Pasak leidinio, Markas Forkneris buvo pagrindinis asmuo ryšiams tarp orlaivių gamybos milžinės ir JAV federalinės aviacijos administracijos, su kuriuo buvo konsultuotasi, kai buvo nustatoma, kaip pilotai turėtų būti apmokomi valdyti šiuos lėktuvus.
2020 metų pradžioje paskelbti duomenys parodė, kad M. Forkneris reguliuotojams nepateikė išsamių detalių apie trūkumų turinčią šių orlaivių manevravimo korekcijos sistemą (MCAS), kuri vėliau buvo įvardyta kaip vienas pagrindinių abi katastrofas lėmusių veiksnių.
„Boeing 737 MAX“ buvo oficialiai sertifikuotas 2017 metų kovą, tačiau po dviejų 2018 metų spalį ir 2019 metų kovą įvykusių katastrofų, per kurias žuvo 346 žmonės, šio modelio orlaivių skrydžiai visame pasaulyje 20 mėnesių buvo sustabdyti.
Atnaujinti skrydžius orlaiviams „Boeing 737 MAX“ buvo leista 2020 metų pabaigoje, kai buvo atitinkamai pakoreguota MCAS programinė įranga.
„Boeing“ pripažino savo atsakomybę už reguliavimo institucijų klaidinimą ir sutiko sumokėti daugiau kaip 2,5 mlrd. JAV dolerių, kad būtų atšaukti tam tikri ieškiniai.
Nei JAV teisingumo departamentas, nei M. Forknerio advokatas „The Wall Street Journal“ pranešimo nekomentavo.
Tuo tarpu „The Wall Street Journal“ taip pat nurodė, jog kol kas nėra aišku, kokie kaltinimai bus pareikšti buvusiam pilotui bandytojui.