Į rusų karius, kuriuos vadovybė siunčia šturmuoti ukrainiečių pozicijų ant motociklų, dėmesį atkreipė „Forbes“ karybos ekspertai.
Analizuodami naują Rusijos kariuomenės taktiką amerikiečiai atkreipė dėmesį, kad motociklų panaudos kare idėja toli gražu nėra nauja. Tačiau daugelis šalių dar Pirmojo pasaulinio karo metais suprato, kad tokio pobūdžio transporto priemonė gali būti efektyvi tik žvalgyboje ar tiekimo suderinime.
Daugelis šalių motociklų fronte atsisakė dar 1910-1920 m., bet ne Rusija
Ekspertai aiškina, kad pati motociklų konstrukcija yra pernelyg pažeidžiama. Norint panaudoti juos šturmui iš pradžių reiktų kažkokiu būdu užtikrinti ekipažo apsaugą, jeigu norima, kad jis apskritai pasiektų užduoties tašką.
„Todėl rusai dengia šarvais kvadrociklus ir motociklus, siekiant papildomai apsaugoti nuo labiausiai paplitusio ukrainiečių ginklo – FPV dronų-kamikadzių. Ekspertai šiuos motociklus prilygino technologijoms, kurios buvo naudojamos postapokaliptiniame filme „Beprotis Maksas“, – rašoma „Forbes“ apie rusų pradėtą naudoti „vištų narvo“ technologiją.
Maža to, motociklai nepasižymi didele variklių galia, todėl su tokio pobūdžio „apsauga“ jie netenka ir pagrindinių savo privalumų – greičio bei manevringumo.
„Ne viena kariuomenė visa tai išbandė ant savo kailio dar 1910-1920 metais, tikėtina, karo motociklų aukso eros metu. Nors greiti ir manevringi motociklai puikiai tiko kurjeriams ir žvalgams, jie buvo pernelyg pažeidžiami kariams, kurie susidurdavo su stipria priešo ugnimi“, – rašoma „Forbes“.
Karybos ekspertų teigimu, jeigu jau Rusijos gynybos ministerija persodino savo šturmo būrius iš šarvuočių ant kinų „golfo mašinų“ ir motociklų, tai jau rodo, kad „rusai yra nevilty“.
„Šarvuotas motociklas buvo viena iš daugelio koncepcijų, palaidotų tarpukary. Jų padidintas svoris ir pakankamai didelė savikaina, lyginant su karo veiksmų potencialo ribojimais, reiškė, kad jų vieta šarvuotų mašinų istorijoje liko praeity“, – aiškina specialistai.