Lėktuvus sekė taivaniečių „oro gynybos raketų sistemos“, buvo transliuojami radijo įspėjimai, nurodoma ministerijos interneto svetainėje.
Taivano sąsiaurio vidurio linija yra neoficiali, bet dažniausiai gerbiama siena tarp Taivano ir Kinijos. Kariniai lėktuvai ją kerta retai.
Pastaruosius dvejus metus Pekinas dažniau rengia karinius įsibrovimus į Taivano oro gynybos identifikavimo zoną (ADIZ).
ADIZ nesutampa su Taivano teritorine oro erdve – ji apima daug didesnę teritoriją, persidengia su dalimi Kinijos oro gynybos atpažinimo zonos ir netgi apima dalį žemyninės Kinijos.
Didžioji dauguma Kinijos skrydžių ADIZ įvyksta prie pietvakarinio Taivano pakraščio.
Tačiau įsibrovimų kertant vidurio liniją labai padaugėjo Pekinui paskelbus apie didžiules karines pratybas, surengtas protestuojant prieš šią savaitę įvykusį JAV Atstovų Rūmų pirmininkės Nancy Pelosi vizitą saloje.
Taivanas pranešė apie 49 įsibrovimus trečiadienį ir ketvirtadienį. Iš jų 44-iais atvejais kinų lėktuvai kirto vidurio liniją.
Anksčiau įsibrovimai į Taivano ADIZ taip pat būdavo palyginti reti, bet padėtis ėmė keistis maždaug prieš dvejus metus, Pekinui didinant karinį spaudimą Taivanui. Kinija žada kada nors susigrąžinti Taivaną, prireikus – jėga.
Pernai Taivanas užfiksavo 969 kinų karo lėktuvų įskridimus į jo ADIZ, rodo naujienų agentūros AFP kaupiami duomenys. 2020-aisiais tokių atvejų buvo maždaug 380.
Didžiausias per vieną dieną Kinijos pasiųstų lėktuvų skaičius buvo 56; tai įvyko 2021 metų spalio 4 dieną.
Iki šios savaitės karinių pratybų Taivanas pranešė apie 626 įsibrovimus – kone 70 proc. daugiau nei per tą patį periodą praėjusiais metais.
Dėl tokio didelio įsibrovimų skaičiaus Taivano oro pajėgos jaučia didžiulį spaudimą ir pastaraisiais metais patyrė virtinę aukų pareikalavusių nelaimingų atsitikimų.