Oro linijų prašymas atnaujinti skrydžius per Sirijos teritoriją susijęs su tuo, kad Turkija, Saudo Arabija, Jordanija, Eritrėja ir Jemenas atsisakė įsileisti į savo oro erdvę Rusijos lėktuvus su dviguba registracija. Problemos kilo „NordWind“ „Ikara“ ir „iFly“ oro linijoms, skelbiama „Kommersant“.
„RIA Novosti“ skelbiama, kad rusų oro linijų lainerių Jordanija neįsileidžia dėl sugriežtintų orlaivių draudimo sąlygų: vežėjai turi pateikti Londone išduodamą klasės A++ sertifikatą, kurio dėl sankcijų rusai gauti negali.
„Rosaviacija“ uždraudė skrydžius virš Sirijos po 2013-aisiais gautų pranešimų dėl „NordWind“ orlaivio galimo apšaudymo raketomis grėsmės. „Kommersant“ šaltinių duomenimis, kol kas sprendimo dėl Sirijos oro erdvės atidarymo civilinei aviacijai nepatvirtino Rusijos gynybos ministerija.
Rusai pripažįsta, kad jei oro linijos negaus leidimo skristi per Sirijos teritoriją, tai „kitų variantų nebus“. Skelbiama, kad šiuo metu Egipte gali būti apie 3 tūkst. rusų turistų, kurių grįžimui į tėvynę iškilo keblumų.
Tuo metu „Baza“ praneša, kad rusai jau nebegali išskristi iš sostinės Vnukovo oro uosto į išsvajotąjį Egiptą. Gruodžio 15-osios naktį turėjo išskristi net trys „iFly“ laineriai, tačiau vietoje to skrydžiai buvo vis atidėliojami. Keli šimtai rusų buvo apgyvendinti viešbučiuose, likusiems oro uoste buvo dalijamas vanduo ir maistas.
Rusai piktinasi, kad „iFly“, nors ir žinodami iš anksto, kad Jordanijos oro erdvė jiems bus uždaryta nuo gruodžio 15-osios, neperspėjo apie tai savo keleivių ir toliau rinko norinčius patekti į Egiptą.