• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių sporto karaliene tituluojamos „Formulės-1“ lenktynės praras ne tik savo žavesį, bet ir fanus, o sekmadienį Bahreino etapu startavęs naujasis sezonas bus tikras nusivylimas. Tokias liūdnas prognozes piešia šio sporto specialistai.

REKLAMA
REKLAMA

Ne lenktynės, o procesija

Savaitgalį jau 61-ąjį kartą prasidėjęs „Formulės-1“ sezonas gali būti kaip niekada nuobodus. Nors čempionato tvarkaraštį sudarys net 19 etapų, o lenktynėse varžysis net 24 pilotai iš 12 skirtingų komandų, kovos, aistros, įtampos ir, svarbiausia, lenkimų gali būti mažiau nei bet kada anksčiau.

REKLAMA

Tuo tiek dalyviai, tiek žiūrovai galėjo įsitikinti jau per Bahreino etapą, kai lenkimus buvo galima išvysti tik tiesiojoje arba po itin grubių varžovų klaidų. Tuo tarpu nei taktinių gudrybių, nei rizikingų lenktynininkų manevrų nebuvo nė kvapo.

Apie nuobodžias dvi valandas, praleistas bolide, prisipažino ir po trejų metų pertraukos į „Formulę-1“ grįžęs septyniskart pasaulio čempionas Michaelis Schumacheris („Mercedes“), finišavęs šeštas, t. y. toje vietoje, į kurią pakilo iškart po starto ir kurioje pravažiavo visus 49 ratus.

REKLAMA
REKLAMA

„Lenkti buvo tiesiog neįmanoma, nebent kas nors padarydavo didžiulę klaidą. Štai ką reiškia naujosios taisyklės“, – liūdnai kalbėjo 41-ų metų vokietis.

Daugiausiai M. Schumacherio kritikos sulaukė ta taisyklių naujovė, kuri šiemet per lenktynes bolidams draudžia pildyti kuro atsargas. Taigi dabar visi turi startuoti su pilnais bakais, o užsukę į techninio aptarnavimo zoną gali pasikeisti tik padangas. Ši taisyklė užkerta kelią ne tik dramai techninio aptarnavimo zonoje, bet ir bet kokiems taktiniams sprendimams ar korekcijoms lenktynių metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visi pradedame lenktynes su tuo pačiu kuro kiekiu, o paskui važiuojame tarsi vieno traukinio vagonai – vienas paskui kitą. Techninio aptarnavimo zonoje visi sustojome irgi tik vieną kartą – tam, kad pasikeistume padangas“, – pareiškė 2008 metų čempionas Lewisas Hamiltonas („McLaren“).

REKLAMA

„Jei neturėsime galimybės varijuoti kuro kiekiu prieš startą, o per lenktynes pasipildyti jo atsargas, viskas bus aišku jau po pirmojo rato. Kaip bolidai bus išsidėstę po jo, taip jie ir finišuos“, – ne mažiau kategoriškas teigia pirmojo etapo nugalėtojas Fernando Alonso („Ferrari“).

REKLAMA

„Vienintelis šansas pagerinti savo poziciją – bandyti lenkti iš karto po starto, pirmajame rate“, – kolegoms pritarė čempiono titulą ginantis ir Jensonas Buttonas („McLaren“).

Taisyklės dar gali būti pakeistos

Dar prieš prasidedant sezonui komandos nerimavo, kad taisyklė, neleidžianti įsipilti degalų, lenktynes padarys procesija, todėl siūlė, kad pilotai techninio aptarnavimo zonoje vis tiek turėtų stoti mažiausiai du kartus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors šis pasiūlymas ir buvo atmestas, panašu, kad į jį gali būti jau netrukus atsigręžta.

„Aš visada pasisakiau už dviejų sustojimų techninėje aptarnavimo zonoje taisyklę“, –  sako „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris.

„Manau, kad tai, ką pamatėme per pirmąjį etapą Bahreine, patiko nedaugeliui. Taigi natūralu, kad daug kas ėmė piktintis ir ieškoti kaltų.

REKLAMA

„Formulė-1“ pirmiausia turi patikti savo vartotojams, t. y. žiūrovams, todėl būtų blogai, jei mes į jų nusiskundimus niekaip nereaguotume. Žiūrėsime, ką galime padaryti“, – tvirtina „Mercedes“ vykdantysis direktorius Nickas Fry'us.

REKLAMA

Tiesa, „Mercedes“ vadovas Rossas Brawnas tikina, kad vėl visko keisti paskubomis negalima ir naujoms taisyklėms reikia duoti dar šiek tiek laiko.

Jam antrina ir buvęs čempionas Alainas Prostas.

„Manau, lenktynininkai prie to pripras. Koks skirtumas, kiek tavo bolide kuro, vis tiek turi stengtis važiuoti kaip galima greičiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip, kai bolido bake 160 kg kuro, lenktynininkai turi pakeisti savo mąstymą ir kol kas jiems tai sunkiai sekasi, bet viskas bus gerai. Žinau, kad jau po kelių etapų lyderiai prie to pripras ir jiems tai net pradės patikti“, – įsitikinęs jis.

