Sankcijos prisidėjo prie rutulinių guolių trūkumo, kuris Rusijoje paveikė lokomotyvų techninę priežiūrą. Dėl to padaugėjo tinklo traukinių gedimų ir neveikiančių transporto priemonių, skelbia „Newsweek“.
Kritinė padėtis
Vienas Rusijos „Telegram“ kanalas „VČK-OGPU“, kuris, kaip manoma, yra susijęs su Rusijos saugumo tarnybomis, remdamasis neįvardytu šaltiniu, pranešė, kad geležinkelių tinklo vadovo pavaduotojas Sergejus Kobzevas per vidaus pasitarimą savo darbuotojams pranešė, kad padėtis yra kritinė.
„Visiškas viso šalies geležinkelių tinklo žlugimas gali įvykti per kelias dienas. Rusijos geležinkelių vadovams įsakyta dirbti iki išsekimo. Tiems, kas nesugebės susitvarkyti, grasinama atleidimu iš darbo ir tam tikra egzekucija“, – skelbė kanalas.
Rusijos teisingumo ministerija įtraukė „VČK-OGPU“ į savo užsienio agentų registrą dėl „melagingos informacijos, kuria siekiama sukurti neigiamą Rusijos kariuomenės įvaizdį, skleidimo“.
Igoris Suško yra Ukrainos tinklaraštininkas ir „Wind of Change Research Group“ vykdomasis direktorius. I. Suško pasidalijo, jo teigimu, nutekintu garso įrašu iš S. Kobzevo ir jo pavaldinių susitikimo, kuriame jis sako, kad „Rusijos geležinkelių tinklas yra ant visiško žlugimo slenksčio“.
🚨 Russia: Leaked audio of Russian Railways Deputy Managing Director Sergey Kobzev in a meeting with his subordinates in which he threatens them with execution by firing squad if they fail him.
He says the Russian rail network is on the precipice of total collapse - 4 days away. https://t.co/UFvrKS2Fxf pic.twitter.com/uStPQitIUNREKLAMAREKLAMA— Igor Sushko (@igorsushko) August 6, 2024
Problemos išaugo dvigubai
„Mes kartu kuriame planus – iki visiško geležinkelių tinklo uždarymo liko keturios dienos. Pažadu, kad per šventes dirbsime įtemptai, o atostogausime, tiesiogine prasme, su ašaromis akyse“, – tariamai kalbėjo S. Kobzevas.
„Mes įžengėme į zoną, kurioje arba jūs tiksliai atliksite užduotį, ir po valandos ar dviejų bus patikrinta, ar ją įvykdėte, arba mes pertvarkysime savo požiūrį, laikydamiesi kitokio požiūrio, ir atgausime normalią būseną, ir tik tada galėsite diskutuoti, kurie yra „jūsų segmentai“, arba darbus atliks kiti žmonės, ir dar greitai ir patikimai“, – susitikime sakė „Rusijos geležinkelių“ vadovo pavaduotojas.
2023 m. „Rusijos geležinkeliai“ pranešė, kad dėl problemų su traukiniais sustabdytų traukinių skaičius išaugo daugiau nei dvigubai – iki 42 tūkst., nes trūksta svarbiausių dalių.
Vašingtone įsikūrusio Strateginių ir tarptautinių tyrimų centro (CSIS) analitikai 2023 m. balandį teigė, kad rutulinių guolių trūkumas Rusijoje turėjo neigiamą poveikį transporto priemonių gamybai.
Vakarų sankcijos sukėlė aukštesnės klasės užsienio komponentų trūkumą ir verčia Maskvą juos keisti prastesnės kokybės alternatyvomis.
„Kol kas Maskvos pastangos pakeisti importą valstybės remiamais produktais iš esmės nesėkmingos“, – pridūrė teigė CSIS analitikai.