• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ukrainai žūtbūt reikia daugiau apmokytų pilotų, kad sukurtų efektyvesnį F-16 naikintuvų parką, sako aviacijos ekspertai. Ukrainos tarptautinių partnerių problemos, susijusios su Ukrainos pilotų apmokymu, gali lemti, kad šalis netrukus turės daugiau orlaivių nei žmonių, galinčių juos pakelti į orą užduotims atlikti. 

Ukrainai žūtbūt reikia daugiau apmokytų pilotų, kad sukurtų efektyvesnį F-16 naikintuvų parką, sako aviacijos ekspertai. Ukrainos tarptautinių partnerių problemos, susijusios su Ukrainos pilotų apmokymu, gali lemti, kad šalis netrukus turės daugiau orlaivių nei žmonių, galinčių juos pakelti į orą užduotims atlikti. 

REKLAMA

Apie tai rašo „Business Insider“, cituoja UNIAN. 

Kylančios problemos

„RAND Corporation“ analitikas Michaelas Bohnertas teigia, kad F-16 ar bet kurio kito naujo tipo naikintuvų integravimas į Ukrainos oro pajėgas „reikalauja daug pastangų, laiko, mokymų ir pinigų“:

„Daug kas galvoja: o, tiesiog duok jiems įrangą ir jiems viskas bus gerai. Bet taip nėra." Įranga yra tik dalis to, ko reikia naikintuvų parkui sukurti“.

REKLAMA
REKLAMA

Į pensiją išėjęs JAV armijos generolas majoras Gordonas Davisas, dirbęs NATO generalinio sekretoriaus padėjėjo pavaduotoju gynybos investicijų klausimais, pabrėžė, kad Ukrainos programai, skirtai įvesti F-16 į oro pajėgas, būtent apmokytų Ukrainos pilotų skaičius yra „didelė problema“.

REKLAMA

Pranešama, kad šalių koalicija, įskaitant Nyderlandus, Kanadą, Daniją, Jungtines Valstijas ir Rumuniją, rengia F-16 pilotus Ukrainai. Tačiau neatrodo, kad šis procesas vyktų taip sklandžiai, kaip galėtų būti. Norvegija, Belgija, Nyderlandai ir Danija įsipareigojo aprūpinti Kyjivą daugiau nei 85 naikintuvais F-16, tačiau Ukraina galės pradėti eksploatuoti tiek naikintuvų, kiek yra parengusi pilotų.

Bendras apmokytų Ukrainos pilotų ir tų, kurie vis dar mokosi, skaičius nėra oficialiai žinomas, tačiau yra pagrindo manyti, kad šis skaičius nėra pakankamas Ukrainos poreikiams, teigia ekspertai. 

REKLAMA
REKLAMA

Be to, Danijos gynybos ministras Troelsas Lundas Poulsenas sakė, kad jo šalis po 2024 metų nustos mokyti Ukrainos pilotus ketvirtos kartos F-16 lėktuvais ir vietoj to sutelks dėmesį į savo penktos kartos F-35 lėktuvų parko kūrimą. Šiuo atžvilgiu kyla klausimų apie Ukrainos pilotus, kurie mokosi, ir jų mokymosi galimybes, rašo „Business Insider“.

„Kai treniruojate žmogų, kuris puikiai moka skraidyti vienu lėktuvu, ir perkeliate jį į naują lėktuvą, daugeliui žmonių tai gali būti sunku“, – sakė M. Bohnertas.

Pasak jo, idealiu atveju Ukrainos partneriai turėtų apmokyti po tris pilotus kiekvienam orlaiviui. Todėl, anot jo, vis dar neaišku, kiek pilotų treniruojama kiekvienam Ukrainai pažadėtam F-16 naikintuvui, tačiau šis skaičius gali nepateisinti lūkesčių.

Tie F16 kainuoja nesusvietiškai daug. Tad net turėdami kažkiek parengtų pilotų, ukrainiečiai tų F16 į frontą nesiunčia. Skirti tik numušinėti rusų dronus. Ir bazuojasi už kelių šimtų km nuo fronto linijos. Tas pats su Abramsais, kurie užmaskuoti naudojami kaip patrankos. T.y. - stovi vietoje, ir kartais pašaudo į Rusijos pusę. Efektas, iš gan modernių ginklų, toks pats, kaip kad aš šaudyčiau iš pneumatinio šautuvo į lėktuvą.
Iskyrus ta kur tik pakiles buvo nukaltas Rusijos gynybos ka jie isvis nuveike tie f16 kaip ir abramsai ar tigrai???
Me (sralo chacholai)
Me (sralo chacholai)
Viena jau gi puikiai apmoke - issitaske gabalais pirma diena. Cia taip sakant kaip mokykloje - jei klaseje yra vien adaptai tai mokyk nemokes - nieko is ju nebus. Tai panasiai ir cia - dedes vanios neigalus mokytis
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų