Tarp maisto ambasadorių šįkart atsidūrė ne tik tokie tradiciniai produktai kaip medus, beržų sula ar juoda duona. Lietuviškais gaminiais taip pat išreiškiamas palaikymas narystės NATO siekiančiai Ukrainai – užsienio svečiai vaišinami ukrainietiškų barščių skonio traškučiais, šios šalies simbolika papuoštomis šokolado plytelėmis, kurios vežamos ir Ukrainos kariams.
Liepos 11 d. Valdovų rūmuose vykusiame renginyje, kuriame dalyvavo apie 500 kviestinių svečių, buvo surengta lietuviško maisto ir gėrimų degustacija. Jos metu svečiai ragavo „Biržų duonos“ iškeptos juodos duonos, „Dzūkijos“ šakočio, „Džiugo“ sūrio, „Straiko“ sulos, Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos trauktinės bei likerių, „Švyturys-Utenos alaus“ alaus, „ACALA group“ kombučios.
„88 tarptautinius įvertinimus pelnęs „Džiugas“ dažnai tituluojamas prie šalies garsinimo prisidedančiu produktu. NATO susitikimo dalyviai Vilniuje, Valdovų rūmuose, ragaus „Džiugas Mild“ sūrio – švelnaus skonio ir aromato su lengvai traškančiais kalcio kristalėliais, jis bus patiektas mažais gabalėliais mediniame krepšelyje. Šį sūrį eksportuojame į visas Europos Sąjungos (ES) šalis, taip pat Ukrainą – tikimės, kad šis renginys jam padės sulaukti dar didesnio žinomumo, o galbūt prisidės ir prie platesnės eksporto geografijos bei Lietuvos vardo atpažįstamumo pasaulyje“, – sako „Žemaitijos pieno“ korporatyvinių reikalų vadovas Tomas Čepononis.
Dovanų krepšeliuose – ukrainietiški skoniai
NATO viršūnių susitikimo metu svečiuojasi beveik 2 tūkst. tarptautinės žiniasklaidos atstovų, kuriems Lietuvos maisto ir gėrimų gamintojai dovanojo lietuviškų gaminių krepšelius.
Šia produkcija išreiškiamas ir palaikymas Ukrainai – parama jai yra vienas svarbiausių NATO viršūnių susitikimo darbotvarkėje. Vienas tokių gaminių – specialiai šia proga išleisti ukrainietiškų barščių skonio „Chazz“ traškučiai, iš kurių pardavimų gaunamas pelnas yra skiriamas Ukrainai, organizacijai „Iki pergalės“.
„Kartu su darbuotojais iš Ukrainos sukūrę šiuos traškučius, iškart išsiuntėme juos į frontą, o dabar dovanojame juos organizacijoms, kurios renka paramą Ukrainai. Tai mūsų padėka už laisvę, kurią šiuo metu turime“, – teigia į daugiau nei 30 šalių produkciją eksportuojančios „Chazz“ bendraįkūrėjas Žilvinas Kulvinskis.
Žiniasklaidos atstovams skirtuose dovanų krepšeliuose yra ir šios įmonės gaminami šaltibarščių skonio traškučiai. Pasak Ž. Kulvinskio, šaltibarščiai – neabejotina mūsų nacionalinio identiteto dalis, ne be reikalo šio skonio traškučiai taip greitai tapo viena populiariausių lauktuvių Vilniaus oro uoste.
Tarptautinės žiniasklaidos atstovai vaišinami ir „Choco group“ įmonės gaminamomis ukrainietiška simbolika puoštomis šokolado plytelėmis, kurios yra vežamos ir Ukrainos kariams.
Žurnalistams skirtuose dovanų krepšeliuose taip pat yra „Sip Sap“ beržų sulos, „Gudobelės“ duonos traškučių „Bon Chance“, „Biržų duonos“ konditerinių gaminių, „Super garden“ šaltyje džiovintų ledų, „Lakštenos“ medaus, „Birštono mineralinių vandenų ir Ko“ ir „Melt Water“ mineralinio vandens, „Gaurės ūkio“ džiovintų vaisių bei uogų juostelių.
NATO viršūnių susitikimui Lietuvos maisto ir gėrimų gamintojus suvienijusios eksporto skatinimo agentūros „LitFOOD“ direktoriaus Šarūno Celiešiaus teigimu, šis renginys – ne tik galimybė parodyti pasauliui, kad turime puikiai mūsų šalį reprezentuojančių produktų, bet ir vienas „minkštųjų“ būdų plėsti eksporto rinkų geografiją.
„Padėdami Lietuvos maisto pramonės įmonėms įsitvirtinti užsienio rinkose, sutelkiame gamintojus dalyvauti tarptautinėse parodose bei verslo misijose. Mūsų šalyje vykstantis NATO viršūnių susitikimas – išskirtinė galimybė pristatyti lietuviškus produktus, kuriamus technologijas sujungiant su gamta. Užsienio rinkose esame žinomi savo išskirtiniais bei tvariai pagamintais maisto produktais, tą siekėme parodyti ir NATO viršūnių susitikimo metu vykusiuose renginiuose – pristatėme ne tik gilias lietuviškas tradicijas puoselėjančius konditerijos gaminius ar mums jau įprastą, bet užsienio svečiams vis dar atradimu esančią ekologišką beržų sulą, tačiau ir apdovanojimus pasaulyje pelnančius stipriuosius gėrimus ar mineralų kiekiu užsienio prekės ženklus lenkiantį lietuvišką mineralinį vandenį, išgaunamą be sąlyčio su oru“, – komentuoja Š. Celiešius.
Pasak jo, šalies gamintojai svečių degustacijai ir žurnalistų dovanų krepšeliams skirtus produktus patiekė nemokamai, taip pat prisidėjo prie jų suruošimo ir pristatymo.