• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pačiu seniausiu automobiliu be techninio palaikymo važiuojantis ir „pankuojantis“ „Ovoko Racing“ ekipažas Dakarui persiritus į antrą pusę įsitvirtino bendros „Classic“ įskaitos dešimtuke. 46 metų amžiaus „Defender“ senolis nerodo jokių kaprizų, tad lietuviai neslepia ambicijų prasibrauti į geriausiųjų penketuką.

Pačiu seniausiu automobiliu be techninio palaikymo važiuojantis ir „pankuojantis“ „Ovoko Racing“ ekipažas Dakarui persiritus į antrą pusę įsitvirtino bendros „Classic“ įskaitos dešimtuke. 46 metų amžiaus „Defender“ senolis nerodo jokių kaprizų, tad lietuviai neslepia ambicijų prasibrauti į geriausiųjų penketuką.

REKLAMA

Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius 6-ajame „Dakar Classic“ etape užėmė 3 vietą, tai jiems leido iš 7-os pozicijos bendroje įskaitoje tarp 85 varžybas tęsiančių ekipažų pakilti į 6-ą vietą ir sumažino atotrūkį iki lyderių penketuko. Tai – neįtikėtinas pasiekimas, žinant šio ekipažo istoriją ir skeptišką požiūrį į juos prieš startą.

Karolis Dakare nusprendė dalyvauti paskutinė minutę, nelengvą darbininko karjerą Švedijoje išgyvenęs, parūdijęs 1978 metų gamybos „Land Rover 109 Station Wagon“ buvo pradėtas ardyti ir ruošti sunkiausiam dykumų maratonui vos mėnuo prieš išplaukiant laivu į Saudo Arabiją, paskutinėmis akimirkomis prie Raišio prisijungė ir, kaip pasirodo talentingas navigatorius bei geras meistras, Ignas Daunoravičius.

REKLAMA
REKLAMA

Vyrai į „Dakar Classic“ išvažiavo netestuotu automobiliu be techninio palaikymo. Tačiau jau pirmomis dienomis jie nustebino ne tik kitus, bet save.

REKLAMA

„Aš vis dar negaliu patikėti, kaip šis „Defenderis“ važiuoja. V8 variklis burzgia nuostabiai, traukia, senukas valdosi, gerai stovi ant kelio, ir lipa per kopas. Jį žiauriai smagu vairuoti“, - net ir po sudėtingos savaitės atsidžiaugti automobiliu negali Karolis Raišys.

„Defender“ per visą lenktyniavimo savaitę parodė tik vieną kaprizą, kurį ekipažas išsprendė kaip tikri pankai. Prieš pat vieno greičio ruožo finišą nutrūko akseleratoriaus trosas.

REKLAMA
REKLAMA

„Mašina nevažiuoja, galvoju, ką daryti, bet Ignas staigiai iššoko iš mašinos, palindo po variklio dangčiu ir pats ranka pradėjo tampyti akseleratorių, tai taip ir finišavome paskutinius gal 400 metrų. Aš žiūrėjau į kelią išlindęs per šoninį langą ir galvojau, ką daryti, kaip Igno nenumesti nuo važiuojančio automobilio, bet gi tada supratau, kad jis pats ir valdo akseleratorių, tai jei jam toks greitis tinka, tai viskas gerai“, - kaip visuomet, su gera nuotaika istorijas pasakoja Karolis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekipažui tokia problema kainavo vos minutę, vėliau, pervažiavime Ignas sutvarkė problemą per kelias minutes, ir ekipažas atsipirko, palyginti, nedidele bauda.

Natūralu, kad beveik pusę amžiaus pragyvenęs „Defender“ senolis su lingėmis važiuoklėje nebus toks greitas, kaip 1998 metų „Nissan“ su modernia nepriklausoma važiuokle ir sportiniais amortizatoriais. Tad klasikinių automobilių raliai vyksta kiek kitokiu principu.

REKLAMA

Dalyviai važiuoja ne laikui, nes aišku, naujesni ir modernesni bus greitesni, už seniausius, o organizatorių nustatytu vidutiniu greičiu. Pavyzdžiui, jie turi naviguoti trasa, ir visą ją pravažiuoti 90 km/val greičiu. Ar tiesioji, ar posūkis, ar plynas laukas, ar kopos, reikia palaikyti organizatorių užduotą vidutinį greitį, kuris skiriasi pagal automobilio amžiaus grupes.

Taktika ten kur sudėtinga, važiuoti lėtai, o kur lygu – paspausti ir prisivyti laiką netinka, nes teisėjai matuoja dalyvius keliasdešimt kartų per greičio ruožą jiems nežinomuose taškuose. Į nustatytą tašką atvažiavai keliomis sekundėmis per greitai arba per lėtai – dalijami baudos taškai. Laimi tas, kuris surenka mažiausiai baudos taškų. Toks pats principas taikomas ir navigavimo rungtyse, kur „Classic“ dalyviai turi rasti kelią tik pagal senovinę, popierinę kelio knygą. Už paklydimus dalijami baudos taškai.

REKLAMA

Šiose lenktynėse sudėtingu paviršiumi reikia važiuoti itin tiksliai, ir surinkti kuo mažiau taškų. Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius mato, kad kai kuriuose ruožuose jie gali varžytis net ir prieš gerokai modernesnius automobilius, tad jų tikslas – stengtis ir toliau kilti pozicijomis aukštyn.

Po 6 etapų „Ovoko Racing“ komanda, surinkusi 773 baudos taškus, yra klasifikuojama 6-oje pozicijoje bendroje įskaitoje. Nuo 7-os vietos jie yra atsiplėšę 202 taškais, o iki 5-os jiems reikia atkovoti 74 taškus. Lyderiai, ispanai „Factorytub“ turi 454 taškus.

Daugiau Dakaro naujienų galite surasti specialiame Dakaras 2025 polapyje. Taip pat nepraleiskite kasdien rodomų laidų apie Dakaro ralį – Dakaras 2025“ (20 val. per TV6 arba portale TV3.lt) ir „Dakarorama“ (23 val. per TV6 arba portale TV3.lt). 

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų