Didžiausio mūsų šalies kurorto gatves vėl užpildė galingi ir greiti sportiniai automobiliai, šeštadienį kartu su jų šeimininkais laikysiantys svarbiausiąjį sezono egzaminą.
O pirmąją renginio dieną, kaip jau įprasta, lenktynininkų ir jų kovinės technikos parengtį kruopščiai tikrino varžybų administracinė ir techninė komisijos. Tik jų palankus verdiktas pakelia užtvarą į laikinąjį lenktynių miestelį, šalia kurio esančioje trasoje šeštadienį, liepos 17 d., ir vyks maratoninės 1006 km lenktynės
Prie starto linijos - 41 komanda
Ne pirmus metus komisijų darbui vadovavęs ir puikiai šiame poste apsipratęs varžybų vyriausiasis techninis komisaras Raul Koov iš Estijos teisę varžytis 22-siose „Aurum 1006 km lenktynėse“ suteikė visoms 41 komandai, pateikusioms paraiškas.
Tačiau tai anaiptol nereiškia, kad estas nebuvo reiklus. Daugelis komandų ne pirmus metus dalyvauja šiose lenktynėse, todėl puikiai žino reikalavimus, taikomus sportiniams automobiliams ir sportininkų ekipuotei.
Pernai irgi po karantino vykusiose varžybose Palangoje dalyvavo 28 komandos, tad šiemet dalyvių skaičius ūgtelėjo bemaž trečdaliu.
„Galėjo ir turėjo jų būti dar daugiau, tačiau latviai po prieš dvi savaites nesėkmingai jiems pasibaigusių lenktynių Estijoje nespėjo susiremontuoti gerokai nukentėjusio automobilio, kitiems sutrukdė kiti kliuviniai:“, - sakė nuo pat pirmųjų lenktynes čia rengiančios VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis.
Ne tik D. Jonušiui apmaudu, kad bilieto į Palangą paskutiniu momentu buvo priverstos atsisakyti dvi pajėgios „Qvick – VR Racing“ komandos iš Belgijos, kurių sportininkai šioje trasoje būtų džiuginę žiūrovus dviem itin galingais „Marc Cars 2 Mustang“ ir „BMW M2CS“ automobiliais.
Priežastis itin proziška – nė viena mūsų draudimo kompanija nesutiko apdrausti lenktynėms jų brangios technikos.
142 sportininkai iš 5 šalių
Tad 22-siose renginio istorijoje ilgų nuotolių lenktynėse Palangoje varžysis 142 sportininkai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Nyderlandų ir Didžiosios Britanijos.
Prie starto linijos šeštadienio vidurdienį išsirikiuos 41 komanda, atstovaujanti Lietuvai, Estijai, Vokietijai, Nyderlandams ir Jungtinei Karalystei.
Iš 142 sportininkų absoliuti dauguma, net 138, vyrai ir tik keturios dailiosios lyties atstovės. Visos jos iš Lietuvos – Indrė Senkutė-Gedgaudienė, Ernesta Globytė, Joana Survilaitė ir Aistė Antanaitytė-Matukaitė.
Dviejų komandų – „Parnasas veža“ ir „Lesta Racing Team“ - vyrams lenktynininkams vadovauja moterys Katažina Šeinauskienė ir Inga Kačinskienė.
Daugėja galingų automobilių
Jau daugelį metų nesikeičia populiariausias lenktynių automobilis, kurį renkasi daugiausia komandų. Tai BMW. Šiemet įvairų modifikacijų BMW vairuos net 17 ekipų sportininkai.
Kasmet kyla ir „Porsche“ akcijos. Įvairių modifikacijų šios markės automobiliams pirmenybę teikė 6 komandos – daugiausia per visus 22 metus, kai vyksta šios lenktynės.
Priminsime, jog pernai „Porsche“ rinkosi 5 komandos, 2018 ir 2019 metais - po 4 ekipas, o 2016 ir 2017 m. – po tris.
