Incidentas įvyko sausio mėnesį grįžtamuoju reisu iš Kendario, esančio Indonezijos Pietryčių Sulavesio provincijoje, į šalies sostinę Džakartą, skelbia portalas „Business Insider“.
Abiem pilotams užmigus, lėktuvas nukrypo nuo kurso
Lėktuvo „Batik Airbus A320“ 32 metų pilotas, gavęs antrojo piloto leidimą, užsnūdo, kai lėktuvas buvo 36 tūkst. pėdų (apie 11 kilometrų) kreiseriniame aukštyje.
Maždaug po 45 minučių pirmasis pilotas pabudo ir pasiūlė antrajam 28 m. pilotui leisti pailsėti, tačiau jis atsisakė, ir kapitonas vėl užmigo.
Pirmasis pilotas maždaug 20 minučių bendravo su skrydžių vadovais ir palydovais, kol „netyčia“ taip pat užmigo, sakoma pranešime.
2 Pilots fell asleep for 30 minutes on a flight through Indonesia pic.twitter.com/TkQSKimCir
— Pubity (@pubity) March 10, 2024
Praėjus 28 minutėms po paskutinio užfiksuoto antrojo piloto perdavimo, pirmasis pilotas atsibudo ir pamatė, kad jo antrasis pilotas taip pat miega ir kad jie nukrypo nuo kurso.
Jį pažadinęs, kapitonas atsiliepė į skrydžių vadovų skambutį, teigdamas, kad jie patyrė „radijo ryšio problemą“.
Vėliau lėktuvas be jokių papildomų problemų nusileido Džakartoje.
Kaltas poilsio trūkumas
Daugelyje tolimųjų skrydžių dirba atsarginiai pilotai, kad kiekvienas pilotas, perėmęs lėktuvo valdymą, būtų pakankamai pailsėjęs.
Trumpuosiuose skrydžiuose, pavyzdžiui, „Batik Air“ skrydžio, kuris trunka maždaug dvi valandas ir 40 minučių, dažniau taikomos kontroliuojamos poilsio pertraukos: vienas pilotas gali trumpam užmigti, o kitas toliau stebi valdymą.
Taip siekiama padėti suvaldyti nuovargį ir užtikrinti saugumą.
KNKT pranešime teigiama, kad antrasis pilotas naktį prieš skrydį nebuvo pakankamai pailsėjęs.
1. Two pilots fell asleep for nearly 30 minutes during a Batik Air flight from South East Sulawesi to Jakarta on Jan 25, said Indonesia’s air safety agency.
The captain, who had not rested adequately the previous night, was given permission from his co-pilot to rest for a while. pic.twitter.com/deuCMz6DNmREKLAMA— BFM News (@NewsBFM) March 9, 2024
Orlaivio operatorius ėmėsi visų saugos veiksmų
Tyrėjai neatskleidė pilotų tapatybių, tačiau teigė, kad abu jie buvo Indonezijos piliečiai.
Ataskaitoje pripažįstama, kad „orlaivio operatorius ėmėsi saugos veiksmų, ir manoma, kad saugos veiksmai buvo tinkami saugai gerinti“, tačiau joje pateikta keletas saugos rekomendacijų, susijusių su pilotų fizinės ir psichinės būklės tikrinimo ir pilotų kabinos patikrinimų atlikimo gairių papildymu.
Pareiškime „Batik Air“ teigė, kad ji „vykdo tinkamą poilsio politiką“ ir kad „yra įsipareigojusi įgyvendinti visas saugos rekomendacijas“, pranešė „MailOnline“.