Automobilis per pusę
Lenktyninių automobilių nuoma, dalijimasis – normali praktika Lietuvoje. Neretai sportininkai dalyvauja varžybose nuomotu automobiliu kai asmeninis dar stovi dirbtuvėse po gedimo ar avarijos, o lenktynių negalima praleisti dėl čempionato taškų. Ilgų nuotolių lenktynėse galima sutikti ne vienus metus važiuojančių sportininkų, kurie nė neturi savo automobilio. Jie – komandos nariai. O automobilis dažniausiai priklauso vienam asmeniui ar komandai. Tuo tarpu Mantas Matukaitis padarė tai, ko Lietuvos lenktynių pasaulyje dar nebuvo: pardavė pusę „Lamborghini Huracan ST EVO“ savo varžovui trasoje ir draugui gyvenime Danui Azikejevui. Kitą sezoną jie abu bus vieno lenktyninio automobilio savininkai ir dalininkai.
„Pasibaigus kiekvienam sezonui kyla minčių automobilį parduoti ir žvalgytis geresnio. Tačiau šis charizmatiškas automobilis man labai patiko. Iš dalies norėjau jį parduoti, ir ieškotis ko nors kito, tačiau buvo gaila. Danas pasiūlė tarpinį variantą, tad kitais metais dar tikrai važiuosiu su „Lamborghini“, – apie sprendimą parduoti „Huracan“ kalbėjo Mantas Matukaitis.
Galiausiai Mantas pardavė automobilį. Tuo pat metu ir nepardavė. Lenktynininkai jį pasidalijo per pusę. Mantas ir Danas nuo šiol yra lygiaverčiai itališko lenktyninio superautomobilio savininkai, besidalinsiantys tiek turtu, tiek išlaidomis jį eksploatuojant. Vyrai sako, kad tai – racionalus sprendimas, leisiantis nuveikti daugiau, nei tą galima būtų padaryti vienam.
„Iš patirties versle žinau, kad vienas nepadarysi tiek, kiek dviese. O jeigu partneris yra lygiavertis ar panašaus mąstymo – galima padaryti dar daugiau. Mantą pažįstu senai, vertinu kaip lygiavertį bičiulį su panašiu požiūriu į gyvenimą, tad į šį projektą nėriau be jokių abejonių“, – sakė Danas Azikejevas.
Vienas automobilis – komandos dvi
Vienos komandos lenktynininkai nekurs. Mantas Matukaitis toliau dirbs su „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ projektu, o Danas Azikejevas lenktynėse su „Azikejev Racing Team“ veš savo partnerių vėliavas. Tačiau abu vyrai dalinsis vienu automobiliu.
„Mes sutarėme, kad bendros komandos nedarysime. Danas turi savo platformą, su kuria dirba, aš turiu savo, tai mes turėsime daug bendros komunikacijos, bet neribosime vienas kito daryti asmeninių projektų su automobiliu. Esame susirašę, kaip traktuojame automobilio naudojimą asmeniniams reikalams. Renginiams, lenktynėms, ar kitokiems reikalams,“ – kalbėjo Mantas Matukaitis.
Tą patį „Lamborghini“ savo reikmėms naudos tiek Mantas, tiek Danas. Jie juo treniruosis, lenktyniaus, išlaidas dalinsis per pusę. Vyrai teigia pasitikintys vienas kitu, tačiau istorija rodo, kad avarijos bei kitos nenumatytos aplinkybės santykius gali komplikuoti. Tačiau bendrasavininkiai turi saugiklių.
Džentelmenų kodeksas
„Man svarbiausia buvo apsikalbėti, ir apsirašyti taisykles, ką darome automobilio sudaužymo metu, kaip sprendžiame konfliktus, ar situacijas, kai vienas važiuoja, kitas – ne. Apsirašėme tai ir pavadinome džentelmenų kodeksu. Jei kažkuriuo klausimu nesutarsime, atsiversime savo kodeksą ir ten rasime informaciją, ką daryti esant iškilusiai situacijai“, – pasakojo D. Azikejev.
„Įdomu tai, kad beruošiant šį džentelmeno kodeksą ties daugeliu punktų mūsų nuomonė buvo vienoda. Tai rodo tam tikrą požiūrio bendrumą, ir kad mes mąstome panašiai“, – pridėjo M. Matukaitis.
Vyrai kitais metais bendru „Lamborghini“ automobiliu planuoja dalyvauti ilgų nuotolių lenktynių čempionate. Tikėtina, kad griaudžiantį V10 variklį bus galima išgirsti ir sprinto varžybose, tačiau apie tai jie dar neskelbia. Varžybų grafiką dėlios kitų metų pradžioje.