Karinių orlaivių gamyba Rusijoje sumažėjo daugiau nei tris kartus, sakė V. Romanenko. Be to, rusai turi problemų su orlaivių remontu, nes jiems labai sunku atkurti elektroniką.
„Situacijos sudėtingumas slypi ir tame, kad dabar vyksta kartų kaita. Dabar visos pirmaujančios Europos oro pajėgos, pirmaujančios NATO šalys gauna penktos kartos lėktuvus. <...> O rusai pagamino šešis tokius lėktuvus, iš kurių vienas buvo sudaužytas tiesiai gamykloje. Jie turi penkis tokius lėktuvus“, – pabrėžė V. Romanenko.
„Jų nuostoliai dideli. Pradėkime nuo to, kad jie prarado beveik pusę atakos lėktuvų, o šie lėktuvai – paskutinis buvo išleistas 1989 m. Tai yra, atakos lėktuvai patyrė nepataisomų nuostolių, bombonešiai patyrė didelių nuostolių ir gali tik būti atkurta atidengiant, pavyzdžiui, Tolimųjų Rytų regioną ar kitus regionus, kai reikės visiškai išvesti iš ten bombonešių dalinius“, – pridūrė ekspertas.
Rusijos aviacijos nuostoliai Ukrainoje
Nuo plataus masto Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios Rusijos kariuomenė prarado šimtus lėktuvų ir sraigtasparnių. Ukrainos ginkluotųjų pajėgų generalinio štabo duomenimis, lapkričio 8 d. ryte Ukrainoje buvo sunaikinti 278 Rusijos okupantų orlaiviai ir 260 sraigtasparnių.
Be to, Didžiosios Britanijos žvalgyba pareiškė , kad Rusija neturi pranašumo Ukrainos oro erdvėje ir artimiausiais mėnesiais greičiausiai jo neįgis. Rusijos kovinių lėktuvų nuostoliai gerokai viršija jų galimybes gaminti naujus.