• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienio popietę „Luminor“ banko klientai susidūrė su nemalonumais: dalis jų negalėjo susimokėti kortelėmis ar išsiimti grynųjų. Kai kurios parduotuvės apie sutrikimus mokant šio banko kortelėmis įspėjo per garsiakalbius. Vėliau pranešta, kad sutrikimai pataisyti. 

Ketvirtadienio popietę „Luminor“ banko klientai susidūrė su nemalonumais: dalis jų negalėjo susimokėti kortelėmis ar išsiimti grynųjų. Kai kurios parduotuvės apie sutrikimus mokant šio banko kortelėmis įspėjo per garsiakalbius. Vėliau pranešta, kad sutrikimai pataisyti. 

REKLAMA

Dėl trikdžių su „Luminor“ banko atsiskaitymais, šio banko klientai spalio 7 d. galėjo patirti nemalonumų, kaip ir atsitiko vienai vilnietei. Kiek po 16 val. parduotuvėse per garsiakalbius buvo pranešama, kad sutriko mokėjimais šio banko kortelėmis.

Moteris kreipėsi rašydama: „Man atmetinėja atsiskaitymus, sakė, banko sutrikimas. Bet nieko jie normaliai nepraneša”. Ji sako banko puslapio netikrinusi ir jaučiasi nepakankamai informuota apie esamus trikdžius, todėl neturi ir grynųjų.

Vis tik banko svetainėje buvo pranešama, kad „informuojame, kad šiuo metu dėl techninių nesklandumų gali nepavykti atsiskaityti mokėjimo kortele, taip pat gali neveikti „Luminor” bankomatai bei mokėjimų terminalai. Dedame visas pastangas, kad sutrikimai kuo greičiau būtų pašalinti. Atsiprašome dėl patiriamų nepatogumų”.

REKLAMA
REKLAMA

Moteris nurodė, kad mėgino atsiskaityti degalinėje, taip pat ir parduotuvėje, bet skaitytuvai pranešė apie klaidą ir mokėjimas neįvyko: „Rašo klaida. Bandžiau degalinėj. O dabar bandžiau prekybos centre. Dviem kortelėm. Ir paskambinau į banką. Tvarko ir tikisi šiandien sutvarkyti”.

REKLAMA

Jei nepavyko ir išsiimti grynųjų bankomate. „Neįtikėtina. Aš neturiu nė euro gryno”, – dėstė ji.  

Kiek po 16 val. kai kuriuose „Rimi" prekybos centruose buvo pranešama, kad sutriko mokėjimai šiomis kortelėmis.

Banko atstovė spaudai pateikė tokį komentarą: „Luminor“ bankas informuoja, kad dėl banko partneriui kilusių techninių nesklandumų klientams laikinai gali kilti keblumų atsiskaitant banko mokėjimo kortele, naudojantis bankomatais ir mokėjimo terminalais. Kol techniniai trikdžiai bus išspręsti, rekomenduojama naudotis kitais netoliese esančiais bankomatais. Atsiprašome klientų už galimus nepatogumus, atsakingi specialistai deda visas pastangas, kad šią problemą išspręstų kuo greičiau.“

REKLAMA
REKLAMA

Vėliau, kiek po 18 valandos pranešta, kad sutrikimai pataisyti ir visos banko mokėjimo kortelių ir bankomatų paslaugos vėl yra pasiekiamos.

Bankas gavo šimtatūkstantinę baudą

Primename, kad šių metų birželį Lietuvos bankas nubaudė „Luminor“, kuris veikia kaip Estijoje registruoto to paties pavadinimo banko skyrius, bendra 350 tūkst. eurų pinigine bauda už Mokėjimų įstatymo pažeidimus. Jie buvo nustatyti atlikus tyrimą, kurio metu išnagrinėti mokėjimo paslaugų incidentai, įvykę 2020 m. liepos–rugpjūčio mėn.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nubaustas bankas pripažino savo kaltę ir tikino, kad nustatytus trūkumus jau pašalino.

Lietuvos bankas nustatė, kad „Luminor“ nevykdė vienos iš esminių mokėjimo paslaugų teikėjo pareigų – neužtikrino kliento galimybės disponuoti jo sąskaitoje esančiomis lėšomis.

Per vieną iš incidentų komercinis bankas įvykdė 772 neautorizuotas (t.y. be kliento sutikimo) mokėjimo operacijas, kurios dubliavo patvirtintas operacijas, už didesnę nei už 1 mln. eurų sumą.

REKLAMA

Paaiškėjus, kad jos buvo įvykdytos, komercinis bankas nesiėmė tinkamų priemonių problemai spręsti – daugumai nukentėjusių vartotojų pinigų negrąžino iki kitos darbo dienos pabaigos, kaip tai nustatyta Mokėjimų įstatyme.

Už šį nusižengimą skirta 150 tūkst. eurų bauda. Kita, 100 tūkst. eurų, bauda skirta už tai, kad incidentų metu „Luminor“ su klientais komunikavo netinkamai arba apskritai jiems nepranešė svarbios informacijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų