• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Melissa Weaver pademonstravo puikius įgūdžius darbo pokalbyje ir atitiko visus reikalavimus, kurių siekė įmonė, tačiau negavo norimo darbo. Apstulbusi ji paprašė atsiliepimo, tačiau atsakymas ją pribloškė. Jai buvo pasakyta, kad ji neįdėjo pakankamai „pastangų“ į savo išvaizdą – nenaudojo makiažo.

Melissa Weaver pademonstravo puikius įgūdžius darbo pokalbyje ir atitiko visus reikalavimus, kurių siekė įmonė, tačiau negavo norimo darbo. Apstulbusi ji paprašė atsiliepimo, tačiau atsakymas ją pribloškė. Jai buvo pasakyta, kad ji neįdėjo pakankamai „pastangų“ į savo išvaizdą – nenaudojo makiažo.

REKLAMA

Žmogiškųjų išteklių ekspertai sako, kad toks išankstinis nusistatymas yra pernelyg dažnas, kai žmonės laikomi nevertais vaidmens dėl neteisingų lyties ir visuomenės lūkesčių, skelbia portalas „Business Insider“.

„Tai nutinka dažniau, nei norėtume pripažinti, ypač moterų atžvilgiu, – „Business Insider“ sakė Daniela Herrera, talentų ir įdarbinimo ekspertė, įmonės „Allies in Recruiting“ įkūrėja ir partnerė. – Grožio ir išvaizdos šališkumas vaidina didžiulį vaidmenį, kaip moterys suvokiamos ir kaip su jomis elgiamasi darbo vietoje“.

Nepaisant atitiktų reikalavimų – darbo negavo

M. Weaver pasidalijo savo istorija „TikTok“, kur ji surinko daugiau nei 600 tūkst. peržiūrų. Ji paaiškino, kad, turėdama patirties įdarbinimo srityje, žinojo, kad puikiai tinka šiam vaidmeniui technologijų įmonėje ir gali atsakyti į visus jai užduodamus klausimus.

REKLAMA
REKLAMA

Todėl neigiamas įmonės atsakymas ją nustebino.

„Buvau labai nusiminusi, – sakė ji vaizdo įraše. – Norėjau to darbo, bet taip pat buvau labai sutrikusi. Todėl padariau tai, ko niekada nedarau, ir parašiau jai elektroninį laišką bei paprašiau atsiliepimo“.

REKLAMA

@_melissaweaver Does wearing make up to work make a difference? #work #corporate #career #interview #job #jobsearch #makeup #jobinterview #opinion #advice #women ♬ original sound - Melissa

M. Weaver sakė, kad įdarbinimo specialistė jai pasakė, jog jos išsilavinimas buvo „būtent toks, kokio jie ieškojo“, o jos patirtis puikiai atitiko reikalavimus. Tačiau ji buvo „susirūpinusi“, kad M. Weaver neįdėjo pakankamai pastangų į savo išvaizdą, „atsižvelgiant į tai, dėl kokio lygio pareigų“ ji dalyvavo pokalbyje.

REKLAMA
REKLAMA

„Dalyvavau pokalbyje dėl viceprezidento pareigų, – paaiškino M. Weaver. – O dabar mano išvaizda – buvau pasidariusi šukuoseną. Buvau apsivilkusi gražią palaidinę, švarkelį, auskarus. Bet buvau pasitepusi tik vazelinu. Neturėjau jokio makiažo, nes iš tikrųjų nenaudoju daug makiažo“.

Nurodyta priežastis – šokiravo

„Business Insider“ žurnalistas Timas Paradis peržiūrėjo elektroninį laišką ir kalbėjosi su M. Weaver, kuri sakė, kad ją „šokiravo“ įdarbinimo specialistės nurodyta priežastis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pirma, kad kas nors tai parašytų elektroniniame laiške, – sakė ji. – Bet dar labiau šokiruoja tai, kad 2024 m. tai vis dar vyksta. Buvau labai entuziastingai nusiteikusi įmonės atžvilgiu ir žinojau, kad esu tinkama šiam vaidmeniui. Galiu tik numanyti, kad jai rūpėjo, jog nepasidariau makiažo, nes visa kita jau buvau padariusi. Todėl išgirsti, kad dėl to, jog to nepadariau, esu kažkaip mažiau kvalifikuota arba neatrodau tokia entuziastinga šiam darbui, tiesiog glumina“.

REKLAMA

Tada M. Weaver uždavė klausimą žiūrovams: ar nedėvint makiažo per darbo pokalbį atrodo, kad jums nerūpi darbas?

REKLAMA

Atsakymai komentaruose buvo karšti. Kai kurie teigė, kad per pokalbį dėl darbo svarbi išorinė išvaizda, įskaitant makiažą, šukuoseną, nagų spalvą ir drabužius. Tačiau kiti manė, kad tiek daug dėmesio skirti kandidato išvaizdai yra neteisėta, ir siūlė moteriai paduoti įmonę ir įdarbinimo specialistę į teismą dėl diskriminacijos.

Daugelis išreiškė nusivylimą dėl neteisingų lūkesčių, su kuriais vis dar susiduria moterys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jos niekada taip negalvotų ir nesakytų apie vyrą“, – pakomentavo vienas asmuo.

Pasenę stereotipai kiša koją

D. Herrera sakė, kad „darbe vis dar laikomasi labai pasenusių ir nelygių stereotipų bei išankstinių nuostatų“.

„Mačiau, kaip įdarbinimo vadovai atmetė kandidatus, remdamiesi jų drabužiais, kuriuos jie dėvėjo per pokalbį, kandidato plaukų spalva, tatuiruotėmis ar fizinėmis savybėmis“, – sakė ji.

REKLAMA

Šios senamadiškos vertybės vėliau gali prasiskverbti į įmonės vidaus praktiką ir politiką, įskaitant sprendimus, kas bus įdarbintas, paaukštintas ir gaus didesnį atlyginimą.

Tokių pasenusių pažiūrų priežastis paprastai yra tai, kad trūksta mokymų apie teisingą įdarbinimą, todėl problema tik įsisenėja, sakė D. Herrera.

„Kai mikroagresija, šališkumas ir stereotipai nėra sprendžiami, mažinami ir tikrinami sisteminiu, procesų ir praktikos lygmeniu, jie tampa darbo kultūros dalimi“, – sakė ji.

REKLAMA

Moteris pridūrė, kad daugelis įdarbinimo vadybininkų nematytų nieko blogo M. Weaver situacijoje, nes jie labai vertina tai, kas yra ir kas nėra „profesionalu“.

Makiažo nenaudojimas nėra „pagrįsta priežastis“

Michelle Enjoli, karjeros vystymo trenerė ir lektorė, sakė „Business Insider“, kad išvaizda galėjo būti visai ne problema.

Ji sakė, kad dauguma pareigų įmonėse skirstomos remiantis tinklaveika, o tai reiškia, kad nemaža dalis įdarbinimo vadovų dar prieš prasidedant darbo pokalbio procesui jau turi ką nors numatę tam tikram vaidmeniui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiuo konkrečiu atveju manyčiau, kad įdarbinimo vadybininkas turėjo omenyje ką nors kitą arba pageidavo tam tikros išvaizdos, bet neturėjo takto sąžiningai atsakyti kandidatui“, – sakė ji.

Ji pridūrė, kad makiažo nenaudojimas nėra „pagrįsta priežastis“, dėl kurios atsisakoma priimti į darbą, ir tai turėtų būti vertinama kaip „didelė raudona vėliava“, susijusi su įmonės vadovybe ir kultūra.

REKLAMA

„Rekomenduoju specialistams atlikti kuo daugiau tyrimų, kad sužinotų daugiau apie įmonės, į kurią kandidatuoja, kultūrą ir galėtų nuspręsti, ar ji jiems idealiai tinka“, – sakė ji.

D. Herrera teigė, kad įmonėms laikas reguliariai sukrėsti savo įdarbinimo procesus, nes tik taip galima išvengti tokių situacijų ateityje.

Pasak jos, visi kandidatai „turėtų patirti teisingą, prieinamą ir įtraukų pokalbio procesą“, o vienintelis būdas pakeisti šią kultūrą – daugiau sąmoningumo.

„Primygtinai rekomenduoju mokyti, tikrinti ir remti visus, susijusius su įdarbinimu ir darbo pokalbiais, kad jie daugiau nedarytų šių klaidų“, – sakė ji.

Taip į darbo pokalbį turi eiti su aukštakulniais, trumpu sijonu pageidautina, kad giria matytūsi ir dekoltė pageidautina, kad būtų iki bambos.
Darbas garantuotas.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų