Lietuvos barų ir kavinių asociacijos prezidentas Raimondas Pranka portalui tv3.lt pasakojo, kad karantino metu problemų turėjo tiek barai, tiek alaus gamintojai.
„Kai kuriuose baruose trūko alaus, ypač vietinių gamintojų. Karantino metu pagamintas alus surūgo, o pagaminti naujo alaus gamintojai nespėjo, nes niekas nežinojo, kada tiksliai pradėsime dirbti.
Su importuojamu alumi irgi tam tikra dalis barų turėjo problemų, nes baigėsi jo galiojimo laikas. Reikia iš naujo užsakinėti alų, laukti, kol gamintojai jį pagamins“, – teigė asociacijos prezidentas.
Anot jo, visi karantino metu patyrė didelių nuostolių.
„Dalis barų karantino metu įsiskolino, dabar jie neturi pinigų ir jiems tiekėjai nedavė alaus. Todėl tokiems barams teko skolintis alų iš kitų barų. Daugelio situacija tikrai nepavydėtina“, – aiškino R. Pranka.
Anot jo, klientų barai daug irgi nesulaukė.
„Ant oro tikrai nepykstam, bet žmonių sumažėjo. Visas tas dienas susumavę, kurias dabar dirbome galime pasakyti, kad jos buvo kaip vienas prastas penktadienis.
Akivaizdu, kad dirbame iš idėjos, o ne dėl pelno. Tačiau vis tiek darbo esame pasiilgę ir žiūrime į priekį ir tikimės, kad situacija greitai pagerės ir galėsime dirbti normaliai“, – sakė R. Pranka.
Alaus asortimentą papildys po 2 savaičių
„Carlsberg“ Baltijos šalių ir „Švyturio-Utenos alaus“ komunikacijos direktorius Dainius Smailys teigė, kad pagrindinių alaus rūšių, kurios sudaro apie 80 proc. daugumos barų asortimento, trūkumo nėra.
„Lauko kavinių atidarymą planavome balandžio mėnesio viduryje, tad jam buvome pasirengę ir populiariausių pilstomo alaus rūšių pagaminę pakankamai.
Tačiau šiuo metu kavinėms negalime pasiūlyti kai kurių retesnių vadinamojo „craft“ alaus rūšių, kurio gamybą atnaujinome tik tada, kai jau tiksliai žinojome lauko kavinių atidarymo datą.
Alaus gamyba, priklausomai nuo rūšies, trunka mažiausiai 2–3 savaites, tad ir barų asortimentą papildysime atitinkamai, palaipsniui, kai tik išvirsime ir subrandinsime minėtas retesnes alaus rūšis. Tad per pora savaičių tikrai trūkumą padengsime ir barai turės visą asortimentą“, – aiškino D. Smailys.
Trūko ne tik alaus, bet ir lauko baldų
„Volfas Engelman“ vadovas Marius Horbačauskas teigė, kad atsidarius restoranams, kavinėms ir barams iš karto išaugo didesnis alaus poreikis.
„Pilstomo alaus paklausa padidėjo. Tačiau tam jau ruošėmės iš anksto. Sekėme informaciją apie maitinimo įstaigų atidarymą, tad rizikuodami, bet alų gaminome žiūrėdami į priekį. Todėl dabar nematome, kad kas nors būtų staiga pritrūkę mūsų alaus.
Žinoma, gali būti, kad trūksta specifinių alaus rūšių, kurių gaminama mažiau. Tačiau apskritai alaus užtenka“, – aiškino įmonės vadovas.
Vis tik anot jo, nors alaus paklausa auga, bet ji dar nepasiekė ikikarantininio lygio.
„Juk atsidarė tik lauko terasos. Taip pat šios dienos buvo šaltos, tad ne visi norėjo tokiomis dienomis gerti alų. Iš viso restoranams parduodame 15–20 proc. viso pagaminamo alaus. Didžiąją dalį vis tiek parduodame išpilstyta į tarą prekybos tinkluose.
Tad alaus turėjome ir karantino metu, kai barai nedirbo tik jis buvo išpilstytas į skardines ar butelius. Dabar atsidaro poreikis alaus statinaitėse, kurį perka restoranai ar barai“, – pastebėjo M. Horbačauskas.
Pasak jo, teko susidurti ne tik su išaugusia alaus, bet ir lauko baldų ir įrangos paklausa.
„Kavinėms, barams, jeigu jie nori, tiekiame ir lauko baldus, skėčius su mūsų įmonės atributika. Tad jų labiau trūksta nei alaus. Šiuo metu lauko baldai Lietuvoje didžiausias deficitas. Lietuvoje jų jau nebeliko, tad laukiame užsakymų iš užsienio. Iki vasaros pradžios tikimės, kad baldus jau turėsime.
Įprastai lauko restoranų ir barų sezonas prasideda šiek tiek vėliau. Be to, ne visi iš karto juk pradėdavo dirbti lauke. O dabar visos maitinimo įstaigos lauke atsidarė tą pačią dieną, todėl ir pritrūko baldų.
Tad stebime kuriozinę situaciją – trūksta ne mūsų gaminamo produkto alaus, bet baldų, ant kurių sėdint būtų galima tą produktą vartoti“, – pasakojo įmonės vadovas.