ES teritorijoje veikiančios oro linijos nesinaudoja Baltarusijos oro erdve po to, kai 2021 m. gegužės 23 d. Minske buvo priverstinai nutupdytas iš Atėnų į Vilnių skridęs oro linijų bendrovės „Ryanair“ lėktuvas ir sulaikytas juo skridęs Baltarusijos opozicijos veikėjas Ramanas Pratasevičius ir jo draugė Sofija Sapega.
Latvijos oro linijų „Air Baltic“ lėktuvas „Airbus A220-300“ šiąnakt, vėluodamas 23 minutes pagal grafiką, 00 val. 03 min. pakilo iš Rygos oro uosto ir turėjo skristi per Lietuvą ir Lenkiją, kirsti Suvalkų koridorių, kad pasiektų Kosovo sostinę Prištiną.
Tačiau lėktuvo pilotai buvo priversti įskristi į Baltarusijos oro erdvę, kad aplenktų audros debesis, matyti iš „Flightera“ pateikiamų duomenų.
„Patvirtiname, kad jūsų minėtas oro linijų bendrovės „airBaltic“ orlaivis ( BTI2UE) aplenkiant audros debesis piloto sprendimu įskrido į Baltarusijos teritoriją“, – rašoma „Oro navigacijos“ atsakyme LRT.
Komplikuotas skrydis, aplenkiant net tris valstybes
Skrydis Ryga – Priština apskritai yra „komplikuotas“, nes jo metu lėktuvui tenka aplenkti ne tik Baltarusijos ir Ukrainos oro erdves, bet ir Serbijos.
Ši šalis nepripažįsta Kosovo valstybės ir atsisako įsileisti į savo oro erdvę lėktuvus, kurie skrenda į Prištiną, todėl pilotams tenka daryti lankstą skrydžio metu virš Bulgarijos ir Šiaurės Makedonijos.
Iš kitos pusės - jei pilotui dėl tokio sprendimo jokių sankcijų - gal kažkas negerai su mūsų politikais ir žiniasklaida???