„Rusijos prezidentas naudojasi vietiniais orlaiviais. Tai labai patikimos transporto priemonės“, – žurnalistams sakė D. Peskovas.
Taip D. Peskovas atsakė į žurnalistų klausimus apie neseniai įvykusias aviacijos katastrofas, nusinešusias Irano prezidento Ebrahimo Raisi ir Malavio viceprezidento Saulos Chilimos gyvybes.
Taigi D. Peskovas tikino, kad tokie incidentai su Rusijos orlaiviais yra mažai tikėtini, nes, pasak jo, Rusija taiko griežtus saugumo standartus.
„Mūsų šalyje visos mašinos, kuriomis vežami piliečiai, taip pat prižiūrimos tinkamu lygiu. Šiuo atžvilgiu taikomi labai griežti standartai, kurių, žinoma, laikomasi“, – tvirtino Kremliaus atstovas.
„Turime stebėjimo agentūras, – tęsė jis. – Sistema veikia“.
Daugybė incidentų
Tačiau iš tiesų skrydžių saugos klausimas Rusijoje, ypač Vakarams įvedus griežtas sankcijas, pasidarė ypač opus.
Vasario mėnesį Reaktyvinių lėktuvų avarijų duomenų vertinimo centras (JACDEC) atskleidė, kad per pastaruosius metus Rusijos skrydžių saugos incidentų padaugėjo daugiau nei dvigubai – nuo 37 atvejų 2022 m. iki 81 atvejo 2023 m.
Rusijos aviacijos pramonės skrydžių saugos problemas didžiąja dalimi lėmė žlugdančios ekonominės sankcijos, kurias Vakarai įvedė po Rusijos invazijos į Ukrainą 2022 m. vasarį.
Dėl tokių apribojimų Rusijos oro transporto bendrovėms tapo sudėtinga prižiūrėti savo orlaivius, nes jos negali pirkti naujų lėktuvų ar dalių.
Iš tikrųjų skrydžių saugos incidentų skaičius Rusijoje gali būti daug didesnis, sako JACDEC įkūrėjas ir generalinis direktorius Janas-Arwedas Richteris.
„Šie skaičiai atspindi tik tuos atvejus, kurie buvo paviešinti. Vis dar egzistuoja tamsi nepraneštų incidentų dalis“, – vasario mėnesį „The Telegraph“ sakė J. Richteris.