Tuo tarpu kita naujovė – nauja taškų skaičiavimo sistema – didelių priekaištų nesulaukė, nors, kaip buvo norėta ir tikėtasi, intrigos ir aštrios kovos dėl pirmos vietos taip pat nepridėjo.

REKLAMA

Priminsime, kad šį sezoną taškais apdovanojami nebe aštuoni, o net dešimt pirmų finišavusių dalyvių. Už pirmąją vietą atitenka 25 taškai, už antrąją – 18, trečiąją – 15, ketvirtąją – 12, penktąją – 10, šeštąją – 8, septintąją – 6, aštuntąją – 4, devintąją – 2, dešimtąją – 1.

REKLAMA

Ar naujokai išvis moka vairuoti?

Šį sezoną pradėjo net 24 lenktynininkai, iš kurių šeši – „Formulės-1“ debiutantai. Oficialiai penki, bet šeštas japonas Kamui Kobayashi už bolido vairo yra sėdėjęs tik porą etapų, kai 2009 metais pavadavo traumuotą „Toyota“ pilotą Timo Glocką.

REKLAMA
REKLAMA

Spėkite, kiek iš šių šešių naujokų Bahreine pasiekė finišo liniją? Tik vienas. Tai Nico Hulkenbergas. Jam pavyko išlaikyti savo bolidą trasoje visą distanciją (49 ratus) ir užimti 14-ą vietą tarp 17-os finišavusiųjų. Visai neblogai kaip debiutantui, ar ne?

To nepasakysi apie kitus penkis į „Formulę-1“ įsiveržusius naujus veidus: Karuną Chandhoką (HRT), Lucą Di Grassį („Virgin“), Kamui Kobayashį (Sauber“), Vitalijų Petrovą („Renault“) ir Bruno Senną (HRT). Visi jie trasoje prasuko tik kelis ratus, o vėliau arba patys rėžėsi į apsaugines sienas, arba sugedo jų bolidai.

Įdomu, kad net sudėjus visų jų įveiktus lenktynių ratus, išeina tik 44. Penkiais mažiau nei sudarė Bahreino etapą. Taigi pirmas blynas – ryškiai prisvilęs, o iš naujokų lauktų netikėtumų ir papildomos intrigos bent jau pirmuose „Formulės-1“ etapuose, panašu, kad neverta nė tikėtis.

Daugiausiai patyčių po tokio nesėkmingo pasirodymo sulaukė mažiausiai prakaito išliejęs, t. y. tik vieną ratą įveikęs indas Karunas Chandhokas.

Įtakingas britų dienraštis „The Times“ pastebi, kad indo rėmėjai nepagailėjo net apie 5 mln. JAV dolerių, kad 26-erių metų K. Chandhokas gautų teisę dalyvauti prestižinėse lenktynėse, bet pinigai šiuo atveju nelabai padėjo, nes už juos talento ir patirties nenusipirksi.

REKLAMA

K. Chandhokas nedalyvavo penktadienio treniruotėse, nes naujokė HRT komanda dar nebuvo spėjusi sukonstruoti jo bolido. Šeštadienį per kvalifikaciją indas pagaliau sėdo už vairo, bet buvo labai lėtas ir tik stebėjo kaip vienas paskui kitą jį lenkia varžovai. Sekmadienį viskas buvo dar blogiau: jau po pirmojo lenktynių rato jis nuo lyderio Sebastieno Vettelio atsiliko net 31 sek., o antrajame rate patyrė avariją. Taigi trasoje iš viso išsilaikė vos 2 min. 34 sek.

Netrukus jo pavyzdžiu pasekė ir kitas naujokas brazilas L. Di Grassi, kuris iš lenktynių pasitraukė trečiajame rate. 11-ame rate nepasisekė japonui K. Kobayashiui, 13-ame – rusui V. Petrovui, o 17-ame – ir brazilui Bruno Sennai.

Ar iš naujokų galima tikėtis progreso? Ar artimiausiame etape Australijoje, vyksiančiame kovo 28 d., išvysime bekompromisę kovą tarp lyderių? Ar padaugės lenkimų? Ar „Formulės-1“ lenktynės vėl bus tokios pačios jaudinančios, kaip ir anksčiau?

BBC apžvalgininkas Martinas Brundle yra nusiteikęs optimistiškai.

„Duokime naujajai „Formulei-1“ šansą. Juk kartais ir futbolo rungtynės būna nuobodžios, ypač kai jos baigiasi taip, kaip prasidėjo – 0:0. Taigi nereikia norėti, kad ir visos „Formulės-1“ lenktynės būtų fantastiško grožio ir įtampos.

Reikia tikėti, kad viskas susitvarkys. Jei „Mercedes“ ir „McLaren“ dar patobulės ir pasivys „Red Bull“ bei „Ferrari“ komandas, kovos tikrai netrūks“, – spėja jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų