2019 metų gegužės 20 dieną turistinis laivas „Hableany“ („Undinėlė“), kuriuo plaukė 33 turistai iš Pietų Korėjos ir du įgulos nariai vengrai, nuskendo per kelias sekundes po to, kai susidūrė su daug didesniu pramoginiu laivu „Viking Sigyn“.
Nelaimė judrioje Dunojaus atkarpoje pačiame Budapešto centre buvo didžiausia nelaimė Vengrijoje per daugiau nei pusę amžiaus.
Jurijus Čaplinskis, kuriam dabar 68 metai ir kuris buvo didesniojo laivo „Viking Sigyn“ kapitonas, buvo pripažintas kaltu dėl sukelto pavojaus vandens transportui, dėl kurio įvyko pražūtinga masinė avarija, sakė Budapešto teismo teisėjas.
Tačiau J. Čaplinskis buvo išteisintas dėl pagalbos nesuteikimo.
Prieš paskelbdamas nuosprendį kapitonas išreiškė didžiulį apgailestavimą dėl 2019-aisiais įvykusios nelaimės.
„Negaliu nusiraminti nė minutei, nes manęs neapleidžia prisiminimai apie šią siaubingą tragediją. Dėl jų negaliu miegoti naktimis“, – sakė jis pilnoje teismo salėje.
Išgelbėti pavyko tik septynis korėjiečius, o 25 žuvo kartu su abiem įgulos nariais vengrais, įskaitant „Hableany“ kapitoną.
Praėjus beveik puspenktų metų po tragedijos, viena korėjietė tebėra dingusi be žinios.
Pasak prokurorų, 2 tūkst. tonų laivą „Viking Sigyn“ valdęs J. Čaplinskis mažiausiai penkias minutes nebuvo susikoncentravęs į savo pareigas ir nežinojo apie pavojingą daug mažesnio laivo atstumą, todėl nesugebėjo sumažinti savo laivo greičio, patraukti jo ir nepasiuntė pavojaus signalo.
Prokurorai teigė, kad jis aplaidžiai vykdė savo pareigą suteikti pagalbą tiems, kurie įkrito į vandenį arba įstrigo nuskendusiame laive.
Tačiau rašytiniame pareiškime, perskaitytame per 2020-ųjų kovą prasidėjusį teismo procesą, J. Čaplinskis teigė, kad nepastebėjo mažesnio laivo ir manė, kad ji atsitrenkė į dreifuojančią medieną, rašė Vengrijos laikraštis „Blikk“.
Supratęs, kas atsitiko, jis patyrė šoką ir leido antrajam kapitonui perimti vadovavimą.
Ukrainiečio advokatas prašė teisėjo išteisinti jo klientą dėl v