Nepatenkinto atlyginimais ir darbo sąlygomis „Ryanair“ personalo Ispanijoje, kur bendrovė turi apie 1,9 tūkst. darbuotojų, streikų serija prasidėjo birželio 24 dieną, kai Europos mokyklose baigėsi mokslo metai.
Iš pradžių buvo suplanuotos šešios streikų dienos, apie kurias paskelbė profsąjungos USO ir SITCPLA, tačiau kiek anksčiau šį mėnesį organizacijos nusprendė streikus pratęsti iki liepos 28 dienos.
Streikai palies 10 Ispanijos oro uostų, kuriuose „Ryanair“ turi bazes.
„Ryanair nesiėmė nė menkiausio mėginimo susitaikyti su profsąjungomis“ ir „viešai pademonstravo atsisakymą pradėti bet kokį dialogą“, todėl USO ir SITCPLA „priverstos pratęsti“ akciją, nurodė profesinės sąjungos.
Dar vienas 24 valandų streikas planuojamas rugpjūčio 8 dieną prasidėsiančią savaitę.
Panašūs streikai vyks „iki sausio 7 dienos“, rašoma profesinių sąjungų pranešime.
Be Ispanijos, šią vasarą ir įvairiose kitose Europos šalyse įvyko virtinė streikų – tuo metu, kai aviacijos sektorius tikėjosi atsigauti nuo COVID-19 pandemijos padarinių.
Šimtai skrydžių buvo atidėti ir atšaukti.
„Ryanair“ tvirtino, kad jos darbuotojų streikai turėjo mažai įtakos bendrovės veiklai Ispanijoje.
Airijos bendrovė teigia skraidanti daugiausiai keleivių Ispanijos rinkoje ir siūlo daugiau nei 650 maršrutų šalyje.
„Ryanair“ yra vienintelė tarptautinė bendrovė Ispanijoje, neturinti kolektyvinės sutarties, teigia profsąjungos.
Derybos dėl darbo sąlygų su darbuotojais prasidėjo prieš aštuonis mėnesius.
Diskusijos baigėsi susitarimu su profsąjunga CCOO, kuri atstovauja mažesniam darbuotojų skaičiui. USO ir SITCPLA atmetė susitarimą, manydamos, kad jo sąlygų nepakanka darbuotojų poreikiams patenkinti.
Be geresnių darbo sąlygų, profesinės sąjungos reikalauja grąžinti į darbą 11 streikuojančių darbuotojų, atleistų praėjusį mėnesį.
Streikuoja ir „Lufthansa“
„Lufthansa“ klientai trečiadienį susidūrė su didžiuliais kelionių trikdžiais, kai dėl darbuotojų streiko Vokietijos oro linijų grupė atšaukė beveik visus skrydžius Frankfurto ir Miuncheno oro uostuose.
„Lufthansa“ atšaukė daugiau nei 1 tūkst. skrydžių, kai kiek anksčiau šią savaitę įtakinga profsąjunga „Verdi“ pranešė organizuojanti vieną dieną truksiantį antžeminio aptarnavimo darbuotojų streiką.
„Lufthansa“ šią vasarą jau atšaukė apie 6 tūkst. skrydžių.
Vienos didžiausių Europos oro linijų bendrovių darbuotojų streikas greičiausiai dar labiau sustiprins chaosą viso žemyno oro uostuose įtemptu vasaros sezonu, nes sušvelnėję koronaviruso apribojimai padidino turizmo paklausą, tačiau dėl nuolatinio darbuotojų trūkumo keleiviai susiduria su tokiomis problemomis kaip skrydžių tvarkaraščių sutrikimai, ilgos eilės ir paklydęs bagažas.
„Per [su koronavirusu susijusią] krizę „Lufthansa“ sumažino darbuotojų skaičių, nors bendrovė buvo išgelbėta mokesčių mokėtojų pinigais, o dabar visuose kampuose trūksta darbuotojų“, – pareiškė „Verdi“ atstovas Marvinas Reschinsky.
„Dabar mums reikia finansinių investicijų į personalą, kad užtikrintume, jog ateityje vis dar bus įmanoma keliauti lėktuvais“, – teigė jis naujienų agentūrai AFP.
Streike dalyvauja „daug“ darbuotojų, pažymėjo jis, o tai atspindi finansinį spaudimą, kurį darbuotojai jaučia dėl pastaruoju metu pakilusios infliacijos, kuri praėjusį mėnesį Vokietijoje pasiekė 7,6 procento.
„Lufthansa“ darbuotoja Katharina Horn sakė, kad antžeminio aptarnavimo personalas „užsidirbo“ atlyginimų padidinimą.
Po dvejus metus trukusios pandemijos, kuri smogė pramonei ir lėmė ilgas darbuotojų prastovas, „visos santaupos išnaudotos“, kalbėjo moteris naujienų agentūrai AFP.
„Norėtume, kad šiandien nereikėtų išeiti į gatves. „Lufthansa“ būtų galėjusi to išvengti pateikdama pagrįstą pasiūlymą", - sakė ji.
Streikas buvo „visiškai nereikalingas“ ir sugriovė „daugiau nei 100 tūkst. žmonių atostogų svajones“, pareiškė „Lufthansa“ atstovas Martinas Leutke.
„Lufthansa“ ieško alternatyvų įstrigusiems keleiviams pergabenti, tačiau M. Leutke perspėjo, kad procesas „nelengvas kelionių piko laikotarpiu, nes visi skrydžiai yra užpildyti“.