Atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad jaunoji karta mažiau dėmesio skiria tradicinei žiniasklaidai ir dažniau informacijos ieško socialiniuose tinkluose. Pastebėta, jog jaunuoliai turi įprotį skaityti tik antraštes ir iškart keliauti prie komentarų, rašoma „Tele2“ pranešime.
Anot tyrėjų, Z karta tiki, kad turinio validumo nereikia tikrinti, nes informaciją jiems atrinks patikimi nuomonės formuotojai arba žmonės, rašantys komentarus.
„Tendencijos rodo, kad visi vartojame mažiau oficialaus naujienų turinio, pavyzdžiui, televizijos ar laikraščių. Vis labiau pasikliaujame savo soc. tinklais ir kitų žmonių nuomone. Prieš užsisakant viešbutį, perskaitome atsiliepimus, o prieš renkantis kavinę pietums, tikriname, keliomis žvaigždutėmis ji įvertinta lankytojų. Tai savaime nėra žalinga, tačiau svarbu nepasikliauti viskuo, ką perskaitote soc. tinkluose, o ypač komentaruose“, – įspėja „Tele2“ socialinių tinklų ir skaitmeninio turinio vadovė Justina Antropik.
Pasak J. Antropik, komentarai ir atsiliepimai gali būti suklastoti. Todėl svarbu remtis informacija, prie kurios nurodyti šaltiniai ar moksliniai tyrimai. Pavyzdžiui, jei komentaruose minima statistika, reikėtų pasidomėti, ar ji iš tiesų egzistuoja ir ar yra pagrįsta.
Anot J. Antropik, soc. tinkluose aktyviai veikia tūkstančiai netikrų automatizuotų paskyrų, kurios gali klaidinti visuomenę ir skleisti dezinformaciją. Norint greitai atpažinti netikras paskyras, svarbu atkreipti dėmesį į kelis dalykus, pavyzdžiui: skaičiai vartotojo varde, mažas draugų ir sekėjų ratas, dažnai kartojasi tas pats beasmenis turinys, perdėtai emocingi komentarai, nenurodyti patikimi šaltiniai.