• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo įžymybių pasirodymų iki „flashmobų“ – oro linijų bendrovės imasi išradingų priemonių, kad užtikrintų, jog keleiviai įdėmiai išklausytų saugos instruktažą prieš skrydį. Vis dėlto daugelis keleivių, vos įlipę į lėktuvą, atsiriboja nuo juos supančios aplinkos, o kai kurie net ir žinodami, kaip vertėtų elgtis – taisyklių nepaiso.

Nuo įžymybių pasirodymų iki „flashmobų“ – oro linijų bendrovės imasi išradingų priemonių, kad užtikrintų, jog keleiviai įdėmiai išklausytų saugos instruktažą prieš skrydį. Vis dėlto daugelis keleivių, vos įlipę į lėktuvą, atsiriboja nuo juos supančios aplinkos, o kai kurie net ir žinodami, kaip vertėtų elgtis – taisyklių nepaiso.

REKLAMA

Norėdami priminti, kodėl oro linijų saugos gairės yra svarbios, interneto portalas „Euronews“ pasikalbėjo su oro linijų įgula ir saugos ekspertais, kad išsiaiškintų kai kurias šių taisyklių atsiradimo priežastis.

Kodėl kylant ir leidžiantis sėdynė turi būti vertikali?

Nieko nėra blogiau, nei skrydžio metu atsisėsti į savo vietą ir pajausti, kaip priekyje sėdintis asmuo tuoj pat atsilenkia savąją sėdynę.

Pasirodo, šis veiksmas gali būti ir pavojingas. Oro linijų darbuotojai prašo keleivių, kad kylant ir leidžiantis lėktuvui sėdynės būtų vertikalioje padėtyje, nes būtent tada labiausiai tikėtina, kad įvyks avarinė situacija, o laiko pasiruošti liks nedaug, skelbiama portale „Euronews“.

REKLAMA
REKLAMA

Avarinio nusileidimo ar evakuacijos atveju, kai jūsų sėdynė yra vertikalioje padėtyje, už jūsų sėdintys žmonės gali greitai išlipti iš savo vietų.

REKLAMA

Panaši situacija ir su atlenkiamu staliuku. Jei pasirūpinsite, kad jūsų staliukas būtų užlenktas, padėsite sau ir kitiems eilėje sėdintiems keleiviams išlaikyti laisvą kelią praėjimui. Dėl šios priežasties taip pat reikalaujama, kad savo daiktus pasidėtumėte po priešais jus esančia sėdyne.

Kodėl kylant ir leidžiantis reikia pakelti langų uždangas?

Priežastys, dėl kurių pakilimo ir nusileidimo metu langų uždangos turi būti atidarytos, nėra tokios akivaizdžios, tačiau jos ne mažiau svarbios.

REKLAMA
REKLAMA

Šie skrydžio etapai yra pavojingiausi, todėl pakeltos uždangos leidžia skrydžio palydovams ir keleiviams iš karto pastebėti bet kokias problemas, pavyzdžiui, variklio gaisrą, kad jie galėtų įspėti pilotų kabiną.

Avarinės evakuacijos atveju įgulos nariai taip pat gali matyti, ar saugu naudotis išėjimu, o darbuotojai lauke gali įvertinti, kokia situacija yra salone.

Be to, pakeltos langų uždangos leidžia akims prisitaikyti prie lauko šviesos, kad evakuacijos metu geriau matytumėte.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kodėl prieš pakilimą ir nusileidimą šviesos pritemdomos?

Avarinio nusileidimo atveju lėktuvas gali pasinerti į tamsą.

„Šviesos pritemdomos, kad evakuacijos atveju būtų lengviau matyti naktį“, – portalui „Euronews“ pasakoja saugos ir avarinių procedūrų instruktorė ir valytoja Jodie Jarvis.

Įgulos narius ir keleivius aklimatizavus prie prasto apšvietimo, jie galės geriau matyti ir greitai evakuotis iš lėktuvo.

REKLAMA

Kada reikia naudoti „pasiruošimo smūgiui“ padėtį?

Kai kuriose skrydžio saugos demonstracijose rodoma „pasiruošimo smūgiui“ padėtis, kurią reikia užimti, jei įgula nurodo. Dažniausiai tai reiškia, kad reikia pasilenkti į priekį, kojomis tvirtai remtis į grindis, galva turi būti kuo arčiau paviršiaus, į kurį ji gali atsitrenkti, dažniausiai į priešais esančią sėdynę, o rankos turi apglėbti galvą.

REKLAMA

„Ši padėtis dažniausiai naudojama avarinio nusileidimo atvejais, kai yra siekiama išvengti stiprių sužalojimų ar traumų“, kurios atsiranda dėl staigaus smegenų pagreitėjimo ar sulėtėjimo, aiškina Jodie Jarvis. Paprastai turbulencijos metu šioje pozicijoje būti nereikia, nebent ji būtų labai stipri.

„Žinosite, kada turėtumėte pasiruošti smūgiui, nes lėktuvo įgula pradės šaukti „pasiruoškite“ arba instinktyviai pajusite poreikį apsaugoti galvą ir pasilenkti į priekį“, – sako Jodie Jarvis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kodėl telefone reikia įjungti skrydžio režimą?

Iki 2013 m. kylant ir leidžiantis tokius prietaisus kaip mobilieji telefonai reikėjo visiškai išjungti.

Vėliau šis reikalavimas buvo sušvelnintas, kad telefonus būtų galima įjungti skrydžio režimu. Ši taisyklė iš pradžių buvo įvesta, nes buvo įmanoma, kad telefonų signalai gali trikdyti skrydžio kabinos radijo signalus ir vidinį ryšį su oro eismo kontrole.

REKLAMA

Buvo atlikti griežti bandymai, o skrydžio sistemos sukurtos taip, kad ši grėsmė būtų pašalinta. Tačiau kadangi oro transporto bendrovės dirba atsargiai, šis reikalavimas vis dar galioja.

Gali būti, kad naujos, neišbandytos technologijos vis dar gali turėti įtakos, todėl saugumo sumetimais keleiviams vis dar patariama laikytis „skrydžio režimo“ taisyklės.

REKLAMA

Kodėl avarinės evakuacijos atveju neturėtumėte pasiimti savo krepšio?

Be akivaizdaus poreikio kuo greičiau evakuotis (tiksliau, per 90 sekundžių), yra ir kitų priežasčių, kodėl lėktuve kilus avarinei situacijai nereikėtų griebtis krepšio ar kitų daiktų.

„Evakuacijos metu jūsų rankinė gali užimti vietą, kuria galėtų pasinaudoti kitas žmogus, ji gali susipainioti, užkliudyti žmogų, į ką nors atsitrenkti ir pradurti arba kaip nors sugadinti evakuacinę čiuožyklą“, – sako J. Jodie.

Keleivių, avinčių aukštakulnius, taip pat prašoma juos nusiauti avarinės evakuacijos metu, nes jie gali pradurti nusileidimo čiuožyklą. Taip pat nepatartina skrydžio metu avėti šlepečių, nes jos nėra pati tvirčiausia avalynė evakuacijos metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų