Prieš metus atidarytame Nidos aerodrome pilotas užkuria nedidelį lėktuvėlį. Įsitikina, kad skristi galima ir pakilimo taku šauna į padangę. Kurorte vyksta aviacijos šventė. Iki 25-kių laipsnių įšilęs oras, giedras dangus ir šviečianti saulė sutraukė minias žiūrovų. Kai kurie į lėktuvus pasižiūrėti nėrė tiesiai iš Baltijos bangų.
„Be abejo, labai gerai, kad viskas vyksta Nidoje, šalia jūros, saulė šviečia, tokia kurortinė atmosfera.“
„Pamatėm, kad skraido mieste ir atvykom. – Net nežinojot, kad vyksta? – Ne.“
„Pagal orą ir šventė, žinokit. Nuostabu.“
„Labai šilta ir graži diena. Pasisekė aviatoriams.“
Akrobatinio skraidymo veteranas ir pažiba – keturiasdešimtmetį skaičiuojantis JAK 50. 360-ies arklio galių variklis lėktuvui leidžia danguje išdarinėti neįtikėtinus dalykus. Žinoma, be patyrusio piloto čia neapsieisi.
„Tas, kas saugosi, nepatenka į kažkokias situacijas. Kas rizikuoja bet kur ir bet kada, neišvengia ligoninių, o kartais ir sunkiau“, – sako ANBO grupės pilotas Algimantas Žentelis.
40 metų jau lėktuvus pilotuojantis Robertas iki šiol atsimena savo pirmą akrobatinį skrydį.
„Pirmos akrobatinės figūros, pirmas suktukas su instruktoriumi irgi padarė begalinį įspūdį, kartais sapnuoju iki šiol. Kai nutyla variklis ir staiga pradeda žemė suktis. Nesupranti, kad sukasi lėktuvas, bet verčiasi žemė, viskas nueina kažkur. Vau, tada buvo labai smagu“, – sakė ANBO grupės pilotas Robertas Noreika.
„Aviacijos aušroje daug lakūnų žuvo darydami suktuką, nes jie nežinojo, kaip išvesti iš jo. Ir ten instinktas veikti vairais, kaip esi įpratęs, neveikia. Turi veikti priešingai. Ir tai tik aerodinamiškai apskaičiavus, vienam kitam pilotui pradėjo mąstymas ateiti, kaip reikėjo. Ir vienas, kitas išvedė. Paskui prasidėjo mokslas“, – pridūrė A. Žentelis.
Kaip jausti vienas kitą lėktuvu darant štai tokius, lygiagrečius triukus, net patyrę pilotai negali paaiškinti.
„Tai yra toks jausmas, kuris yra ištreniruojamas per labai daug prakaito ir treniruočių. Aš, kai matu, kad mašinos važiuoja trys arba dvi viena šalia kitos ir daro driftą bei slysta lygiagrečiai, taip pat labai sunku suprasti, kaip tie vairuotojai sugeba išlaikyti automobilius. Bet tai yra treniruotės, treniruotės ir dar kartą treniruotės“, – aiškino pilotas.
Ne ką mažiau treniruočių reikalauja ir štai tokie sraigtasparnio triukai. Jo savininkasgundo tokį įsigyti.
„Lėktuvui yra savas laikas ir savo vieta, sraigtasparniui – savas laikas ir sava vieta. Jei žmogus nori nusigauti kuo greičiau iš taško A į tašką B, galbūt lėktuvas yra geresnė opcija. Bet jei žmogus nori nusigauti iš Vilniaus centro iki savo sodybos Molėtų rajone, nutūpt ten, tai turbūt sraigtasparnis būtų geresnis pasirinkimas“, – kalbėjo „Helicentro“ pilotų mokyklos direktorius Igoris Drozdovas.
Nidos aerodromas veikia ištisus metus. Jis priima visus daugiau nei penkias tonas sveriančius lėktuvus, kurie gali kilti ir leistis 500 metrų take. Dažniausiai juo naudojasi turtingi poilsiautojai iš visos Europos.
Nidos aerodromas veikia ištisus metus. Jis priima visus daugiau nei penkias tonas sveriančius lėktuvus, kurie gali kilti ir leistis 500 metrų take. Dažniausiai juo naudojasi turtingi poilsiautojai iš visos Europos
„Yra 20 eurų nusileidimo įkainis lėktuvui, kurį su mielu noru visi sumoka. Ir vienos paros, jeigu nori laikyti lėktuvą parai, dar 20 eurų“, – nurodė Neringos meras Darius Jasaitis.
Nidos aerodromą per metus aplanko apie trys šimtai lėktuvų. Tačiau tokius triukus parodyti gali retas.