Seimo socialdemokratų frakcijos nariai neturi vieningos nuomonės dėl alkoholio reklamos transliavimo liberalizavimo. Dalis socialdemokratų remia kolegės Birutės Vėsaitės siūlymą, kiti - liberalų pataisas.
B.Vėsaitė siūlo ir toliau per televiziją drausti bet kokio alkoholio reklamą nuo 6 valandos iki 23 valandos, išskyrus tiesiogiai iš užsienio retransliuojamas laidas bei taip pat išimtis taikyti ne stipresniems kaip 15 proc. alkoholiniams gėrimams, juos gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimams arba prekių ženklams, pateiktiems sporto ir kitų masinių renginių vietose ir matomiems šių renginių transliacijų metu.
Liberalų sąjūdžio frakcijos narių Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kurias savo parašais yra parėmęs pusšimtis Seimo narių, siūloma leisti dienos metu (nuo 6 val. iki 22.30 val.) per radiją ir televiziją transliuoti lengvų iki 15 proc. natūralios fermentacijos alkoholinių gėrimų (alaus ir vyno) reklamą, o transliuotojus įpareigoti ne mažiau 10 proc. už šias transliacijas gautų lėšų skirti socialinei alkoholio vartojimo prevencijos reklamai.
Kokias pataisas remti, ketvirtadienį tarėsi trijų valdančiąja mažumą sudarančių frakcijų nariai, tačiau joks sprendimas nebuvo priimtas - nutarta, kad kiekviena frakcija apsispręs penktadienį ryte.
Socialdemokratas Bronius Bradauskas BNS prognozavo, kad ir frakcijos nieko nenuspręs ir leis nariams balsuoti šiuo klausimu laisvai.
"Man atrodo, kad ir mes (socialdemokratai - BNS) balsuosime laisvai, kitos frakcijos irgi apie tai užsiminė", - sakė Aplinkos pasaugos komiteto vadovas.
Seimo narys prisipažino, kad jis neremia kolegės B.Vėsaitės pataisų.
"Negaliu palaikyti nesąmonių.O kaip jeigu per kokį filmą bus rodoma, kaip geriamas alkoholis? Ar tai bus alkoholio reklama? Kaip užmaskuoti ją? Ar informuoti tuo metu kažkaip, kad alkoholis - žalingas?" - kalbėjo B.Bradauskas.
Seimo Sveikatos reikalų bei Švietimo, mokslo ir kultūros komitetai ketvirtadienį parėmė B.Vėsaitės siūlymą ir sutiko, kad televizijoms būtų leista rodyti ne stipresnių kaip 15 proc. alkoholinių gėrimų ir jų gamintojų pavadinimus, jų prekės ženklus bei logotipus, esančius sporto salėse bei kitose masinių renginių vietose.
Penktadienį savo nuomonę pateiks Ekonomikos komitetas.
Bet kokio stiprumo alkoholio reklamą transliuoti uždrausta nuo šių metų pradžios.