„Galutinai nepatvirtintais duomenimis, jūsų nurodytas asmuo galėjo turėti dvigubą – Lietuvos ir Rusijos pilietybę", – į tv3.lt užklausą atsakė Užsienio reikalų ministerija.
Per gaisrą lėktuve SSJ-100 žuvo 41 žmogus. Orlaivis sekmadienį vakare buvo išskridęs iš Maskvos į Murmanską, bet netrukus sugrįžo į Šeremetjevo oro uostą ir užsidegė tūpdamas avariniu būdu.
Leisdamasis su pilnu baku lėktuvas mažiausiai kelis sykius stipriai trenkėsi į nusileidimo taką, o pažirusios dalys prakiurdė kuro bakus. Užpakalinę lėktuvo dalį staiga apėmė liepsnos, išsigelbėti spėjo tik kelios dešimtys keleivių.
Tarp Rusijos lainerio katastrofos aukų – jaunas amerikietis
Tarp Maskvos oro uoste įvykusios Rusijos lėktuvo katastrofos aukų yra neseniai koledžą baigęs vaikinas iš JAV Naujosios Meksikos valstijos miesto Santa Fė.
Žūklės reikmenų parduotuvėje „The Reel Life“, kurioje anksčiau dirbo Jeremy Brooksas, savininkas Ivanas Valdezas pirmadienį žurnalistams sakė, kad vaikinas buvo muselinės žvejybos asas.
Pasak I. Valdezo, 22 metų J. Brooksas neseniai baigė koledžą Kolorado Springse ir vyko į Rusiją dirbti žūklės gidu. Tai esą buvo jo svajonių darbas.
Sekmadienio vakare skrydžiui iš Maskvos į Murmanską pakilęs bendrovės „Aeroflot“ lėktuvas SSJ-100, kuriame buvo 78 keleiviai, po 28 minučių sugrįžo į Šeremetjevo oro uostą ir užsidegė tūpdamas avariniu būdu. Daliai keleivių pavyko evakuotis avariniu trapu.
Sudegusiame laineryje buvo rastas 41 kūnas.
Maskvos oro uoste sudegusio lainerio įgula atskleidė katastrofos aplinkybes
Avariniu būdu nusileidusio ir užsiliepsnojusio Rusijos lainerio įgulos nariai pirmadienį papasakojo, kad prieš įvykstant dešimčių žmonių gyvybių pareikalavusiai katastrofai orlaivis skrido prastomis oro sąlygomis ir neteko ryšio su dispečeriu.
„Išskridę patekome į debesį: buvo stipri kruša. Tą akimirką pasigirdo trenksmas ir į elektrą panašus žybsnis. Viskas įvyko labai greitai“, – televizijai „Rossija 24“ pasakojo skrydžių palydovė Tatjana Kasatkina.
Anot jos, avariniu būdu nutūpus laineriui „žmonės puolė iš krėslų ir pradėjo eiti išėjimo link, nors lėktuvas vis dar greitai judėjo“.
„Lėktuvas sustojo, iš karto prasidėjo evakuacija. Stūmiau į avarinį trapą keleivius“, – kalbėjo T. Kasatkina.
Įgulos vadas Denisas Evdokimas savo ruožtu pranešė: „Dėl žaibo netekome radijo ryšio, o lėktuvą buvo pradėta valdyti ne per kompiuterį, o tiesiogiai – avarinio valdymo režimu.“
„Nutrūko radijo ryšis. Jį pavyko atkurti radijo stoties avariniu dažniu, bet įjungus siųstuvą jis veikė neilgai ir su trikdžiais. Pavyko pasakyti kelis žodžius, paskui (ryšis) vėl nutrūko, ir teko vėl jį įjunginėti“, – sakė D. Jevdokimovas.
Tuo metu Rusijos susisiekimo ministras Jevgenijus Ditrichas informavo, kad Maskvos Šeremetjevo oro uoste sudegusiame bendrovės „Aeroflot“ lėktuve buvo rastas 41 kūnas.
Pirmadienį bendraudamas su žurnalistais J. Ditrichas taip pat pažymėjo, kad po sekmadienį vakare įvykusios nelaimės buvo hospitalizuoti šeši žmonės.
Sekmadienio vakare skrydžiui iš Maskvos į Murmanską pakilęs SSJ-100, kuriame buvo 78 keleiviai, netrukus sugrįžo į Šeremetjevo oro uostą ir užsidegė tūpdamas avariniu būdu. Daliai keleivių pavyko evakuotis avariniu trapu.
Tyrėjai nagrinėja kelias katastrofos versijas, tarp jų – nepakankama pilotų ir kitų darbuotojų kvalifikacija, orlaivio gedimai, nepalankios oro sąlygos.
Šiuo metu apklausiami nukentėjusieji, liudininkai, „Aeroflot“ darbuotojai ir kiti asmenys.
Liepsnojančio lėktuvo nusileidimą žiūrėkite: