• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Už įspūdingų Dakaro ralio akimirkų slypi milžiniškas logistinis mechanizmas. Kasdien Dakaro dalyviai išvyksta ir atvyksta į bivaką – miniatiūrinį miestą, kuris tampa laikinais dalyvių namais. Organizatoriai atskleidė kaip vidury dykumos stulbinančiu greičiu išdygsta Dakaro poilsio oazė. 

Už įspūdingų Dakaro ralio akimirkų slypi milžiniškas logistinis mechanizmas. Kasdien Dakaro dalyviai išvyksta ir atvyksta į bivaką – miniatiūrinį miestą, kuris tampa laikinais dalyvių namais. Organizatoriai atskleidė kaip vidury dykumos stulbinančiu greičiu išdygsta Dakaro poilsio oazė. 

REKLAMA

Dakaro ralio pirmasis bivakas buvo įkurtas 25 hektarų pločio teritorijoje netoli Bišos miesto. Jis, iš tiesų, primena mažą miestelį, kuriame laikinai organizatoriai įrengė visą būtiną infrastruktūrą: 200 tualetų ir dušų. Teritorijoje veikia elektros generatoriai, vandens tiekimo sistemos, sporto aikštelės, žaidimų zonos. 

1 600 kvadratinių metrų dydžio valgykloje kasdien paruošiama tūkstančiai patiekalų, o per visą ralį suplanuota pagaminti daugiau nei 100 000 porcijų. Ši infrastruktūra užtikrina, kad lenktynininkai ir jų komandos ne tik turėtų kur pavalgyti ir pailsėti, bet ir galėtų tinkamai pasiruošti kitai lenktynių dienai.

REKLAMA
REKLAMA

„Mūsų tikslas – sukurti sąlygas, kad kiekvienas ralio dalyvis galėtų gyventi ir dirbti maksimaliai patogiai“, – teigia ASO logistikos vadovas Guillaume Kleszcz.

REKLAMA

Iš anksto paruošta infrastruktūra

Kiekvienam Dakaro ralio etapui įrengiamas naujas bivakas. Logistikos komandos pradeda darbus iš anksto – bivako statybos prasideda dar prieš tai, kai ralio dalyviai pasiekia finišą. Pirmiausia išlyginama žemė, tuomet statomos palapinės, įrengiami elektros tinklai ir vandens tiekimo sistemos.

Kad procesas vyktų sklandžiai, daugelis infrastruktūros elementų dubliuojasi. Pavyzdžiui, kontrolės centrai ir valgyklos turi po kelis naudotinus komplektus. Vienas kontrolės centras iš pirmojo bivako perkeliamas tiesiai į trečiąjį, tuo tarpu kitas naudojamas antrajame bivake ir vėliau keliauja į ketvirtąjį.

REKLAMA
REKLAMA

„Bivakų struktūra yra standartizuota: centre įrengiama techninė zona, skirta darbui, o aplink ją – gyvenamoji zona, kurioje dalyviai gali ilsėtis ir bendrauti. Šalia šių zonų išsidėsto komandų bazės, kurios tampa laikinais jų namais“, – paaiškina logistikos vadovas Arnaud Calestroupat.

Užkulisiai, kurių žiūrovai nemato

Kiekvieno bivako perkėlimas – itin sudėtinga operacija, kurioje dalyvauja šimtai žmonių. Pavyzdžiui, televizijos komandos turi iki vakaro užbaigti transliacijų parengimą, greitai supakuoti įrangą ir per naktį ją pervežti į kitą bivaką. Vos auštant ši įranga jau turi būti paruošta naujam etapui, kad lenktynių eiga nesutriktų.

Iš 3 500 bivako gyventojų net 800–900 sudaro organizatorių ir techninio palaikymo komandos. Nors jų darbas lieka užkulisiuose ir dažnai nepastebimas, būtent šios komandos užtikrina, kad ralis vyktų sklandžiai ir be trikdžių.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje. 

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų