Oro bendrovės „Yeti Airlines“ lėktuvas sausio 15 d. skrido iš Nepalo sostinės Katmandu į turistinį Pokharos miestą. Tai daugiausiai gyvybių pareikalavusi lėktuvo katastrofa šalyje per pastaruosius 30 metų, skelbia BBC.
Įgula nesiėmė jokių veiksmų
Sausio 15 d. skrydis lėktuvu ATR 72 buvo trečiasis skrydis tą dieną, kai įgulos nariai skrido iš Katmandu į Pokharą. Privatus lėktuvas sudužo Seti upės tarpeklyje vos už 1,5 km nuo oro uosto, todėl buvo surengta gelbėjimo operacija, kurioje dalyvavo šimtai Nepalo karių.
„Dėl pagreičio orlaivis skrido dar apie 49 sekundes prieš atsitrenkdamas į žemę“, – agentūrai „Reuters“ sakė tyrimą atliekančios komisijos narys, aviacijos inžinierius Dipakas Prasadas Bastola.
Jis paaiškino, kad pilotai greičiausiai buvo nustatę kondicionieriaus svirtis, kuriomis valdoma galia, į plunksninę padėtį, užuot pasirinkę sklendės svirtį. D. P. Bastola paaiškino, kad dėl to variklis „dirbo tuščiąja eiga ir nesukūrė stūmos jėgos“.
„Po netyčinio abiejų variklių sraigtų plunksninių svyravimų įjungimo, skrydžio įgula nenustatė problemos ir nesiėmė taisomųjų veiksmų, nepaisant įgulos prietaisų skydelio įspėjimų“, – sakoma ataskaitoje.
Prie avarijos prisidėjo didelis darbo krūvis bei stresas
Ataskaitoje kaip veiksniai, prisidėję prie avarijos, taip pat įvardijami tinkamo techninio ir įgūdžiais pagrįsto mokymo trūkumas, didelis darbo krūvis ir stresas bei standartinių veiklos procedūrų nesilaikymas. Joje priduriama, kad orlaivis buvo tinkamai prižiūrimas, jame nebuvo jokių žinomų defektų, o pilotų kabinos įgula buvo kvalifikuota pagal Nepalo civilinės aviacijos administracijos taisykles ir nuostatus.
Tyrime dalyvavo keliolika tyrėjų iš JAV, Kanados, Prancūzijos ir Singapūro.
Vietos gyventoja Divya Dhakal sausio mėnesį BBC pasakojo, kad ji nuskubėjo į katastrofos vietą, kai netrukus po 11.00 val. pamatė iš dangaus krentantį lėktuvą. „Tuo metu, kai ten atvykau, avarijos vietoje jau buvo daug žmonių. Iš lėktuvo liepsnų veržėsi didžiuliai dūmai. Paskui akimirksniu atskrido sraigtasparniai“, – sakė ji.
Nepalo oro linijų bendrovėms – tai ne pirma katastrofa
Aviacijos nelaimės Nepale nėra retas reiškinys, dažnai dėl atokių kilimo ir tūpimo takų ir staigių oro sąlygų pokyčių, kurie gali sukelti pavojų. Praėjusių metų gegužės mėnesį oro linijų bendrovei „Yeti Airlines“ priklausantis „Tara Air“ 197-asis reisas nukrito į kalno šlaitą, žuvo 22 keleiviai ir įgulos nariai.
Pastarąjį dešimtmetį Europos Sąjunga dėl susirūpinimo saugumu uždraudė Nepalo oro linijų bendrovėms skraidyti jos oro erdvėje.