Kodėl taip yra, paaiškinti nesunku. Iš visų 21-ų jau įvykusių maratoninių lenktynių Palangoje keturiolika laimėjo komandos, kurių sportininkai vairavo būtent šios markės automobilius.
Trečia markė pagal masiškumą – „Volkswagen“ – 5 automobiliai, ketvirta „Audi“ – 3, penkta „Cupra“ – 2.
Po vieną sportinį automobilį (užtat – kokį!) lenktynių trasa skries šių markių: „Mercedes AMG GT3“, „Ginetta GT4 G55“, Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO“, „Ford Mustang“, „Ford Shelby GT 350“, „Honda“, „Renault“ ir LADA.
Beje, „Mercedes AMG GT3“, „Lamborghini Huracan Super Trofeo EVO“ ir „Ford Shelby GT 350“ automobiliams tai bus debiutas Lietuvos trasose ir, neabejotinai, papildomas traukos objektas žiūrovams.
Šalyje debiutuojantys galingi automobiliai ir juos vairuosiantys sportininkai išskirtinio dėmesio susilaukė jau techninės komisijos zonoje.
„Džiugu, kad žmonės domisi, o mes pilnai pasiruošę ir pasiryžę įrodyti, kad kausimės tik dėl pergalės“, - lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė kartu broliais Nemunu ir Nerijumi Dagiliais „Mercedes-AMG GT3“ vairuosiantis „Exit by Baltpol-SPS Automotive Performance“ komandos pilotas Deividas Jocius.
Vyriausias neketina kabinti šalmo ant vinies
Kolegų ir organizatorių išskirtinės pagarbos nusipelno vyriausias amžiumi lenktynių dalyvis, ne tik Rytų šalyse tituluojamas aksakalu.
Šis garbingas titulas jau antrus metus iš eilės atitenka svečiui iš Didžiosios Britanijos, „DHR-Ignera Autovesta“ komandos atstovui Dave Hollandui, sausį atšventusiam 66-ajį gimtadienį.
Jei aksakalas susilaukia pelnytos pagarbos, tai jauniausias lenktynininkas – išskirtinio dėmesio. Juk ir žiūrovams, ir varžovams ne vienas ir tas pats, kas beldžiasi į šalies automobilių sporto duris.
Šiemet dėl jauniausiojo 22-ą kartą vykstančių „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvio titulo „susigrūmė“ „Autoglass-Service by Aunepa“ ir „Autoradvilio“ komandų jaunieji lenktynininkai, aštuoniolikmečiai, daugkartinio šalies čempiono Ramūno Čapkausko sūnus Titas ir Dovidas Najus.
Jauniausiojo karūna džiaugėsi tik trim savaitėm už konkurentą jaunesnis T. Čapkauskas, kuriam, beje, tai bus jau ne pirmosios „Aurum 1006 km lenktynės“.
Uždangą pakels Vytauto gatvėje
Dar viena gera žinia – lenktynės, o tiksliau jų uvertiūra, sugrįžta į kurorto centrinę Vytauto gatvę.
„Pirmiausia, žinoma, paties renginio, sportininkų ir žiūrovų saugumas, tačiau manome, jog poilsiautojai ir lenktynininkai bus sąmoningi ir paslaugūs vieni kitiems, laikysis nustatytų atstumų ir kitų bendrabūvio normų, - sako D. Jonušis, kartu su kitais organizatoriais nusprendęs šįmet surengti „Aurum 1006 km lenktynių“ festivalio atidarymą kurorto centinėje dalyje – Vytauto gatvėje.
Tęsdamos ilgametes tradicijas rytoj visos lenktynėse dalyvaujančios komandos važiuos ir renginio parade bei varžysis iškart po jo vyksiančiose labai trumpose, tačiau intriguojančiose ir nenuspėjamose „Dynami:t Super Sprint“ lenktynėse.