„Swedbank“ duomenys rodo, kad vidutinė gyventojų lizingu įsigyjamų automobilių suma praėjusiais metais siekė 17 tūkst. eurų ir išliko panaši, kaip ir 2019 m. Įmonių lizingu perkamų automobilių vidutinė suma sudarė 23 tūkst. eurų ir per metus paaugo 5 proc.
„Nors dėl neapibrėžtumo dalis gyventojų praėjusiais metais kuriam laikui atidėjo automobilių pirkimo planus, kainos kartelės perkamiems lizingu automobiliams jie nebuvo linkę nuleisti. Be to, vis daugiau gyventojų renkasi hibridinius ar elektra varomus automobilius taip papildydami šalies automobilių parką aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Pasak T. Puliko, dažniausiai lizingu gyventojai rinkosi įsigyti naujus arba iki vienerių metų amžiaus automobilius, kurių vidutinė finansuojama suma pernai sudarė apie 20 tūkst. eurų.
Bendra „Swedbank“ gyventojams lizingo būdu finansuotų automobilių vertė praėjusiais metais siekė virš 65 mln. eurų.
Žaliausi Baltijos šalyse
Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, lietuviai pastebimai dažniau nei kaimynai latviai ir estai buvo linkę įsigyti ekologiškesnes transporto priemones.
„Per visus praėjusius metus finansavimas ekologiškiems automobiliams įsigyti sudarė beveik 9 proc. visų lizingo sutarčių. Tuo metu Latvijoje ir Estijoje lizingu įsigyjamų aplinkai draugiškų automobilių dalis sudarė, atitinkamai, 4 proc. ir 5 proc. visų lizingo sutarčių“, − komentuoja T. Pulikas.
„Swedbank“ duomenimis, praėjusių metų gruodį 1 iš 6 lizingu įsigytų automobilių Lietuvoje buvo draugiškas aplinkai.
Pasinaudojant žaliąja lizingo iniciatyva 2020 m. gyventojai iš viso įsigijo daugiau nei 300 ekologiškų automobilių, iš kurių 44 – vien elektra varomos transporto priemonės. Populiariausi tarp gyventojų buvo „Toyota“, „Hyundai“ bei „Nissan“ gamintojų automobiliai.
Įmonių biudžetuose – didesnės eilutės transportui
Kaip pastebi „Swedbank“ lizingo vadovė Monika Cemnolonskienė, pernai Lietuvos įmonės rinkosi lizingu pirkti brangesnius ir naujus, ir naudotus automobilius.
„Praėjusieji metai daliai šalies verslų tikrai buvo kupini iššūkių, tačiau bendrovės, kurių veiklai pandemija turėjo mažai ar iš viso jokios įtakos, rinkosi papildyti arba atnaujinti savo automobilių parkus. Pernai šalies įmonės naujam automobiliui įsigyti lizingu skyrė vidutiniškai 25 tūkst. eurų, o naudotam – 17,5 tūkst. eurų. Šios vidutinės sumos buvo didesnės nei 2019 m.“, − sako M. Cemnolonskienė.
Pasak „Swedbank“ lizingo vadovės, praėjusiais metais 20 proc. augo ir beveik 32 tūkst. eurų pasiekė įmonių įsigyjamo aplinkai draugiško automobilio vidutinė suma. Populiariausi tarp įmonių buvo „Toyota“, „Škoda“ ir „Volkswagen“ gamintojų ekologiški automobiliai.
„Aplinkai draugiški automobiliai vis labiau domina ir verslo įmones. Praėjusiais metais verslo įmonių lizingu įsigytų netaršių arba mažai taršių automobilių skaičius augo ir viršijo 60. Neabejojame, kad daugėjant paskatų įsigyti aplinkai draugiškus automobilius, jų populiarumas tik augs“, − komentuoja M. Cemnolonskienė.
Per praėjusius metus „Swedbank“ iš viso su šalies įmonėmis pasirašė automobilių lizingo sutarčių už 56 mln. eurų, iš kurių 2 mln. buvo skirti automobilių finansavimui pagal žaliąją lizingo iniciatyvą.
Populiarus automobilis buvo „Toyota Corolla“, traktorius – „John Deere“
Lizingo bendrovės „Luminor lizingas“ duomenimis, pernai Baltijos šalių klientai (gyventojai bei įmonės) dažniausiai pirko Japonijos automobilių gamintojos „Toyota“ automobilius. Populiariausias buvo „Toyota Corolla“, antroje vietoje – „Toyota RAV4“. Tarp žemės ūkio technikos įsigijimų karaliavo „John Deere“ traktoriai. Pandemija turėjo įtakos vartotojų apsisprendimui pirkti - bendrovės „Luminor lizingas“ naujai pasirašytų sutarčių suma pernai, palyginti su 2019-aisiais, mažėjo apie 10 proc.
2020 metais daugiau nei 50 proc. „Luminor lizingas" sudarytų lizingo sutarčių buvo skirtos automobiliui įsigyti. Dažniausiai pirkti japonų gamintojų modeliai – populiariausi buvo „Toyota Corolla“, „Toyota RAV4“, „Nissan Qashqai“. Po jų rikiavosi Prancūzijos koncernui „Renault“ priklausantys prekės ženklai – lizingu daugiausiai įsigyta „Dacia Duster“ ir „Renault Trafic“ modelių automobilių.
„Populiariausių automobilių modelių penketuke įvyko rokiruotė – 2019 metais daugiausiai buvo įsigyta „Toyota RAV4“, kuris šiais metais nukrito į antrą vietą. „Nissan Qashqai“ į ketvirtą vietą nustūmė „Dacia Duster“, o „Renault Trafic“ iš 2019 metais buvusio šešto perkamiausio modelio pakilo į penktą vietą ir iš lyderio pozicijos išstūmė „Toyota C-HR“, - sako bendrovės „Luminor lizingas“ vadovė Žydrūnė Samuolienė.
„Luminor lizingas“ duomenimis automobilių įsigijimas pernai sudarė daugiau nei pusę visų lizingu pirktų prekių. Penktadalį lizingu įsigytų prekių sudarė traktoriai ir kombainai. Palyginti su 2019 metais, automobilių dalis naujų pardavimų struktūroje sumažėjo 4 proc., o traktorių ir kombainų dalis padidėjo 7 proc.
Žemės ūkio technikos įsigijimuose pernai kaip ir 2019 metais karaliavo „John Deere“ traktoriai – jų nupirkta dvigubai daugiau nei antroje vietoje pagal sudarytas lizingo sutartis esančių „Case“ modelio traktorių. Populiarūs buvo ir „Massey Ferguson“, „Valtra“, „New Holland“ traktoriai. 2019 metais situacija buvo panaši, tik antroje vietoje po „John Deer“ rikiavosi Suomijos „Valtra“.
„Lizingo rinka praėjusiais metais šiek tiek sulėtėjo – mūsų bendrovėje buvo sudaryta apie 10 proc. mažiau lizingo sutarčių nei 2019 metais. Didesnę dalį pokyčio lėmė automobilių rinkos stabtelėjimas. Tuo tarpu žemės ūkio technikos pardavimo apimtys pernai ir užpernai bemaž nesikeitė. Įdomu tai, kad net 82 proc. lizingu įsigytų lengvųjų automobilių, žemės ūkio technikos ir įrangos buvo nauji. Verslas ir gyventojai dėl koronaviruso skolinosi atsargiau, o jeigu jau nusprendė įsigyti naują prekę – verčiau pirko naują, o ne naudotą“, – sako Ž. Samuolienė.
Pernai „Luminor lizingas“ Baltijos šalyse sudarytų naujų lizingo sutarčių suma sudarė 358 milijonus eurų, šiek tiek mažiau nei 2019 metais, kuriais naujų lizingo sutarčių buvo sudaryta apie 396 milijonai eurų.