• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dakaro ralyje šiais metais didžiausiu iššūkiu tapo netikėtas priešas – technologijos. Pirmąją ralio savaitę motociklų kategorijoje pagrindinį vaidmenį atliko ne sportininkai, o skaitmeniniai kelio knygų įrenginiai, kurie nuo šių metų pradžios tapo neatsiejama lenktynių dalimi.

Dakaro ralyje šiais metais didžiausiu iššūkiu tapo netikėtas priešas – technologijos. Pirmąją ralio savaitę motociklų kategorijoje pagrindinį vaidmenį atliko ne sportininkai, o skaitmeniniai kelio knygų įrenginiai, kurie nuo šių metų pradžios tapo neatsiejama lenktynių dalimi.

REKLAMA

Šias planšetes, sukurtas Prancūzijos bendrovės ERTF bendradarbiaujant su Dakaro ralio organizatore ASO, pernai naudojo mėgėjai, tačiau šiais metais, įtraukus šiuos įrenginius į profesionalių sportininkų rutiną, išryškėjo jų trūkumai, kurie ne tik daro įtaką lenktynių rezultatams, bet ir kelia pavojų sportininkų saugumui.

Skaitmeniniai kelio knygų įrenginiai pakeitė tradicinius popierinius variantus ir tapo svarbiu šių dienų Dakaro ralio elementu.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl jų kelio knygos dalyviams gali būti pateikiamos vos kelios minutės prieš startą, taip išvengiant galimo komandų piktnaudžiavimo, kai maršrutai perkelti į žemėlapius siekiant ieškoti alternatyvių trajektorijų. Šis sprendimas taip pat leidžia organizuoti skirtingus maršrutus skirtingoms transporto priemonėms, padarant lenktynes įdomesnes. Tačiau pastarosiomis dienomis šie įrenginiai iškilo kaip pagrindinis lenktynių trūkumas, ypač maratono etapuose, kur jie veikė nepatikimai.

REKLAMA

Dabartinis motociklų klasės lyderis Danielis Sandersas jau dvi dienas iš eilės susiduria su skaitmeninės kelio knygos gedimais.

„Tai labai nemalonu. Prieš tiltą buvo greičio kontrolė, tačiau tuo metu planšetė sugedo. Sulėtinau iki 40 km/h, pervažiavau tiltą ir vėl pradėjau spausti, bet vis tiek gavau baudą. Man ją atšauks, bet praradau krypties indikatorių ir odometrą. Technologijos mane žudo. Tai jau antra diena iš eilės“, – pasakojo D.Sandersas.

REKLAMA
REKLAMA

Nacho Cornejo socialiniuose tinkluose taip pat griežtai kritikavo organizatorius, išsakydamas savo nusivylimą dėl nesąžiningumo, kai D.Sandersui buvo grąžintas prarastas laikas, nors jis pats patyrė panašias problemas ankstesniuose etapuose.

„Turėjau problemų dvi dienas iš eilės, tačiau tik dabar pilotams grąžinamas prarastas laikas. Ar reikia būti iš pirmojo pasaulio, kad būtum pastebėtas?“, – rašė N.Cornejo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lorenzo Santolino susidūrė su daugybe sunkumų: neveikė odometras, kelio knygos puslapiai keitėsi savaime, o „Sentinel“ sistema, įspėjanti apie greitesnes transporto priemones, taip pat buvo nepatikima.

D.Sandersas šiandien gavo 8 minučių baudą, kurią jis sieja su skaitmenine planšete. Jis pabrėžė, kad tokios problemos ne tik gadina lenktynių patirtį, bet ir kelia realų pavojų saugumui, kai dėl gedimų neįmanoma matyti krypties ar įspėjimų apie trasos pavojus.

REKLAMA

Luciano Benavidesas pridūrė, kad ši sistema dar nėra tinkamai pritaikyta profesionaliems sportininkams, kurie pirmieji atveria trasą ir rizikuoja savo rezultatais bei saugumu.

„Tai labai pavojinga. Manau, kad organizacija rizikuoja mūsų gyvybėmis. Galbūt tai geras sprendimas ateičiai, tačiau šiuo metu jis neparuoštas tiems, kurie pirmieji atveria trasą ir rizikuoja savo rezultatais“, – sakė L.Benavidesas.

REKLAMA

Dakaro ralio direktorius Davidas Castera gynė sistemą ir bandė paaiškinti situaciją: „Tiesa, trys sportininkai susidūrė su problemomis (Santolino, Cornejo ir Sandersas), tačiau iki šiol tai neturėjo didelės įtakos bendrosios įskaitos rezultatams. Bandome tai taisyti. D.Sandersui grąžinome laiką pagal grupę, su kuria jis važiavo, tačiau suprantu, kad jie nėra patenkinti“.

D.Castera taip pat pažymėjo, kad skundai dėl technologijų nėra naujiena: „Anksčiau komandos kaltindavo popierinius kelio knygų variantus, dabar kaltina planšetes. Kiekvieną kartą, kai kas nors nutiks, kaltins šią technologiją“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

KTM komanda kartu su kitomis dalyviais poilsio dieną paprašė organizuoti susitikimą, siekiant rasti sprendimus šiai situacijai, kuri jau dabar tampa rimta problema. Jei technologijų gedimai turės įtakos galutiniams rezultatams, Dakaro ralio organizatoriai gali susidurti su dar didesniu spaudimu.

Daugiau Dakaro naujienų galite surasti specialiame Dakaro polapyje.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų