• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lėktuvo katastrofa, per kurią žuvo 72 žmonės, įskaitant du kūdikius, greičiausiai įvyko dėl to, kad pilotai per klaidą išjungė elektros tiekimą lėktuvui, teigiama Nepalo vyriausybės paskirtų tyrėjų ataskaitoje. Lėktuvas prarado stūmos jėgą, o tai lėmė „aerodinaminį uždelsimą“.

13

Lėktuvo katastrofa, per kurią žuvo 72 žmonės, įskaitant du kūdikius, greičiausiai įvyko dėl to, kad pilotai per klaidą išjungė elektros tiekimą lėktuvui, teigiama Nepalo vyriausybės paskirtų tyrėjų ataskaitoje. Lėktuvas prarado stūmos jėgą, o tai lėmė „aerodinaminį uždelsimą“.

REKLAMA

Oro bendrovės „Yeti Airlines“ lėktuvas sausio 15 d. skrido iš Nepalo sostinės Katmandu į turistinį Pokharos miestą. Tai daugiausiai gyvybių pareikalavusi lėktuvo katastrofa šalyje per pastaruosius 30 metų, skelbia BBC.

Įgula nesiėmė jokių veiksmų

Sausio 15 d. skrydis lėktuvu ATR 72 buvo trečiasis skrydis tą dieną, kai įgulos nariai skrido iš Katmandu į Pokharą. Privatus lėktuvas sudužo Seti upės tarpeklyje vos už 1,5 km nuo oro uosto, todėl buvo surengta gelbėjimo operacija, kurioje dalyvavo šimtai Nepalo karių.

„Dėl pagreičio orlaivis skrido dar apie 49 sekundes prieš atsitrenkdamas į žemę“, – agentūrai „Reuters“ sakė tyrimą atliekančios komisijos narys, aviacijos inžinierius Dipakas Prasadas Bastola.

REKLAMA
REKLAMA

Jis paaiškino, kad pilotai greičiausiai buvo nustatę kondicionieriaus svirtis, kuriomis valdoma galia, į plunksninę padėtį, užuot pasirinkę sklendės svirtį. D. P. Bastola paaiškino, kad dėl to variklis „dirbo tuščiąja eiga ir nesukūrė stūmos jėgos“.

REKLAMA

„Po netyčinio abiejų variklių sraigtų plunksninių svyravimų įjungimo, skrydžio įgula nenustatė problemos ir nesiėmė taisomųjų veiksmų, nepaisant įgulos prietaisų skydelio įspėjimų“, – sakoma ataskaitoje.

Prie avarijos prisidėjo didelis darbo krūvis bei stresas

Ataskaitoje kaip veiksniai, prisidėję prie avarijos, taip pat įvardijami tinkamo techninio ir įgūdžiais pagrįsto mokymo trūkumas, didelis darbo krūvis ir stresas bei standartinių veiklos procedūrų nesilaikymas. Joje priduriama, kad orlaivis buvo tinkamai prižiūrimas, jame nebuvo jokių žinomų defektų, o pilotų kabinos įgula buvo kvalifikuota pagal Nepalo civilinės aviacijos administracijos taisykles ir nuostatus.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrime dalyvavo keliolika tyrėjų iš JAV, Kanados, Prancūzijos ir Singapūro.

Vietos gyventoja Divya Dhakal sausio mėnesį BBC pasakojo, kad ji nuskubėjo į katastrofos vietą, kai netrukus po 11.00 val. pamatė iš dangaus krentantį lėktuvą. „Tuo metu, kai ten atvykau, avarijos vietoje jau buvo daug žmonių. Iš lėktuvo liepsnų veržėsi didžiuliai dūmai. Paskui akimirksniu atskrido sraigtasparniai“, – sakė ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nepalo oro linijų bendrovėms – tai ne pirma katastrofa

Aviacijos nelaimės Nepale nėra retas reiškinys, dažnai dėl atokių kilimo ir tūpimo takų ir staigių oro sąlygų pokyčių, kurie gali sukelti pavojų. Praėjusių metų gegužės mėnesį oro linijų bendrovei „Yeti Airlines“ priklausantis „Tara Air“ 197-asis reisas nukrito į kalno šlaitą, žuvo 22 keleiviai ir įgulos nariai.

Pastarąjį dešimtmetį Europos Sąjunga dėl susirūpinimo saugumu uždraudė Nepalo oro linijų bendrovėms skraidyti jos oro erdvėje.

Kas šitoj redakcijoje yra nesveikas?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų