Anot analitinės agentūros „Avtostat“, kovo mėnesį naudotų automobilių rinka Rusijos Federacijoje vėl pradėjo augti – per mėnesį parduota 502 100 automobilių, ketvirtadaliu daugiau nei vasarį, o pusės milijono riba viršyta pirmą kartą per šešis mėnesius.
Prieš tai naudotų automobilių pardavimai po aukščiausio lygio, pasiekto 2023 m. liepą, mažėjo septynis mėnesius iš eilės. Tada importuotojai stengėsi į Rusiją įvežti kuo daugiau automobilių prieš padidinant perdirbimo mokestį. Nuo rugpjūčio 1 d. šis mokestis padidėjo kelis kartus.
Nebegali įpirkti naujų automobilių
Kovo mėnesio naudotų automobilių pardavimo pikas iš dalies susijęs ir su automobilių kainų šuolio lūkesčiais. Balandžio 1 d. įsigaliojo naujos metalo laužo mokesčio apskaičiavimo taisyklės, ir dabar, jei importuotojas išmuitino automobilį EEE šalyje palankesnėmis sąlygomis nei Rusijoje, jis turės sumokėti skirtumą Rusijos muitinei.
Tačiau pokyčiai susiję ne tik su gandais apie laukiantį automobilių kainų kilimą, įsitikinę prekybininkai. Naujų automobilių kainos dabar tokios didelės – jų vidutinė kaina siekia beveik 3,4 mln. rublių (34 tūkst. eurų) – kad daugelis žmonių nebegali jų įsigyti.
Būtent todėl daug žmonių atsisako planų keisti automobilį į naują – vidutinė užsienietiško automobilio nuosavybės trukmė masiniame segmente pernai išaugo nuo 6,4 iki 6,8 metų ir toliau auga, sakė „Avtostat“ vykdomasis direktorius Sergejus Udalovas.
Potencialūs pirkėjai dėl neįperkamų kainų yra priversti pereiti į antrinę rinką, kurioje vidutinė svertinė kaina, „Avtostat“ duomenimis, yra apie 1,154 mln. rublių (11,5 tūkst. eurų).
Kita priežastis, verčianti pereiti prie naudotų automobilių, yra asortimentas.
„Oficialių dilerių naujų automobilių pasiūla apsiriboja „Lada“ ir kiniškais automobiliais, o jei norite japoniško ar europietiško, tenka eiti į antrinę rinką“, – sako vienos didelės automobilių dilerių bendrovės vadovas.