuvos banko Makroprudencinės analizės skyriaus vadovas Algirdas Prapiestis sako, kad neveiksnių bankų paskolų dalis išlieka maža. 

REKLAMA
REKLAMA

„Labai ženklaus suprastėjimo iš paskolų grąžinimo pusės pastaruoju metu nematome. Tiek neveiksnių paskolų dalis išlieka gana maža, tiek paskolų su reikšmingai išaugusia rizika dalis išlieka stabili, nors buvo išaugusi nuo karo Ukrainoje pradžios“, – tvirtino A. Prapiestis. 

REKLAMA

Pasak E. Čipkutės, bankai mato, kad projektų verslas turi, o jau pradėti yra tęsiami: „Yra ir didesnių projektų idėjų, bet verslas juos šiek tiek yra pristabdęs dėl neaiškumo dėl „Euribor“. 

E. Čipkutės teigimu, kreditavimo stabtelėjimas yra energetikoje, ypač įgyvendinant atsinaujinančios energetikos projektus. 

„Tai brangūs projektai, savikaina yra išaugusi, yra didelė kainos balansavimo rizika bei tokia perkaitimo rizika tame sektoriuje“, – teigė LBA vadovė.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, transporto kreditavimas šiuo metu yra nedidelis dėl sumažėjusios paklausos Vakaruose: „Didieji vežėjai lakstūs, randa kitų klientų ir krypčių, o smulkiesiems sunkiau, tą bankai stebi. Aukso amžius yra autovežiams, kaip ir maisto vežimui“. 

E. Čipkutė sako, kad verslas neskuba investuoti į taršos mažinimo projektus: „Reikia paskatinimo priemonių, ypač taršesniems verslams, nes jiems per brangu, o priemonės iš valstybės padėtų“. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

LBA vadovė taip pat mano, kad gali kilti keblumų su „Rail Baltica“ finansavimu. 

„Investicijų ten reikės didžiulių, o kaip matome iš statytojų finansinės padėties ir kitų, kurie tą projektą turės vystyti, klausimas, ar jiems patiems pakaks kapitalo, kad galėtų pakankamai pasiskolinti“, – kalbėjo LBA vadovė. 

Lietuvoje „Rail Baltica“ įgyvendina „Lietuvos geležinkelių“ grupės įmonė „LTG Infra“. Dėl Vakarų sankcijų Rusija ir Baltarusijai grupė pernai neteko itin daug krovinių. 

E. Čipkutės teigimu, pernai verslo kreditavimas augo 22 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų