„Galime patvirtinti, kad lėktuve „Boeing 777-300ER“ yra sužeistųjų ir vienas žuvęs žmogus. Iš viso lėktuvu skrido 211 keleivių ir 18 įgulos narių“, – feisbuke pranešė aviakompanija.Pranešime nenurodyta, kiek žmonių buvo sužeista, koks jų sužalojimų mastas ir ar žuvęs asmuo buvo keleivis, ar įgulos narys.
„Singapore Airlines“ pranešė, kad lėktuvas pakilo skrydžiui SQ321 iš Londono „Heathrow“ oro uosto ir „kelyje patyrė didelę turbulenciją“. Jis buvo nukreiptas į Bankoką ir ten nusileido antradienį 15.45 val. vietos (10.45 val. Lietuvos) laiku.
„Dirbame su Tailando valdžios institucijomis, kad suteiktume reikiamą medicinos pagalbą, ir siunčiame komandą į Bankoką suteikti papildomą reikalingą pagalbą“, – pridūrė oro vežėja.
Liudininkas: „Lėktuvas staiga pradėjo svirti ir purtytis“
Kas iš tiesų įvyko skrydžio metu, oficialiai kol kas nėra skelbiama.
Vienas keleivis naujienų agentūrai „Reuters“ pasakojo, kad lėktuvas staiga pradėjo „svirti aukštyn ir drebėti“.
„Kol aš bandžiau susigaudyti, kas čia vyksta, labai staiga (lėktuvas) pradėjo labai staigiai kristi, todėl visi sėdintys ir neprisisegę saugos diržų iš karto rėžėsi į lubas“, – sakė 28 metų studentas Dzafranas Azmiras.
„Kai kurie žmonės galva trenkėsi į bagažo skyriaus dureles ir jas įlenkė, pataikė į tas vietas, kur yra žibintai ir kaukės, ir tiesiog pralaužė“, – aiškino liudininkas.
Keleiviams rekomenduojama likti prisisegus viso skrydžio metu
Turbulenciją dažniausiai kyla lėktuvams skrendant pro debesis, tačiau būna ir „gero oro“ turbulencija, kurios nemato lėktuvo meteorologinis radaras ir kurios neįmanoma prognozuoti.
„Sužalojimai dėl stiprios turbulencijos yra palyginti reti, atsižvelgiant į milijonus įvykdytų skrydžių. Tačiau smarki turbulencija gali būti itin stipri ir sukelti sunkius sužalojimus arba, deja, kaip šiuo atveju – mirtį“, – BBC sakė aviacijos ekspertas Johnas Stricklandas.
Jis pridūrė, kad skrydžių įgulos taip pat yra apmokytos, kaip reaguoti į turbulenciją.
„Ne veltui oro linijų bendrovės rekomenduoja saugos diržus laikyti laisvai prisegtus viso ilgo ar trumpo skrydžio metu“, – pridūrė jis.
Tyrimai parodė, kad dėl klimato kaitos ateityje smarkios turbulencijos tikimybė tik augs.